رئیس اداره امور صید شیلات هرمزگان از برخورد قاطعانه با استفاده‌کنندگان از تورهای منوفیلامنت در هنگام صید خبر داد و گفت: در صورت مشاهده استفاده از این نوع تورها، علاوه بر مصادره، تور آنها منهدم می‌شود.   به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود بارانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مخرب بودن تورهای منوفیلامنت ...

رئیس اداره امور صید شیلات هرمزگان از برخورد قاطعانه با استفاده‌کنندگان از تورهای منوفیلامنت در هنگام صید خبر داد و گفت: در صورت مشاهده استفاده از این نوع تورها، علاوه بر مصادره، تور آنها منهدم می‌شود.

خبرگزاری فارس: برخورد جدی‌ با استفاده‌کنندگان از تورهای منوفیلامنت

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود بارانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مخرب بودن تورهای منوفیلامنت به ‌منظور حفاظت از گونه‌های نابالغ، حساس و اقتصادی آبزیان و همچنین کمک به افزایش جمعیت آنها برای دستیابی به صید مستمر و پایدار استفاده از این تورها از ابتدای سال ۱۳۸۶ ممنوع اعلام شده و همچنان این ممنوعیت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این تورها به علت وزن کم در درون آب غوطه ور می‌مانند، تصریح کرد: تورهایی خارج شده از کنترل صیادان در دریا سرگردان می‌شوند و آبزیان زیادی را در دام خود گرفتار می‌کنند و تا زمانی که جمع آوری نشده‌اند، آلودگی‌های بسیاری را به وجود می‌آورند.

رئیس اداره امور صید شیلات هرمزگان ادامه داد: با توجه به سختی جمع‌آوری تورها سرگردان و از کنترل خارج شده از دریا و آلودگی که از طریق فساد اجساد آبزیان به دام افتاده در این تورها به محیط زیست آبزیان وارد می‌شود بهترین کار عدم استفاده از این تورهاست.

وی بیان داشت: اعلام این ممنوعیت پس از انجام بررسی‌های لازم و بر اساس مصوبات دومین جلسه کمیته مدیریت صید استان در سال ۱۳۸۵ و با توجه به موافقت نمایندگان جامعه صیادی و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان انجام گرفته است.

رییس اداره امور صید شیلات هرمزگان ادامه داد: با توجه به مخرب بودن این روش صید و ضربات جبران ناپذیری که به ذخایر آبزیان وارد می‌نماید برای ترویج عدم استفاده از این ادوات صید همه صیادان پرتلاش و زحمتکش هرمزگانی باید همکاری لازم را با یگان حفاظت از منابع شیلات هرمزگان داشته باشند تا بتوان ضمن آشنایی با راه‌های حفاظت از ذخایر آبزیان از انقراض نسل آنها نیز جلوگیری کرده و در آینده شاهد صیدی پایدار باشیم.

یادآور می‌شود تور منوفلامینت تک رشته‌ای و از جنس نایلون نامرئی بوده و صدمات بسیاری به ذخایر آبزیان وارد می‌سازد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4655

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.