صیادان منطقه باسعیدو و درگهان قشم طی هفته گذشته نزدیک به ۱۲ تن میش ماهی از این منطقه صید کردند.   صیادان این منطقه توانستند با استفاده از روش مشتا و با شناورهای کلاس قایق بیش از ۸۵۰ میش ماهی که از گونه‌های ارزشمند اقتصادی آبهای خلیج فارس است را صید کنند. بنا به این ...

صیادان منطقه باسعیدو و درگهان قشم طی هفته گذشته نزدیک به ۱۲ تن میش ماهی از این منطقه صید کردند.

خبرگزاری فارس: صید بی‌سابقه و ارزشمند میش ماهی توسط صیادان قشم

 

صیادان این منطقه توانستند با استفاده از روش مشتا و با شناورهای کلاس قایق بیش از ۸۵۰ میش ماهی که از گونه‌های ارزشمند اقتصادی آبهای خلیج فارس است را صید کنند.

بنا به این گزارش ‌از این مقدار بالغ بر ۹ تن نزدیک به ۷۵۰ عدد میش ماهی توسط صیادان قایق‌دار منطقه صید شده و نزدیک به دو تن آن یعنی ۱۳۸ عدد توسط صیاد مشتادار منطق علی ابراهیمی صید شده است.

صید مشتا به صورت معمولی هفته‌ای نزدبک به ۱۰۰ کیلوگرم از گونه‌های مختلف ماهی است که به ندرت حتی یک میش ماهی توسط مشتاداران صید می‌شود.

عقیل ابراهیمی صیاد مشتادار روستای درکو منطقه باسعیدو که موفق به صید دو تن میش ماهی توسط مشتای خود شده است، در این باره به خبرنگاران می‌گوید: این لطف و عظمت پروردگار است که در آستانه عید سعید مبعث شامل حال خانواده‌ام شد و من در طول ۴۰ سال سابقه خود تن ماهی را با مشتا صید نکرده بودم.

وی افزود: خداوند را شاکرم که در یک نوبت صید مشتایم موفق شدم دو تن ماهی آن هم از گونه گران بهای میش ماهی شده‌ام.

این صیاد دریادل که تامین کننده مخارج صید سه خانواده هم است به شکرانه این لطف خداوند مقادیری از این صید را نیز بین قشر فقیر همان منطقه توزیع کرده است.

گفتنی است یکی از صیادان درگهان بنام منصور یحیائی ۱۵۲ عدد میش ماهی و بقیه صیادان بین۳۰ تا ۷۰ عدد از این گونه ماهی صید کردند.

روستای باســعیدو (سینکو) یکی از روستاهای آباد توابع بخش شهاب شهرستان قشم در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4613

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.