سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی کشور با مشارکت بخش خصوصی ۱۵ ترمینال کانتینری و نفتی را در اراضی پشتیبانی مجتمع بندری شهید رجایی در دست ساخت دارد.   به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدعلی استیری صبح امروز طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: احداث این ترمینال‌ها در مساحت ...

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی کشور با مشارکت بخش خصوصی ۱۵ ترمینال کانتینری و نفتی را در اراضی پشتیبانی مجتمع بندری شهید رجایی در دست ساخت دارد.

خبرگزاری فارس: تبدیل مجتمع بندری شهید رجایی به شهر لجستیکی کالا در خلیج فارس

 

به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدعلی استیری صبح امروز طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: احداث این ترمینال‌ها در مساحت ۸۰ هکتار با سرمایه‌گذاری ۴۶۰ میلیارد ریال در حال انجام بوده و هم اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه پس کرانه‌های این مجتمع بندری در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی کشور قرار دارد، افزود: علاوه بر ساخت و سازه‌های موجود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین نیز برای ایجاد شهر لجستیکی کالا به اراضی پشتیبانی این بندر افزوده شده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی از ایجاد مراکز صنعتی در این شهر لجستیکی خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراکز کالای خام کشتی‌ها را فرآوری و به کالاهایی با ارزش افزوده تبدیل می‌شود.

وی کاهش ۴۰ درصدی قیمت تمام شده کالاها، توسعه صادرات مجدد، افزایش تزانزیت و ترانشیپ، رونق بانکرینگ، احداث ترمینال‌های لجستیک و کانتینر و سیلوی غلات را از دیگر مزایای شهر لجستیکی بندر شهید رجایی اعلام کرد.

استیری این شهر لجستیکی را برگ برنده بندر شهید رجایی برای تبدیل شدن به بندر هاب در خلیج فارس عنوان کرد و افزود: با اتمام عملیات اجرایی این طرح ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر هرمزگان سالانه از ۱۰۰ میلیون تن به ۲۰۰ میلیون تن افزایش می‌یابد.

رئیس اداره امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز از افزایش تردد کشتی ها در مجتمع بندری شهید رجایی طی سال جاری خبر داد.

علی پسران علت این افزایش را توسعه پس کرانه‌های مجتمع بندری عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک هزار و ۲۸۰ تردد کشتی‌های اقیانوس پیما را در این مجتمع بندری شاهد بودیم که نسبت به مدت مشابه پارسال با افزایش ۵ درصدی مواجه شدیم.

وی افزود: این کشتی‌ها شامل کشتی‌های نفتکش، کانتینری، کالاهای عمومی و فله بر است

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4533

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.