کاخ سفید با محکومیت حمله ارتش سوریه به شهر القصیر و بازپس‌گیری این منطقه از دست شورشیان و مخالفان، عقب‌نشینی ایران و حزب‌الله را از خاک سوریه خواستار شد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، کاخ سفید با محکومیت حمله ارتش سوریه به شهر القصیر و بازپس‌گیری این منطقه از دست شورشیان و مخالفان، عقب‌نشینی ...

کاخ سفید با محکومیت حمله ارتش سوریه به شهر القصیر و بازپس‌گیری این منطقه از دست شورشیان و مخالفان، عقب‌نشینی ایران و حزب‌الله را از خاک سوریه خواستار شد.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، کاخ سفید با محکومیت حمله ارتش سوریه به شهر القصیر و بازپس‌گیری این منطقه از دست شورشیان و مخالفان، عقب‌نشینی ایران و حزب‌الله را از خاک سوریه خواستار شد.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در سخنانی گفت:‌ ما شدیدا نگران هستیم و با شدیدترین عبارات حمله نظام سوریه به القصیر را محکوم می‌کنیم. دولت سوریه و سایر طرف‌ها در این درگیری باید به موجب قانون بین‌المللی حقوق بشر به تعهدات‌شان عمل کرده و فورا به سازمان‌های بی‌طرف حقوق بشری از جمله سازمان‌های وابسته به سازمان ملل اجازه ورود (به این منطقه) را بدهند تا امدادرسانی لازم را برای نجات جان انسان‌ها انجام دهند.

بنا بر گزارش روزنامه‌ی الریاض، چاپ عربستان، وی مدعی شد:‌ واضح است که نظام سوریه خود به تنهایی قادر به بازپس‌گیری مکانی مانند القصیر نبوده است و از این رو از حزب‌الله و ایران برای انجام آن کمک گرفته است.

کارنی مدعی شد: تنها نگرانی اسد به دست گرفتن قدرت است نه ملتی که در حال قربانی‌شدن هستند.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه از ایران و حزب‌الله خواست تا از خاک سوریه عقب‌نشینی کنند.

بعد از کنترل نیروهای ارتش سوریه بر شهر القصیر، فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، آن چه که پیروزی در القصیر نامیده می‌شود پیامی صریح به تمام کسانی است که در تجاوزات علیه سوریه شرکت می‌کنند.

در این بیانیه به حضور و همراهی نیروهای حزب‌الله لبنان و ایران در کسب این پیروزی اشاره‌ای نشده است ولی خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مبارزان حزب الله لبنان نوشت: ما حمله غافلگیرانه‌ای را در ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه آغاز کردیم و وارد شهر شدیم و اعضای ارتش آزاد پا به فرار گذاشتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4607

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.