یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تمرکز اختیارات در تهران را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت که باید اجازه دهیم هر جغرافیایی که پتانسیل اداره خود را دارد منطقه خود را کنترل کند.   به گزارش پیارم به نقل از  خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفر انتخاباتی ...

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تمرکز اختیارات در تهران را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت که باید اجازه دهیم هر جغرافیایی که پتانسیل اداره خود را دارد منطقه خود را کنترل کند.

خبرگزاری فارس: یکی از اشکالات کشور تمرکز اختیارات در تهران است/مناطق محروم را در اولویت قرار می‌دهم

 

به گزارش پیارم به نقل از  خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفر انتخاباتی خود بعدازظهر امروز شنبه به شهرستان‌های استان تهران با حضور در مسجد صاحب‌الزمان ورامین به گفت‌وگو با مردم این شهر پرداخت.

وی طی سخنانی با قدردانی از مردم شهرستان ورامین ابراز امیدواری کرد که بتواند محبت‌ مردم این شهرستان را با کار و تلاش جبران کند.

وی با اشاره به حماسه ۱۵ خرداد بر این نکته تاکید کرد که نهضت اسلامی مدیون مردم ورامین است که افتخارهایی در این راه آفریدند.

وی خطاب به جوانان حاضر در مراسم گفت که نعمت انقلاب را حفظ کنید زیرا این نعمتی است که خداوند ما را در این زمان و در سایه نظام اسلامی و ولایت قرار داده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود به مباحث اقتصادی اختصاص داشت با بیان اینکه با تمامی وجود سختی‌های موجود در حوزه اقتصاد از جمله گرانی و بیکاری را درک می‌کند، اظهار داشت: من از مشکلات مطلع‌ام و از بدبختی مردم خبر دارم.

قالیباف با اشاره به اینکه خیلی اهل حرف‌زدن نیستم، اظهار داشت: مدیران بایستی کمتر سخن بگویند زیرا ما مسئول خطابه نیستیم بلکه ما مسئولیتی در دست داریم که امانت الهی است و اگر حرفی با مردم می‌زنیم باید در چارچوب اقدامات‌مان باشد.

وی مجددا به مسائل اقتصادی اشاره کرد و با بیان اینکه ملت امروز خواسته‌های به حق دارند و ما هیچ پاسخی برای آن نداریم، خاطرنشان کرد: نمی‌شود به مردم بگوییم گرانی، مشکلات و مسائل اقتصادی نداریم؛ البته در حوزه فرهنگی هم گلایه‌هایی وجود دارد که دغدغه مردم بوده و من از آن آگاهم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری نگرانی مردم در حوزه اقتصادی را درست دانست و در عین حال گفت: از من بپذیرید که کشور ما وضعیت و موقعیتی دارد که می‌توان به سرعت نگرانی‌های موجود را برطرف کرد.

قالیباف در بیان مثالی در زمینه مشکلات امروز کشور اظهار داشت: من صدها نفر از زنان سرپرست خانوار می‌شناسم که با مشکلات فراوان بچه‌های خود را بزرگ کرده و فرزندانشان را به دانشگاه می‌فرستند؛ زمانی که فرزند آنها بعد از فارغ‌التحصیلی به دنبال کار می‌رود نمی‌تواند کاری بیابد و به همین دلیل شرمنده آن مادر می‌شود.

وی در همین زمینه گفت: چه پدرانی هستند که شرمنده خانواده خود هستند زیرا اگر امروز کسی مسکن نداشته باشد و حتی اگر سر کار برود هم تمام حقوقش را باید به مسکن اختصاص دهد و این دهک‌های مردم است که من با گوشت و پوست و خون خود آنها را درک می‌کنم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای رفع مشکلات موجود با بیان اینکه اگر دست به دست هم داده و با برنامه تنظیم شده حرکت کنیم، گام‌های مثبتی در کشور برداشته می‌شود، اظهار داشت: انشاءالله امروز با کمک خدا و غیرت جوانان نابسامانی‌های اقتصاد را سامان می‌دهیم که همه تفاوت را حس کنند.

قالیباف مشکلات فعلی را به دلیل وجود اختلافات و بی‌تدبیری‌ها دانست و در عین حال گفت: اگر توفیق خدمت داشته باشم مناطق محروم و مردم مستضعف را در اولویت قرار می‌دهم که این سیاست کاری من است؛ البته با کنار گذاشتن بی‌تدبیری و اختلافات برای رفع مشکلات می‌کوشم.

وی با بیان اینکه من جزء بچه‌هایی بودم که در دوران ابتدایی اگر شیرینی نمی‌فروختم نمی‌توانستم ادامه تحصیل بدهم خطاب به حاضرین در مراسم سخنرانی خود گفت: من مشکلات مردم را می‌فهمم و قول می‌دهم که رسیدگی به مناطق محروم را در اولویت خود قرار دهم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بخش بعدی سخنان خود را به منطقه ورامین اختصاص داد و گفت: این منطقه دارای نیروی کار، بستر، صنعت و کشاورزی مطلوب است اما مشکلاتی دارد که بایستی به آن سامان داد.

قالیباف همچنین اعلام کرد که متروی ورامین و اسلام‌شهر را در اولویت قرار داده و برنامه‌های مربوط به این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنم ورامین به عنوان مرکزیت قرار داده شود تا کارهای ورامین در خود منطقه دنبال شود، البته این موضوع را به صورت قطعی اعلام نمی‌کنم اما در دستور کار من است.

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات موجود در کشور را تمرکز اختیارات در منطقه دانست و گفت: این موضوع یکی از عوامل عقب‌ماندگی در کشور است؛ به همین دلیل بایستی اجازه دهیم هر جغرافیایی که پتانسیل اداره خود را دارد، خود را اداره کرده و به وضعیت خود سامان دهد؛ که این الگو را در تهران به نوعی اجرا کردیم.

قالیباف در پایان سخنان خود با اشاره به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ابراز امیدواری کرد که مردم در ۲۴ خرداد حماسه سیاسی را رقم بزنند تا بخشی از فرمان معظم رهبری محقق شود و بنده هم اگر توفیق خدمت داشتم به فضل الهی و کمک جوانان حماسه اقتصادی را رقم می‌زنم تا هر دو خواسته رهبری محقق شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4633

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.