«سونه اینگل، روزنامه‌‌‌نگار فارغ‌‌‌‌التحصیل دانشگاه کلمبیا که حوزه ایران را دنبال می‌‌‌‌کند، می‌‌‌گوید انتخابات امسال، تا پیش از روز رای‌‌‌‌‌گیری، بیش از انتخابات سال ۱۳۸۸ موردتوجه رسانه‌‌‌های آمریکایی قرار گرفته است.» ۱۲۴روزنامه‌‌‌نگار از کشورهای مختلف جهان، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را برای رسانه‌‌‌های خارجی گزارش می‌‌‌کنند.     وب سایت بی بی سی ...
«سونه اینگل، روزنامه‌‌‌نگار فارغ‌‌‌‌التحصیل دانشگاه کلمبیا که حوزه ایران را دنبال می‌‌‌‌کند، می‌‌‌گوید انتخابات امسال، تا پیش از روز رای‌‌‌‌‌گیری، بیش از انتخابات سال ۱۳۸۸ موردتوجه رسانه‌‌‌های آمریکایی قرار گرفته است.»

۱۲۴روزنامه‌‌‌نگار از کشورهای مختلف جهان، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را برای رسانه‌‌‌های خارجی گزارش می‌‌‌کنند.

 

 

وب سایت بی بی سی انگلیس (bbc persian) با یادآوری این مطلب می نویسد: «انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های آمریکایی مورد توجه قرار گرفته؛ هرچند هنوز نه آن‌قدر که محمود احمدی‌نژاد در هشت سال ریاست‌‌جمهوری‌‌اش برای این رسانه‌ها تیتر و خبر ساخته است.»

 

 

بی بی سی با بیان اینکه “در روزهای نزدیک به انتخابات جمعه ۲۴ خرداد، رسانه‌های آمریکایی با نگاه‌های متفاوتی به این انتخابات پرداخته‌اند” افزود: «با بالاگرفتن هیجان انتخاباتی در مناظره‌های زنده تلویزیونی و در میان گروه‌هایی از ایرانیان، امکان قدرت‌گرفتن دوباره اصلاح‌طلبان و میانه‌روها در ایران هم مورد توجه رسانه‌های ایالات متحده قرار گرفته است.

 

 

سونه اینگل، روزنامه‌‌‌نگار فارغ‌‌‌‌التحصیل دانشگاه کلمبیا که حوزه ایران را دنبال می‌‌‌‌کند، می‌‌‌گوید انتخابات امسال، تا پیش از روز رای‌‌‌‌‌گیری، بیش از انتخابات سال ۱۳۸۸ موردتوجه رسانه‌‌‌های آمریکایی قرار گرفته است.

 

 

آقای اینگل می‌‌‌گوید این توجه، به دو دلیل است: “با اعتراض‌های پس از انتخابات آن سال، حالا آمریکایی‌ها کنج‌کاو اند ببینند آیا این انتخابات هم چنین حرکتی دیده می‌شود یا نه. مسئله هسته‌ای هم باعث شده توجهات بالا بگیرد. که ببینند چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود.”

 

 

این روزنامه‌‌‌نگار می‌‌‌گوید: “این که نتیجه انتخابات ایران چه تاثیری بر مسئله هسته‌‌‌ای می‌‌‌گذارد، در صدر توجه رسانه‌‌‌های آمریکاست. هرچند احتمالا برای رای‌‌‌دهندگان ایرانی این‌‌‌طور نیست و عمدتا به مسائل اقتصادی و آزادی‌های اجتماعی توجه دارند”.»

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4785

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.