سنگربان تیم فوتبال بورسیادورتموند در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ عملکرد درخشانی داشت اما آنگونه که مربی‌اش ادعا کرده از هر حیث در سطح بین‌المللی در رتبه یک قرار نداشته است.   به گزارش خبرگزاری فارس، هفته گذشته با توجه به دیدار دورتموندی‌ها در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ در ورزشگاه ومبلی، بحث ممتاز بودن رومان وایدن ...

سنگربان تیم فوتبال بورسیادورتموند در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ عملکرد درخشانی داشت اما آنگونه که مربی‌اش ادعا کرده از هر حیث در سطح بین‌المللی در رتبه یک قرار نداشته است.

خبرگزاری فارس: رد تلویحی یک ادعا/ آقای کلوپ، وایدن فلر سنگربان برتر جهان نیست!

 

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته گذشته با توجه به دیدار دورتموندی‌ها در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ در ورزشگاه ومبلی، بحث ممتاز بودن رومان وایدن فلر بیش از هر زمان دیگری مطرح شد. حتی برخی از جمله یورگن کلوپ، سرمربی نوگرای تیم، عدم دعوت شدن این دروازه‌بان را به تیم ملی آلمان مطرح کردند.

مربی موفق زردپوشان در مصاحبه مفصلی که با روزنامه بیلد انجام داد، حرف‌هایی در همین زمینه زد.

از جمله مباحث مطرح شده در این گفت‌وگو، بحث درخشش سنگربان و کاپیتان زردپوشان بود. مربی ۴۵ ساله تیم فینالیست لیگ قهرمانان اروپا اظهار کرد:‌ نمی دانم مطابق با چه معیاری وایدن فلر به تیم ملی آلمان دعوت نمی‌شود. اما آنچه مشخص و قطعی است، این نکته بوده که وی امسال بهترین دروازه‌بان جهان شده است.

 

*بسته نگه داشتن دروازه

روزنامه پرتیراژ برای آنکه صحت ادعای مربی نوگرای دروتموند را تحلیل کند، به ارزیابی توانمندی سنگربان با تجربه این تیم پرداخت.

این نشریه نوشت از نظر بسته نگه داشتن دروازه برای مدتی طولانی وایدن فلر با رکورد ۸۴ دقیقه پس از هلتون (۱۲۰ دقیقه – پورتو)،‌ ویلی (۱۱۶ دقیقه – مالاگا)، بوفون (۱۱۳ دقیقه – تورین)، سیریگو (۱۱۳ دقیقه – پاریس)، آرتور (۱۰۸ دقیقه، بنفیکا) و حتی مانوئل نویر (۱۰۶ دقیقه – بایرن مونیخ) در لیگ قهرمانان قرار گرفته است.

 

*دفع شوت‌ به دروازه‌

بیلد همچنین آمار شوت به دروازه و دفع این تیم توپ ها را مورد سنجش قرار داده و نوشته،‌ بهترین سنگربان از این حیث در مسابقات لیگ قهرمانان بوفون از یووه بوده که ۸۳ درصد شوت‌ها را دفع کرده است.

حتی رکورد ویلی سنگربان مالاگا نیز همین رقم بوده است.

پس از این دو سنگربان، فگوریاس (کلوژ رومانی با ۸۲ درصد)،‌ آرتور (بنفیکای پرتغال، ۸۱ درصد)، گوایتا (والنسیا اسپانیا، ۸۱ درصد) قرار گرفته اند.

در این حال وایدن فلر با ۷۷ درصد پس از این سنگربانان جای گرفته است.

 

 

*مهار سانتر از جناحین

بر اساس آماری که در این بخش توسط روزنامه آلمانی ارائه شده، دروازه‌بان دورتموند در این زمینه عملکرد ممتازی داشته است.

زیرا وی با مهار ۲۳ سانتر از جناحین همراه با سیریگو، سنگربان پاری‌سن‌ژرمن در صدر فهرست دروازه‌بانان قرارگرفته است.

پس از وی گوربونف (بوریسف) ‌با ۲۲، ویلی (مالاگا) با ۱۸، گوایتا (والنسیا) با ۱۷ مهار در رده‌های بعدی جای گرفته اند.

 

*ناکام کردن حریف در موقعیت های بزرگ

در زمینه دفع موقعیت‌های خطرناک حریف نیز وایدن فلر با ۵۸ درصد پس از پیتر چک (چلسی – ۶۰ درصد) در رده دوم و بالاتر از آرتور (بنفیکا -۵۷ درصد)،‌ گوایتا (والنسیا – ۵۰ درصد) و هارت (منچسترسیتی – ۵۰ درصد) قرار دارد.

 

*عدم اشتباه روی گل‌ها

از نظر بیلد وایدن فلر به همراه والدس (بارسا) و چک (چلسی) روی دریافت گل‌ها مرتکب اشتباه نشده اند. چون اشتباه خاصی نداشتند.

در حالیکه نویر (بایرن) و بوفون (یوونتوس) در یک مورد اشتباه کرده اند.

 

* رده‌ آخر بازی‌های بدون گل

از نظر شمار بازی‌‌هایی که یک سنگربان در رقابت‌های اروپایی فصل جاری گلی دریافت نکرده، وایدن فلر، سنگربان شماره یک نیست.

زیرا بوفون (یوونتوس)، هلتون (پورتو)، ‌نویر (بایرن) و ویلی (مالاگا) در ۵ بازی اجازه دریافت گلی ندادند. در حالیکه وایدن فلر فقط در ۴ بازی گلی نخورد.

 

*رده چهارم گل‌نخورهای بوندس‌لیگا

بیلد همچنین عنوان می کند در سطح بوندس‌لیگا در فصل اخیر وایدن فلر ۴۲ گل دریافت کرد و در رده چهارم بهترین خطوط دفاعی جای گرفت.

به باور این نشریه وایدن فلر، هر چند درخشش خیره‌کننده ای داشت، ‌اما از هر حیث، آنگونه که مربی‌اش ادعا می‌کند، بهترین سنگربان نبوده است.

با این حال کلوپ عنوان کرده است: با وجود این آمار و ارقام، سخت بتوان اشتباهی از رومان را پیدا کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4499

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.