مهم ترین آسیب اجتماعی شهرستان معضل مواد مخدر است که از حیث تعداد افراد معتاد و هم از حیث پیچیدگی و رهایی از آن یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی محسوب می شود . رضا صفا مهر در گفتگو با خبرنگار پیارم گفت: یکی از آثاری مواد مخدر زیاد شدن ناهنجاریهای اجتماعی مثل طلاق, ...

مهم ترین آسیب اجتماعی شهرستان معضل مواد مخدر است که از حیث تعداد افراد معتاد و هم از حیث پیچیدگی و رهایی از آن یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی محسوب می شود .


رضا صفا مهر در گفتگو با خبرنگار پیارم گفت: یکی از آثاری مواد مخدر زیاد شدن ناهنجاریهای اجتماعی مثل طلاق, خودکشی, بزهکاری و معضلاتی از این قبیل را در بر دارد.

وی با اشاره به سخن امام که فرموده اند باید به فرد معتاد به چشم یک بیمار نگاه کرد و بستر لازم جهت بهبود و برگشت به حالت طبیعی را برای آن فراهم کرد تاکید کرد: باید مسئولان زمینه برگشت به جامعه را برای جوانانی که در دام این شیطان پلید یعنی اعتیاد گرفتار شده اند فراهم کنند.

این شهروند در ادامه افزود: مردم باید خوشان را مسئول در این زمینه و اگر در جایی مشاهد شد که مواد فروخته یا مصرف می شود سریع گزارش بدهند نه اینکه بی اعتنا از کنار آن رد شوند.

وقتی از اقا مهدی ی دانشجو رشته برق در مورد مواد مخدر گفت: من خودم به شخصه از مواد مخدر بد می آید و اگر روزی هم در جایی مشاهده کنم که این ماده خانمان سوز فروخته یا توضیع می شود برخورد می کنم و به جوانان هم سن خودم  توصیه می کنم که هیچ گاه به دنبال این دیو سیاه نروند دوستان عزیز این اکارهای برنامه ریزی شده دشمن است دشمنان کشور ما از طریق جنگ نتوانستن ما را شکست بدهند از این راه وارد شده اند و می خواهند جوانان ما را سر گرم مسائل این چنینی کنند  تا در زمینه علمی عقب بمانیم ما باید پاسدار خون هزاران شهید باشیم و برای جبران خون شهدا آنقدر تلاش کنیم که دشمن نتواند با این چیزها مارا از پای در بیاود.

کارشناس روانشناسی بهزیستی با اشاره به مواد مخدر و آثار و پیامدهای آن در زندگی خانوادگی گفت: متاسفانه آمار طلاق در شهرستان رو به افزایش است که طبق بررسی های انجام شده علت این  طلاقها  اعتیاد می باشد ما در مرکز مداخله مدد جو داریم که دو ماه از زندگی مشترک نگذشته در خواست طلاق نموده وقتی که علت را جویا می شویم می بینیم که اعتیاد باعث این قضیه شده است.

حاتمی در ادامه افزود: طبق آماری که در حال حاضر در دست داریم ۹۹ درصد طلاق ها در شهرستان بخاطر اعتیاد است. متاسفانه در شهرستان مصرف شیشه  و هشیش زیاد شده است به دلیل گرانی تریاک مجبور به استفاده از مواد ارزانتر می شوند که اثار مخرب بیشتری هم دارد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4663

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.