جشن میلاد باسعادت سومین امام شیعیان جهان حضرت امام حسین(ع)در زمین پمن مصنوعی میدان شانی این شهرستان برگزار شد. به گزارش پیارم، این مراسم که در شب میلاد با سعادت آن امام همام و در جمع کثیری از عموم مردم برگزار شد، امام جمعه حاجی آباد ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسین(ع)و و نامگذاری ...

جشن میلاد باسعادت سومین امام شیعیان جهان حضرت امام حسین(ع)در زمین پمن مصنوعی میدان شانی این شهرستان برگزار شد.
به گزارش پیارم، این مراسم که در شب میلاد با سعادت آن امام همام و در جمع کثیری از عموم مردم برگزار شد، امام جمعه حاجی آباد ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسین(ع)و و نامگذاری این روز مبارک به نام روز پاسدار به همه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:سوم شعبان به عنوان روز پاسدار به این منظور نامگذاری شده که آن زمان امام حسین (ع) در صحرای کربلا از اسلام و حریم نبوی دفاع کردند و به عنوان پاسدار واقعی دین شناخته شدند.

حجت الاسلام روح الله مختاری امام جمعه حاجی آباد تصریح کرد: امام حسین (ع) توانست با اهدای خون خود اسلام ناب را بیمه کند و امام حسین (ع) آن روز با یاران و اهل بیت خود وارد صحرای سوزان کربلا شد تا اسلام ناب در دست بیگانگان آن زمان شخصی به نام یزید که مشروب خوار و میمون باز بود، نیفتد و یزیدیان نتوانند در دنیا حکومت کنند.

وی با اشاره به فضای اجتماعی سیاسی دوران امام حسین (ع) ادامه داد: دورانی که سیدالشهدا (ع) حیات شریفشان استمرار داشته، افرادی وجود داشتند که به دنبال این بودند از ابتدا انحراف در جامعه اسلامی ایجاد کنند و به جای امامت و ولایت، بحث خلافت را مطرح کردند که البته آنها به خلافت هم قانع نشدند.

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: دشمنان می‌خواستند خلافت را به سلطنت تبدیل کنند و این همان دستور کار معاویه بود که با ولایت‌پذیری فرزند نامشروعش یزید به دنبال آن بود که این هدف خود را عملی کند و تنها چیزی که می‌توانست در مقابل این حرکت برخورد جدی برای امت اسلام رقم بزند نام اباعبدالله حسین (ع) بود و سبب شد که نقشه معاویه نمایان شود.

در ادامه محمد امین سالاری از مداحان شهرستان به مدیحه سرائی پرداختند.

شایان ذکر است در روستاهای سیروئیه، جائین.آشکارا، دهستان، طاشکوئیه و طارم جشن با شکوهی با حضور هیئات مذهبی و مردم به همین مناسبت برگزار شد.

IMG_0170 IMG_0183 IMG_0186

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4759

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.