اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند. حالا که نتایج انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد و جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن ...
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

حالا که نتایج انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد و جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی منتخب جمهور شد به سنت دیرینه اصولگرایی و به رسم آنچه پس از دوم خرداد نیز انجام شد بدون هیچ عذر تراشی یا اقدامی که حماسه پر شور مردم را تلخ کند این پیروزی را صمیمانه و از سویدای جان به ایشان تبریک عرض می کنیم و چند نکته را از باب یادآوری تذکر می دهیم:
۱) بدیهی است این انتخاب در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و رئیس جمهور منتخب در چارچوب آن عهده دار وظایفی می گردد که به موجب همان قانون در انجام درست آن نسبت به مجلس شورای اسلامی و رهبری معظم پاسخگو خواهد بود.

۲) لازم است قوای مقننه و قضاییه و نهادهای گوناگون کشور اقتضائات شرایط جدیدی که با بر آمدن هر دولتی پدید می آید بشناسند و با متانت و قانونگرایی و پرهیز از هرگونه سهل انگاری در انجام وظایف نظارتی و همیارانه ونیز خودداری از کارشکنی های احتمالی که منشا آن داخل کردن غیر قانونی اختلاف سلیقه ها در انجام وظایف قانونی است ، دولت جدید را در دستیابی به اهداف دینی و میهنی اش یاری کنند.

۳) انتخاب هر فردی در انتخاباتهای ریاست جمهوری توسط مردم انگیزه های گوناگونی دارد؛ گاه ممکن است افرادی با انگیزه هایی کاملا غیر همسو یک نامزد را انتخاب کنند. مصادره به مطلوب انتخاب یک رئیس جمهور توسط گروهها و جریانات مختلف کاری غیر علمی و خلاف واقع است.لازم است به رسم واقع گرایی و تسلیم در برابر حق همگان از تحلیل های سیاست زده از علت انتخاب رئیس جمهور جدید پرهیز کنند.

۴) بی گمان انتخاب افراد مختلف نتایج مختلفی در نوع اداره قوه مجریه دارد.برای جلوگیری از تزاحم های بیهوده می بایست ضمن تلاش برای رعایت مرزهای اساسی نظام جمهوری اسلامی در سیاست های کلان؛ نقش دولت جدید در انتخاب روش های مورد نظر خود تا آنجا که در جهت تحقق سیاست های کلی جمهوری اسلامی است را به رسمیت شناخت.

۵) نتیجه انتخابات جمعه ،تقریبا آخرین آثار به جا مانده از ادعای تقلب در سال ۱۳۸۸ را نیز به صورت اقناعی در عرصه داخلی و خارجی زدود و نشان داد از صندوق های رای همان رایی خارج می شود که به آن ریخته شده است.

۶) رای اندکی بیش از ۵۰ در صدی منتخب محترم نشان داد جمهوری اسلامی نه تنها در اختلاف های ۱۱ میلیونی که در اختلاف های اندکی که با اندکی تغییر می توانست کار انتخابات را به دور دوم بکشاند نیز اهل خیانت در آرای مردم نیست. 

۷) انتخابات در مردمسالاری دینی پیروزی و شکست نیست؛ تعویض دموکراتیک و موقت سکاندار است. سکانداری که تا چشم به هم بگذارد باید برود و سکان را به دیگری بسپارد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4865

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.