نماینده مردم بجنورد،مانه وسملقان، گرمه وجاجرم قانونمداری و حرکت بر طبق اصول اساسی نظام را مهمترین وظیفه رئیس جمهور منتخب مردم عنوان کرد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، موسی الرضا ثروتی افزود:هرکاندیدایی که ریاست قوه مجریه کشور رابرعهده بگیرد موظف است، سند چشم انداز توسعه ،سیاست های کلی ابلاغ شده توسط رهبری و قوانین مصوب را اجرا ...

نماینده مردم بجنورد،مانه وسملقان، گرمه وجاجرم قانونمداری و حرکت بر طبق اصول اساسی نظام را مهمترین وظیفه رئیس جمهور منتخب مردم عنوان کرد.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، موسی الرضا ثروتی افزود:هرکاندیدایی که ریاست قوه مجریه کشور رابرعهده بگیرد موظف است، سند چشم انداز توسعه ،سیاست های کلی ابلاغ شده توسط رهبری و قوانین مصوب را اجرا کند.

وی خاطر نشان کرد: قوانین مصوب مجلس برای رئیس جمهور آینده نیز لازم الاجراست و در صورتی که رئیس جمهور منتخب بخواهد قانونی را اصلاح نماید باید به مجلس لایحه دهد .

ثروتی اضافه کرد: در صورتی که نمایندگان مجلس استدلال دولت مبنی براصلاح قانونی را قبول نمایند، اصلاحیه قانون مذکور را تصویب می کنند.

وی همچنین در خصوص میزان عملی شدن شعار کاندیداها در خصوص افزایش میزان یارانه ها گفت : اکثر کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری موافق طرح هدفمندی یارانه ها هستند ودر صورت ارایه پیشنهادی برای اصلاح قانون یارانه ها از سوی مجلس مورد بررسی قرار می گیرد .

وی افزود: مجلس هم اکنون نیز موافق افزایش میزان یارانه می باشد اما روند اجرایی دولت دهم در بحث هدفمندی یارانه ها را قبول ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص افزایش احتمالی تحریم ها بعد از یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: دولت برای مقابله با این تحریم های احتمالی می تواند بودجه متمم رابه مجلس ارایه نماید.

ثروتی با بیان اینکه بودجه سال جاری بر اساس فروش یک میلیون و۳۰۰ هزار بشکه نفت به قیمت هربشکه ۹۵ دلار بسته شده است، افزود: در صورت تغییر درآمد دولت بر اثر تحریم های احتمالی ،دولت می تواند راهکارهایی را برای مقابله به مجلس ارایه نماید .

وی در ادامه با اشاره به اینکه قانون گریزی سبب ایجاد چالش بین مجلس و دولت می شود، افزود: با توجه به حمایت اکثر نمایندگان مجلس از قالیباف ، در صورت انتخاب وی از سوی مردم تعامل خوبی بین دولت و مجلس ایجاد خواهد شد .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4616

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.