مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: ارتباط و سطح تعامل و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی این استان بسیار حسنه و به دور از هرگونه تنش و موازی کاری است.   روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسین ...

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: ارتباط و سطح تعامل و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی این استان بسیار حسنه و به دور از هرگونه تنش و موازی کاری است.

خبرگزاری فارس: روابط امور کتابخانه‌ها و فرهنگ و ارشاد هرمزگان حسنه است

 

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسین مرشدی اقدام‌های صورت گرفته در حوزه گسترش فرهنگ مطالعه مفید از سوی اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی هرمزگان را قابل تقدیر دانست و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور کتابخانه‌های عمومی به عنوان دو نهاد برجسته فرهنگی می‌توانند با هم افزایی و بسیج نیروها و امکانات موجبات تحول فرهنگی و هنری را در استان هرمزگان مهیا کنند.

وی اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اقدام‌های گسترده‌ای را در حوزه گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه انجام داده است که می‌توان به برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب، اهدا بیش از ۱۰۰ هزار جلد کتاب در سال، خرید کتاب از مؤلفان و محققان، نمایشگاه تازه‌های کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و سایر موارد را نام برد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اذعان کرد: نحوه و مبنای تعامل با امور کتابخانه‌های عمومی بر اساس اصل هم دلی، تعامل، اتفاق نظر و هم افزایی است و مطمئن هستیم با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای فی ما بین می‌توانیم خدمات فرهنگی و هنری را به مردم دورافتاده‌ترین مناطق استان برسانیم.

مرشدی یادآور شد: هرمزگان از معدود استان‌هایی است که ارتباط و سطح تعامل و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی بسیار حسنه و به دور از هرگونه تنش و موازی کاری است و سعی داریم در آینده بر سطح این همکاری و مشارکت بیش از پیش بیافزاییم.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان نیز بر اهمیت دغدغه‌های فرهنگی هنری در حوزه مدیریت امور کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری در کتابخانه‌های عمومی سطح استان وجود ندارد.

محسن زینلی تختی افزود: انجام کارهای فرهنگی هنری در دستور کار امور کتابخانه‌های عمومی قرار داشته و دارد و در هر نقطه‌ای از استان که کتابخانه‌ای وجود دارد بر اساس توافق صورت گرفته متولی آن مسئول برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری نیز است.

وی اذعان داشت: سطح تعاملات و همکاری‌های فی ما بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی در سطح بسیار خوب و رضایت بخشی است و ضروریست در جهت تقویت این روند تفاهم نامه مشترک همکاری، تدوین و در سرلوحه کار تمامی مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد.

مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی هرمزگان بر گسترش فعالیت‌های مشترک در مناطق روستایی و کمتر برخوردار تأکید کرد و یادآور شد: هر دو سازمان دارای مراکز متعدد در روستاها هستند که باید با برنامه‌ریزی حساب شده و هماهنگ زمینه را برای دادن خدمات فرهنگی هنری و کتابخانه‌ای به صورت مطلوب مهیا کرد.

بر اساس این گزارش مقرر شد کارشناسان دو سازمان در جلسات مشترک پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری را آماده و طی مراسمی رسمی به امضا برسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4690

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.