سایت خبری سی ان ان (CNN) به بررسی راه کارهای آقای حسن روحانی برای جذب آراء اصلاح طلبان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.   عدم تونایی آقای روحانی در ایجاد اجماع میان اصلاح طلبان و جمع آوری آرای آقای هاشمی” یکی از بحث های داغ روزهای گذشته در محافل سیاسی و رسانه ای ...
سایت خبری سی ان ان (CNN) به بررسی راه کارهای آقای حسن روحانی برای جذب آراء اصلاح طلبان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

 

عدم تونایی آقای روحانی در ایجاد اجماع میان اصلاح طلبان و جمع آوری آرای آقای هاشمی” یکی از بحث های داغ روزهای گذشته در محافل سیاسی و رسانه ای جریان اصلاحات بوده است. این ماجرا تا جایی پیش رفت که آقای عارف هم وارد میدان شد و صراحتا گفت: «آقای روحانی را اصلاح طلب نمی دانم.»

 

 

این رویکرد، موجب شدت گرفتن اقدامات آقای روحانی برای جلب اعتماد اصلاح طلبان شد؛ اقداماتی که حتی توجه رسانه های خارجی را هم به خود جلب کرده است.

 

 

در همین راستا، سایت خبری سی ان ان (CNN) به بررسی راه کارهای آقای حسن روحانی برای جذب آراء اصلاح طلبان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

 

 

“حمله به صدا و سیما”، “انتقاد از فضای امنیتی” و “حمایت از سران جنبش سبز” از جمله اقدامات آقای روحانی برای رای جمع کردن است که سی ان ان به آن ها اشاره می کند.

 

 

در ابتدای این گزاش آمده است: «پس از عدم تایید صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی توسط شورای نگهبان، اردوگاه اصلاح طلبان در یاس و نومیدی فرو رفت اما به صورت غیرمنتظره ای دکتر حسن روحانی با دسیسه چینی و برنامه ریزی مدون بارقه های امید را به اردوگاه اصلاح طلبان بازگرداند. وی در نخستین گام برای جلب آراء اصلاح طلبان، در اولین برنامه زنده تلویزیونی خود مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به دروغگویی و سانسور اطلاعات متهم نمود تا به نوعی حرف دل تمام اصلاح طلبان را زده باشد. چند روز بعد در برنامه تلویزیونی دیگری که آن هم به صورت زنده پخش می شد به انتقاد از لباس شخصی ها و فضای امنیتی حاکم بر جامعه ایران پرداخت. وی در همین راستا در یک برنامه تبلیغاتی که در حسینیه جماران برگزار شد با طرح سئوالاتی نظیر “چرا فضای کشور باید امنیتی باشد؟” و اینکه “باید این فضای امنیتی موجود را بشکنیم” هواداران خود را به شدت تحریک نمود.»

 

 

 

برنامه تبلیغاتی آقای روحانی در جماران

 

 

سی ان ان افزود: «در سومین گام، وی به حمایت از سران جنبش ۸۸ پرداخت تا بتواند از این طریق آرای اصلاح طلبان را به سمت خویش بکشاند.»

این وب سایت خبری ادامه داد: «آقای روحانی در صفحه توییتر خود، زیر عنوان “پیش به سوی ایدئولوژی مترقی” عکس دو خانم سبزپوش را قرار داده است که عکس های تبلیغاتی وی را در دست  دارند.»

 

 

سی ان ان در پایان نوشت: «معلوم نیست، آیا دکتر روحانی با این کار می خواهد مردم ایران را به ادامه جنبش سبز فراخواند یا منظور دیگری دارد؟»

 

 

پیشتر نیز شبکه سی ان ان به برخی رفتارهای افراطی آقای روحانی اشاره کرده و گزارش داده بود: «بسیاری بر این عقیده اند که دکتر حسن روحانی مهمترین گزینه اصلاح طلبان است و بار دیگر می تواند جنبش سبز را در ایران احیا کند.» که جام نیوز نیز در خبری با عنوان”CNN : روحانی، سورپرایزی برای جنبش سبز!” به آن پرداخت.

 

 

سایت خبری “گاردین” (Guardian) هم با اشاره به “تلاش آقای روحانی برای جلب رضایت اصلاح طلبان و ریختن آراء آنان به سبد انتخاباتی خویش” آورده است: «دکتر روحانی روز سه شنبه به جای آنکه در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) شرکت کند به اصفهان رفت و در مراسم ارتحال آیت الله طاهری شرکت نمود.»

 

 

از سوی دیگر، وب سایت اپوزیسیون خودنویس (khodnevis) از اختلاف نظر آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی خبر داده و نوشته، خاتمی از اینکه هاشمی قصد دارد گزینه خود _یعنی حسن روحانی_ را به او تحمیل کند، دلخور است. این مطلب هم در گزارشی زیر عنوان “اختلاف هاشمی و خاتمی/ رای عارف بیشتر است” در جام نیوز منتشر شد.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4639

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.