از کارگری که اگر رییس جمهور شود ایران را گلستان می کند تا انتقاد به روابط قوای سه گانه در این دولت . قشر کارگر کیشهرمز : از کارگری پرسیده شد اگر شما رییس جمهور بودید در زمینه ی سیاست امور خارجه و انرژی هسته ای چه می کردید ؟ او در ابتدا با حالت ...

از کارگری که اگر رییس جمهور شود ایران را گلستان می کند تا انتقاد به روابط قوای سه گانه در این دولت .

قشر کارگر کیش
هرمز : از کارگری پرسیده شد اگر شما رییس جمهور بودید در زمینه ی سیاست امور خارجه و انرژی هسته ای چه می کردید ؟

IMG 0249 300x225 مردم کیش در خصوص مسائل سیاسی و وظایف رییس جمهور آینده چه دیدگاهی دارند ؟
او در ابتدا با حالت شوخی گفت کاری می کردم کارستان ، کاری می کردم که ایران گستان شود .

اما بعد از کمی خنده صحبتمان دوباره حالتی جدی به خود گرفت و گفت به نظر من ایران در زمینه ی امور سیاست خارجه از ابتدای انقلاب تا کنون پیشرفت های زیادی داشته مثلا ما توانستیم روابط خود را با کشور های زیادی برقرار کنیم و با آنها وارد معاملات اقتصادی شویم .

محصولات خود را به سایر کشورهی دنیا عرضه کنیم و باعث شناخت فرهنگ خود به سایر کشورها شویم و در زمینه ی فرهنگ و هنر در سال های اخیر با ساخت فیلم ها و تولید موسیقی های سنتی زیبا و عرضه کردن آنها در عرصه ی رقابت های بین المللی گام های موثری برداشته ایم .

توانسته ایم ایران واخلاق اسلامی را به جهانیان بشناسانیم . البته باید این را هم بگویم که تا آنجایی که من اطلاع دارم برخی افراد در داخل کشور با ساخت فیلم هایی که هویت اسلامی و ایرانی مارا زیر سوال می برند و آمریکا و منادیان آن با اهدای جوایز اسکار و تشویق ها و استقبال هایی که همه سیاسی اند از آنها حمایت می کنند می خواهند تابه اسلام و ایران لطمه بزنند . در پایان می توانم بگویم من اگررئیس جمهور بودم از مواضع کنونی ایران پایین نمی آمدم .

بازاریان کیش
در سوالی که پیرامون اعتماد به آمریکا از برخی از بازاریان جزیره ی کیش پرسیدیم به این جمع بندی دست یافتیم که به نظر آنها آمریکا خیلی قابل اعتماد نیست اما از آنجایی که ما در زمینه ی اقتصادی در مضیقه هستیم اگر بتوانیم با مذاکرات و منطق بیشتری جلو برویم و آنها را متقاعد به سازش و کنار آمدن با اصول خود کنیم و تا حد کمی هم در پیاده کردن مواضع خود به نرمی رفتار کنیم ، کمک شایانی در کم شدن فشار اقتصادی خواهد کرد .

البته آمریکا هم باید این را بداند که ما هم مانند سایرکشور های که با او رابطه دارند و هردو برطبق قرار داد منعقد شده عمل می کنند با او اینچنین رفتار خواهیم کرد و از مواضع اسلامی و حقوق بین المللی خود پایین نخواهیم آمد . آمریکا باید این خیال خام را از سر بیرون کند که می تواند با زورگویی به اهداف شوم خود دست یابد ما ملت ایران همیشه به پای انقلاب و شهدای خود خواهیم ماند و در جهت حفظ آرمان های خود می کوشیم .

قشر کارمندان کیش
رابطه ی قوای سه گانه را چگونه می بینید ؟ این سوالی بود که از تعدادی از کارمندان ادارات دولتی در کیش پرسیده شد !

اگر سه قویه ی قضاییه و مقننه و مجریه باهم یکدل و متحد باشند ما مردم احساس آسایش و آرامش بیشتری می کنیم اما متأسفانه در نظام جمهوری اسلامی این یکدلی کمی کم رنگ شده مخصوصا طی سال های اخیر که قوه ی مجریه و قویه ی مقننه بر سر کوچکترین مسائل با هم دیگر به طور نامناسبی به بحث و گفتگو می پردازند و این مطلب را به ما مردم القا می کنند که اوضاع کشور مناسب نیست .

انتظار ما مردم این است که مسئولین نظام با هم بنشینند و قانون اساسی را جلوی خود بگذارند ، نیاز های کشور و مردم را رصد کرده و حیطه ی مسئولیتی خود را مشخص کنند.
در جهت رفع مسائل کشور و نیازهای مردم برنامه ریزی کنند و به قانون های مصوب کشور پایبند باشند .

قشر فرهنگیان کیش
طی سه مناظره ای که برگزار گردید تا چه حد توانستید از برنامه های کاندیداها مطلع شوید ؟

در حد قابل قبولی از برنامه های کاندیداها مطلع و با دیدگاه های آن ها آشنا شدم . هر کسی که سه مناظره را دیده باشد می تواند به راحتی کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کند چرا که از صحبت کاندیدا ها می توان تشخیص داد که کدام یک از آن ها برای اداره ی کشور چه تدبیری دارند و چه سیاست هایی را در پیش خواهند گرفت.

آیا برگزاری مناظره به این شیوه و به صورت پخش زنده را مناسب میدانید ؟

بله ؛ چون جدای از هیجان به نظر من مردم حق دارند دیدگاه های کانداداها را به صورت رو در رو و پخش زنده بدون هیچ سانسوری ببینند و البته به شرطی که آن ها هم شأن برنامه را حفظ کنند .

گردشگران جزیره کیش

پیشرفت ایران را در زمینه ی خارجی چقدر می دانید ؟

 

13684101 5470384acacb 300x189 مردم کیش در خصوص مسائل سیاسی و وظایف رییس جمهور آینده چه دیدگاهی دارند ؟

یکی از گردشگران جزیره ی زیبای کیش به این سوال اینگونه پاسخ دادند که :
در اوایل انقلاب ایران نفوذ چندانی در منطقه نداشت ولی اکنون به عنوان یک بازیگر بسیار موثر در منطقه و بین الملل شناخته می شود به طوری که ابر قدرتها ی دنیا نیز به این مسأله اذعان دارند .

ایران در تصمیم گیری های سیاسی منطقه و بین الملل بسیار تأثیر گذار است . در این سه دهه ای که از انقلاب می گذرد ایران همواره پیام صلح و دوستی را به کشور های دنیا منتقل کرده است و توانسته انقلاب را به عنوان یک الگوبه کشور های دنیا معرفی کند تا جاییکه که ما در دور افتاده ترین جای دنیا نام امام خمینی (ره) را می شنویم و شاهد آن هستیم که در برخی کشور های دیگر مراسم بزرگ داشت به مناسبت ارتحال امام (ره) برگزار می گردد .

ساکنان و مردم عادی کیش

تعدادی از ساکنان جزیره ی کیش پیرامون این سوال که (( آمریکا چه اقداماتی علیه ایران انجام می دهد ؟
تعداد زیادی از آنها بر این باور بودند که آمریکا از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری به جد در حال فعالیت است . آنها از سخت افزاری با ساختن فیلم ها و انیمیشن های مبتذل و ساختن اسبب بازی های وعروسک ها و بازی های رایانه ای فاسد و وارد کردن مواد مخدر ومشروبات الکلی ئو لباس هایی که با فرهنگ ما سازگاری ندارد سعی در انحراف از مسیر اصلی ما که همان اسلام ناب است دارند و از لحاظ نرم افزاری هم این را می توان گفت که آمریکا در ابتدای امر می خواهد با نفوذ در افکار ما و تغییر سبک زندگی ما با ایجاد سایت های مفسد و تولید شبکه های ماهواره ای که با پخش فیلم های مبتذل و ساخت برنامه های سیاسی سعی دارند تا بنیان خانواده را در ایران سست کنند که متأسفانه تا حدودی هم در خانواده ها رخنه کرده اند .
از طرف دیگر سعی می کنند تا با ساخت برنامه های سیاسی و بیان اخبار دروغین ذهن مردم را نسبت به نظام و دولت جمهوری اسلامی مخدوش سازند .

ما باید مواظب باشیم تا این حربه های دشمن بر روی ما کار ساز نباشد و بهترین راه برای آن بالا بردن بصیرت است.

قشر طلاب و روحانیت

به نظر شما برای پشتیبانی از نهضت بیداری اسلامی چه می توان کرد ؟
یکی از طلاب حوزه علمیه کیش در پاسخ به این سوال گفت : کشور های منطقه با الهام گرفتن از نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی کم کم به خود آمدند و با یک دل شدن و ابزار انزجار از حکومت های خود که دست نشان ده های آمریکا بودند و با استقامتی که از ملت ایران و شهدای آن آموخته بودند توانستند استقلال اسلامی خود را به دست آورند.

اما متأسفانه کشور هایی مثل مصر و بحرین هنوز درگیر ساخت پایه های انقلاب خود هستند و به نظر من اگر این دولت ها و کشور ها مثل کشور لبنان که با الگو گرفتن از ایران یک رهبر و فرمانده ای متدین و مسلط بر امور سیاسی و کشور داری برای خود انتخاب کردند ، انتخاب کنند قطعا در استقرار انقلاب خود پیروز خواهند بود.

ما چون تجربه ی بسیار موفقی در این زمینه داریم می توانیم با عکس العمل نشان دادن به اتفاقاتی که در سایر کشورهای اسلامی می افتد از آنها پشتیبانی کنیم و با ساخت فیلم ها و انیمیشن ها و بازی های رایانه ای که قابل نشر به سایر ملل هستند سبب جا افتادن بیداری اسلامی در ذهن فرزندانما ن شویم و از نهضت بیداری اسلامی حمایت کنیم .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4723

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.