نیروهای زرهی ارتش سوریه در حال حرکت به سمت حلب هستند و بخشی از این نیروها در اطراف شهر استقرار یافته‌اند و در حال حاضر شدیدترین درگیری‌ها در شمال حلب در جریان است.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش در حال حرکت به سمت حومه حلب هستند تا عملیات موسوم به «طوفان ...

نیروهای زرهی ارتش سوریه در حال حرکت به سمت حلب هستند و بخشی از این نیروها در اطراف شهر استقرار یافته‌اند و در حال حاضر شدیدترین درگیری‌ها در شمال حلب در جریان است.

خبرگزاری فارس: حرکت نیروهای زرهی ارتش به سوی حلب/نبرد در شمال سوریه برای قطع ارتباط مخالفان با ترکیه

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش در حال حرکت به سمت حومه حلب هستند تا عملیات موسوم به «طوفان شمال» برای پاکسازی استان حلب از تروریست‌ها را آغاز کنند.

این عملیات دومین گام پس از شکست تروریست‌ها در حمص و شهر القصیر به عنوان مرکز مهم تجمع مخالفان مسلح است.

شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی در این‌باره تاکید کرد که نیروهای نظامی سوریه از دمشق به سمت حلب در حرکت هستند.

همچنین بخش زیادی از نیروهای زرهی ارتش با استقرار در اطراف استان حلب و ریف حلب، آماده اعلام ساعت صفر برای آغاز عملیات گسترده علیه تروریست‌ها در حلب هستند.

هرچند حلب در ماه‌های اخیر شاهد درگیری پراکنده بین نیروهای سوریه با مخالفان مسلح بوده ولی همچنان بیش از ۴۰ درصد این شهر در کنترل مخالفان است.

درگیری‌ و تبادل آتش در حلب همانند گذشته ادامه دارد و تنها تفاوت افزایش حضور نیروهای زرهی ارتش در مناطق اطراف است.

همچنین گردان‌هایی از ارتش سوریه از شهر حماه در حال حرکت به سمت حلب هستند تا به دیگر نیروهای ارتش در جنوب شرق این شهر بپیوندند.

نیروهای مستقر شده ارتش تلاش دارند تا بر دو منطقه «نبل» و «الزهراء» در حومه حلب کنترل پیدا کنند و جاده این منطقه به شهر را در اختیار بگیرند.

شهر «اعزاز» در شمال حلب و در نزدیکی مرز ترکیه نیز یکی دیگر از عرصه های درگیری است، ارتش تلاش دارد تا با قطع ارتباط مخالفان با ترکیه مسیر ارسال سلاح و کمک‌ خارجی برای مخالفان را متوقف کند و محاصره فرودگاه «منغ» را نیز بدست آورد.

پس از این تحرکات، نیروهای مخالف در حلب که غالباً از نیروهای ارتش آزاد هستند، عملیات گسترده‌ای را برای مقابله با ارتش سوریه آغاز کرده‌اند.

درگیری‌ها در جاده اعزاز به حلب که به مرز با ترکیه منتهی می شود تشدید شده است و رسانه‌های حامی مخالفان گزارش داده‌اند که ارتش حملات توپخانه‌ای گسترده‌ای را علیه این مناطق آغاز کرده است.

مخالفان نیز منطقه «اشرفیه» حلب که در کنترل نیروهای دولتی است را چندین بار با خمپاره هدف قرار دادند.

ارتش سوریه قصد دارد پس از القصیر دومین ضربه را به عنوان ضربه نهایی به مخالفان در شهر حلب وارد کند.

حلب به دلیل نزدیک بودن به مرز ترکیه یکی از مراکز اصلی تجمع مخالفان است و این شهر تاریخی پس از دمشق دومین شهر بزرگ سوریه است که افراد مسلح از چند ماه بعد از آغاز درگیری‌ها در ۲۰۱۲ کنترل بخش‌ زیادی از این شهر را در اختیار گرفتند.

شهر حلب بر خلاف القصیر که محل تجمع نیروهای القاعده‌ای بیشتر در اختیار نیروهای ارتش آزاد قرار دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4720

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.