کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه، برخی مشکلات اقتصادی کشور نیازمند یک قاطعیت و صدور یک بخشنامه و دستور رئیس جمهور است، دادن تنفس ۶ ماهه به بخش تولید و کاهش فشار مالیاتی به تولیدکنندگان را از جمله‌ راههای حل مشکلات اقتصادی دانست.   به گزارش پیارم به نقل از  خبرنگار ...

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه، برخی مشکلات اقتصادی کشور نیازمند یک قاطعیت و صدور یک بخشنامه و دستور رئیس جمهور است، دادن تنفس ۶ ماهه به بخش تولید و کاهش فشار مالیاتی به تولیدکنندگان را از جمله‌ راههای حل مشکلات اقتصادی دانست.

خبرگزاری فارس: برخی مشکلات اقتصادی نیازمند قاطعیت و صدور بخشنامه است

 

به گزارش پیارم به نقل از  خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی‌اکبر ولایتی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (یکشنبه) در حاشیه نشستی که در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه محور اصلی طرح شما در حوزه ارز چیست، گفت: کسانی که می‌گویند ظرف دو سال می‌توانیم مشکل اقتصادی کشور را حل کنیم، باید از آنان پرسید پاسخ شما به مشکلات امروز مردم چیست؟ ما آمدیم تقسیم‌بندی کردیم و گفتیم که برخی از مشکلات اقتصادی امروز ملت فوری است، به عنوان مثال ظرف یک ماه ۲۰ درصد به قیمت گوشت اضافه می‌شود یا ظرف دو ماه ۱۰ الی ۲۰ درصد حبوبات با افزایش قیمت مواجه می‌شود و اگر همین روال ادامه یابد، به معنای این است که همین حالا مردم ما برای مشکلات زندگی‌شان، به دنبال چاره‌اندیشی هستند، باید به این پرسش‌ها پاسخ داد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه، برخی از کارها نیازمند زمان زیادی نیست، تصریح کرد: اصل اساسی این برنامه کوتاه مدت برای مشکلات فوری در درجه اول بازسازی اعتماد بین دولت و مردم است، یعنی اگر کسی پول یا ارزی در بانک سرمایه‌گذاری می‌کند، باید حتماً مطمئن باشد که هر زمانی آن را طلب کرد، پول یا ارزش را به او پس می‌دهند.

وی ادامه داد: ما نمونه‌هایی سال گذشته داشتیم که فرد، زمانی که ارز به قیمت ۱۲۲۶ تومان بود، آن را در بانک سرمایه‌گذاری کرده اما وقتی که برای بازپس‌گیری آن به بانک مراجعه کرده بانک این پول را به قیمت ریال آن روز به او پس داده است یعنی یک سوم ارز او را پس نداده است.

ولایتی خاطرنشان کرد: بخشنامه‌های متناوبی که از سوی بانک مرکزی صادر می‌شود، اعتماد مردم را سلب کرده است و عملاً موجب می‌شود افرادی که در کارهای سرمایه‌گذاری هستند و یا اقداماتی از قبیل واردات و تولید انجام می‌دهند، به دلیل بی‌اعتمادی ایجاد شده، کارشان را متوقف کنند، بنابراین اگر بانک مرکزی مستقلی داشته باشیم که بر کار بانکها نظارت کند و به آنها اجازه ندهد که از جیب مردم به جیب خودشان بریزند، این موضوع احتیاج به یک بخشنامه یا قاطعیت دارد تا ظرف چند روز این اعتماد باز گردد و بدین ترتیب مردم هم متوجه می‌شوند که این دولتی مصمم برای اجرای قانون است و امانت مردم را ادا می‌کند.

وی افزود: هم اکنون مقدار زیادی اسناد در گمرک به دلیل اختلاف محاسبه ارز بین بانک و کسانی که ال‌سی باز کردند، عملاً در گمرک باقی مانده است مانند دارو و کنجاله و مواد غذایی، قولی که قبلاً بانک داده که هر زمانی ال‌سی باز شد، مطابق با آن عمل می‌کند، اگر به این قول عمل شود و دولت بانکها را موظف کند تا کالاها را از گمرک ترخیص کند، در این صورت مقدار زیادی کالا و اجناس وارد بازار کشور می‌شود و این مقدار زمان‌بندی زیادی هم نمی‌خواهد بلکه یک قاطعیت از سوی دولت می‌خواهد تا ظرف مدت یک ماه، به یک مرتبه میزان کالاهایی که در گمرک هستند تخلیه شوند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به بیان دیگر برنامه‌هایش در حوزه اقتصاد پرداخت و تصریح کرد: دادن تنفس ۶ ماهه به تولیدکنندگان، کاهش فشار مالیاتی و بازپس‌گیری وامهای بانکی دارای ۲۵ درصد بود و صرفنظر از این موارد، عملاً ۶ ماه تنفس به بخش‌های مختلف داده می‌شود تا مواد خامی که کارخانه‌ها به آن نیاز دارند و در گمرک باقی مانده وارد کشور شوند، در این صورت مشکلات حل می‌شود البته این موارد نیز به یک قاطعیت و صدور بخشنامه و دستور رئیس جمهور دارد.

علی‌اکبر ولایتی در خاتمه خاطرنشان کرد: با یک حرکت ۳ ماهه یا ۱۰۰ روزه عملاً مقدار زیادی کالا وارد بازار کشور می‌شود تا هم از محصولات داخلی و هم آزاد شدن کالاها از گمرک و البته واردات برخی اجناس ضروری، تورم موجود در کشور که به دلیل افزایش نقدینگی و کاهش کالا در بازار است، کنترل شود، این اقدام همان معالجه کوتاه مدت است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4519

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.