حسین طلا در گفت و گو گفت: تمامی کاندیدا‌ها گرینه نظام هستند اگر گزینه نظام نبودند، بی‌شک تایید نمی‌شدند و به این دور راه نمی‌یافتند و هرکس به هر کاندیدایی رای دهد، رای به نظام است. رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران، گفت: ‌تمامی کاندیدا‌ها گرینه نظام هستند اگر گزینه نظام ...

حسین طلا در گفت و گو گفت:

تمامی کاندیدا‌ها گرینه نظام هستند اگر گزینه نظام نبودند، بی‌شک تایید نمی‌شدند و به این دور راه نمی‌یافتند و هرکس به هر کاندیدایی رای دهد، رای به نظام است.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران، گفت: ‌تمامی کاندیدا‌ها گرینه نظام هستند اگر گزینه نظام نبودند، بی‌شک تایید نمی‌شدند و به این دور راه نمی‌یافتند و هرکس به هر کاندیدایی رای دهد، رای به نظام است.

حسین طلا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا طلا با اشاره به اینکه پیش بینی از انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری، سخت و پیچیده است، اظهار کرد: نتیجه این انتخابات با آرایش کنونی در دور دوم تعیین می‌شود.

وی درباره اینکه آیا جلیلی گزینه نظام است، افزود: ‌تمامی کاندیدا‌ها گرینه نظام هستند اگر گزینه نظام نبودند بی‌شک تایید نمی‌شدند و به این دور راه نمی‌یافتند. به طور مشخص بدلیل مسئولیت نظارتی‌ام در انتخابات نمی‌خواهم درباره کاندیدا‌ها اظهار نظر کنم زیرا شائبه طرفداری ناظر ایجاد می‌شود. هرچند ما ناظر انتخابات شورا‌ها هستیم، اما در صورت دو مرحله‌ای شدن حتما نظرم را در رابطه با کاندیدای مطلوبم بیان خواهم کرد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران با بیان اینکه از مجموع هزار و ۷۸۵ کاندیدای تایید شده دور چهارم شورای شهر تهران تنها ۳۱ نفر به شورای شهر راه می‌یابد گفت: ملاک مردم برای انتخاب بر اساس شناخت از توانمندی، سوابق و همچنین اعتقاد به افراد یا معرفی گروه‌ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین آفت شورا‌ها، سیاسی شدن آنهاست اظهار کرد: دور اول شورای شهر تهران به دلیل سیاسی شدن به سرانجام نرسید و منحل شد. بی‌شک اگر دور چهارم نیز سیاسی شود، امیدخیلی زیادی به کار آمدی آن وجود ندارد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه در عرصه تبلیغات کاندیدایی خود راعرضه کند خیلی خوب است تاکید کرد: اگر افراد از امکانات و امانت شهری در جهت منافع شخصی و یا گروهی خود و مطرح کردنشان در عرصه انتخابات استفاده کند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

طلا با اشاره به اینکه در دور چهارم از تمامی طیف‌ها، مسئولین در رده‌های وزارت، معاون رئیس جمهور، استاندار، روسای سازمان‌ها و متخصصین و…. در عرصه‌های مختلف حضور یافته‌اند تصریح کرد: کاندیداهای شورای شهر به صورت ائتلافی و انفرادی می‌توانند در انتخابات ناظر داشته باشند. این افراد هر کسی می‌تواند باشد. طبق قانون حضور این افراد بر سر صندوق‌ها هیچ ایرادی ندارد مگر مرتکب تخلف، یا تبلیغ برای کاندیدای مورد نظر خود بشود.

وی با بیان اینکه برای تمامی رد صلاحیت‌ شده‌ها در هیات نظارت بر انتخابات شورا‌ها مدرک لازم را داریم، تصریح کرد: ‌ بدلیل جرم بودن افشای اطلاعات مربوطه این مدارک و اسناد را نمی‌توانیم به غیر از مرجع تصریح شده در قانون به فرد یا دستگاه دیگری ارائه کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4830

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.