کاندیدای یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: می‌توان سنپترزبورگ و بمبئی را از طریق تلاش ایران و شهر بندر‌عباس با استفاده از جاده و مسیرهای دریایی به هم متصل کرد. Tweet   به گزارش خبرگزاری فارس از بندر‌عباس؛ علی‌اکبر ولایتی ساعتی پیش در جمع هواداران خود در این شهر با بیان اینکه باید از ظرفیت و موقعیت جغرافیایی ...

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: می‌توان سنپترزبورگ و بمبئی را از طریق تلاش ایران و شهر بندر‌عباس با استفاده از جاده و مسیرهای دریایی به هم متصل کرد.

خبرگزاری فارس: اتصال بندرعباس به سن‌پترزبورگ و بمبئی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر‌عباس؛ علی‌اکبر ولایتی ساعتی پیش در جمع هواداران خود در این شهر با بیان اینکه باید از ظرفیت و موقعیت جغرافیایی ایران در امر توسعه و راه‌اندازی ترانزیت با هدف محور ‌قرارگرفتن در کریدور شمال به جنوب نهایت استفاده را برد اظهار داشت: با کارهایی که در سال‌های قبل صورت گرفته است ظرفیت‌های لازم برای این حوزه در کشور مهیا و تنها پیگیری و تلاش ایران را برای عملیاتی شدن و راه‌اندازی و پویایی این کریدور می‌طلبد.

وی افزود: این کریدور می‌تواند سن‌پترزبورگ و بمبئی را از طریق تلاش ایران و شهر بندر‌عباس با استفاده از جاده و مسیرهای دریایی به هم متصل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در صورت پیروزی متمم، توسعه روابط با کشورهای منطقه و گسترش آن به عنوان محور اساسی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی دو هدف کلان از جمله بازسازی توان، تولید داخلی و بازسازی روابط بین‌المللی با مذاکرات سیاسی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

ولایتی همچنین اضافه کرد: در این راستا به ارتباطات تجاری و دیپلماسی اقتصادی قوی نیز بیش از هر زمانی نیازمندیم.

وی یادآور شد:‌گسترش پهنای باند و توسعه ارتباطات فناوری نیز با هدف تبادل دانش مورد نظر دولت متمم در صورت پیروزی است.

ولایتی ادامه داد: در عصر کنونی تمامی کشورها و دولت‌ها به این نتیجه رسیدند که ارتباطات و دیپلماسی اقتصادی و توسعه روابط بین‌المللی بیش از هر زمانی در اقتصاد آنها نقش دارد.

ولایتی یادآور شد: طی دوره‌های تاریخی مختلف حتی مردم دو طرف خلیج‌فارس در ایران و منطقه جنوبی خلیج‌فارس معاش خود را از طریق ارتباطات خارجی تأمین می‌کردند.

وی ادامه داد: باید برای احیای این ارتباطات ارز مورد نیاز را در اختیار مردم و بند‌ر‌نشینان قرار دهیم.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز سازمان‌هایی همانند اکو و گروه D8 که ایران در راه‌اندازی و تقویت آنها با هدف توسعه اقتصادی خود به اعضاء نقش تأثیرگذار داشته است مورد غفلت واقع شده است.

وی یادآور شد: باید همکاری‌های توسعه‌ای را گسترش دهیم و در این راستا نیازمند کاهش تنش‌ها با هدف افزایش امنیت ملی خود در دراز مدت‌ و میان مدت هستیم.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به دلیل عدم پرداخت حق سه درصد دولت پیرامون بیمه درمان سازمان تأمین اجتماعی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود را از دست داده است تأکید کرد: طرح درمان رایگان با توجه به اهداف برنامه توسعه پنجم و برنامه‌ریزی‌های دولت آینده، در کشور عملی خواهد بود.

وی ادامه داد: این امر خواهان تعریف و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی است که طرح آن را مدون کرده‌ایم.

ولایتی یادآور شد: نباید فراموش کرد که پرداختن به بیمه‌های پاسخگو و کامل نیز در سراسر حوزه‌های مختلف باید مورد توجه باشد.

وی یادآور شد: تصویب و ثبات در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت‌ها نیز از نقش مهم در توسعه بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد برخوردار است.

وی یادآور شد: ثبات قیمت ارز از مهمترین برنامه‌های دولتش در صورت پیروزی خواهد بود.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: باید زمینه رفع تردید‌های تولید‌کنندگان، کارفرمایان و فعالان اقتصادی را با مدیریت باثبات و صیانت از ارزش پول ملی برقرار ساخت.

به گفته ولایتی مهمترین چالش اقتصادی کشور عدم اطمینان سرمایه‌گذاران و صاحبان سرمایه به وضعیت پول ملی و ارز در کشور است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4743

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.