طرح بازنگری در طرح‌های جامع میناب و رودان توسط اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان مصوب شد.   افشین بهرامی مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان امروز در سومین نشست کمیته فنی کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی هرمزگان که با دستور کار بررسی مطالعات وضع موجود و پیشنهادی طرح بازنگری توسعه و عمران ...

طرح بازنگری در طرح‌های جامع میناب و رودان توسط اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان مصوب شد.

خبرگزاری فارس: بازنگری در طرح جامع شهرهای میناب و رودان

 

افشین بهرامی مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان امروز در سومین نشست کمیته فنی کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی هرمزگان که با دستور کار بررسی مطالعات وضع موجود و پیشنهادی طرح بازنگری توسعه و عمران (جامع) شهرهای میناب و رودان برگزار شد، اظهار داشت: شهر رودان با محدوده‌ای به مساحت ۹۴۹ هکتار، محدوده مطالعاتی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، جمعیت شهر رودان در سال ۹۰ برابر ۳۳ هزار و ۲۸۵ نفر بوده که جمعیت پیش‌بینی برای افق سال ۱۴۰۵ معادل ۴۴ هزار و ۹۳۰ نفر در نظر گرفته شده است که نرخ رشد این دوره ۱٫۵ درصد و نرخ رشد سالانه دو درصد بوده است.

بهرامی اشتغال غالب در رودان را علی‌رغم وجود اراضی باغات و تخیلات در این شهر، خدمات و بازرگانی عنوان کرد و افزود: شهر رودان از نظر خدمات توزیع مراکز فعالیتی الگوی چند هسته‌ای دارد.

این مسئول افزود: این شهر به لحاظ خدمات رسانی به روستاهای اطراف دارای نقش خدمات برتر بوده، زیرا بر اساس طرح ناحیه‌ای بندرعباس به عنوان مرکز منظومه مطرح است.

وی اضافه کرد: الگوی پیشنهادی دارای پهنه‌هایی است به عنوان پهنه‌های مسکونی، خدمات شهری، خدمات محله‌ای و خدمات ناحیه‌ای.

محدوده پیشنهادی شهر رودان ۱۲۵۶ هکتار و مساحت حریم شهر بدون احتساب محدوده ۴۹۳۱٫۶ هکتار در نظر گرفته شده است. سرانه مسکونی ۷۰٫۹۳ مترمربع، تراکم خالص مسکونی ۱۴۱ نفر در هکتار و تراکم ناخالص شهری ۵۰ نفر در هکتار است.

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین با اشاره به جزییات طرح بازنگری توسعه و عمران شهر میناب گفت: این شهر دارای محدوده‌ای به مساحت ۳ هزار و ۲۷۹ هکتار به عنوان محدوده مطالعاتی در نظر گرفته شده است. این محدوده دارای جمعیتی برابر ۶۳ هزار و ۲۲۹ نفر بر اساس سرشماری ۱۳۹۰ است که با نرخ رشد ۱٫۴ درصد به ۹۲ هزار و ۴۵۹ نفر در سال افق طرح خواهد رسید.

وی الگوی استقرار فعالیتی در میناب را به صورت الگوی چند هسته‌ای عنوان کرد و افزود: مساحت محدوده شهر در طرح مصوب قبلی ۲ هزار و ۸۸۶ هکتار و در طرح پیشنهادی ۳ هزار و ۲۷۹ هکتار در نظر گرفته شده که سرانه مسکونی در شهر میناب ۱۰۲٫۹۶ مترمربع و مساحت حریم ۱۴۱۶۲٫۸ هکتار پیشنهاد شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4704

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.