معترضان در استانبول ترکیه خواستار اعتصاب عمومی علیه دولت رجب طیب اردوغان شدند.   به گزارش پیارم به نقل از المیادین، معترضان در میدان «تقسیم» استانبول خواستار اجرای نافرمانی مدنی و اعتصاب عمومی در ترکیه علیه سیاست‌های سرکوبگرانه شدند. همچنین دور جدید درگیری بین پلیس با معترضان در منطقه بشیکتاش آغاز شده است. این درحالی است که شب ...

معترضان در استانبول ترکیه خواستار اعتصاب عمومی علیه دولت رجب طیب اردوغان شدند.

خبرگزاری فارس: دعوت به اعتصاب در استانبول/ دور جدید درگیری پلیس با معترضان آغاز شد

 

به گزارش پیارم به نقل از المیادین، معترضان در میدان «تقسیم» استانبول خواستار اجرای نافرمانی مدنی و اعتصاب عمومی در ترکیه علیه سیاست‌های سرکوبگرانه شدند.

همچنین دور جدید درگیری بین پلیس با معترضان در منطقه بشیکتاش آغاز شده است.

این درحالی است که شب گذشته نیز این منطقه یکی از مناطق اصلی درگیری در استانبول بود.

ناآرامی‌ها در ترکیه بعد از آن به وجود آمد که نیروهای پلیس این کشور جمعیتی را که به صورت مسالمت آمیز در اعتراض به ریشه کن کردن درختان در میدان تقسیم تحصن کرده بودند، متفرق کرد.

پلیس ترکیه با معترضان در روزهای جمعه و شنبه درگیر شد و از گاز اشک‌آور علیه معترضان استفاده کرد و در این بین صدها نفر مجروح شدند.

پس از این اقدام موجی از اعتراضات شهرهای مهم ترکیه از جمله آنکارا، استانبول و ازمیر را فرا گرفت و طی این درگیری‌ها دو نفر کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند؛ مقامات ترکیه‌ای اعلام کرده‌اند که تاکنون ۱۷۰۰ نفر از معترضان را دستگیر کرده‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4567

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.