حداد عادل کاندیدای ریاست جمهوری در برنامه دیدگاه و با دوربین شبکه یک سیما به مواضع و تشریح برنامه های انتخاباتی خود می پردازد. مهمترین محورهای سخنان قالیباف در این برنامه:   * بنده نزد شما مردم ناآشنا نیستم ولی به حسب وظیفه نکاتی را برای معرفی اعلام می‌کنم. دیپلم ریاضی، کارشناسی فیزیک از دانشگاه ...
حداد عادل کاندیدای ریاست جمهوری در برنامه دیدگاه و با دوربین شبکه یک سیما به مواضع و تشریح برنامه های انتخاباتی خود می پردازد.

مهمترین محورهای سخنان قالیباف در این برنامه:

 

* بنده نزد شما مردم ناآشنا نیستم ولی به حسب وظیفه نکاتی را برای معرفی اعلام می‌کنم. دیپلم ریاضی، کارشناسی فیزیک از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه شیراز، فوق لیسانس فلسفه و دکترای فلسفه تخصصی در فلسفه کانت را هم از دانشگاه تهران دارم و از ۱۳۴۵ تاکنون معلم دانشگاه بودم در فیزیک و فلسفه.

 

* از ۱۳۴۱ با نهضت امام همراه بودم و خوشحالم که تاکنون از این راه جدا نشده‌ام. به همراه برادرم و یکی از خواهرانم سابقه زندانی شدن به علت فعالیت سیاسی در رژیم پهلوی را دارم.

 

* بعد از انقلاب اولین مسئولیتم در اسفند ۵۷ معاونت وزیر بود. سپس عضو شورای سرپرستی صداوسیما بودم.

* ۱۳ سال در آموزش و پرورش خدمت کردم. موسس المپیادهای علمی در ایران هستم. رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی هستم و در دوره‌های ۶ و ۷ و ۹ نماینده  مجلس بودم. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هستم و بیش از ۳۰ سال است که عضو شورای عالی اموزش و پرورش هستم. مترجم قرآن کریم هستم.

 

* انقلاب اسلامی به ما اقتدار و عزت و استقلال داد. ما مردم خوب و ملت بزرگ و مومن و فداکاری داریم که سرمایه بزرگی است. ما صاحب رهبری دینی هستیم که مورد اعتماد و محبت ملت است.

* کشور ما علیرغم فشارها به پیشرفت‌های مختلفی نائل شده است.

 

* ما با انقلاب اسلامی الهام بخش بیداری اسلامی شدیم.

 

* چالش بزرگ امروز ما مسئله اقتصادی است. دشمن میخواهد ما را در فشار اقتصادی بگذارد. علاوه بر این مشکلات مدیریتی هم داریم. برخوردهای پرهزینه و کم‌فایده‌ای بعضا در مدیریت کشور صورت می‌گیرد.

* به امام و انقلاب و رهبری اعتقاد دارم. به دنبال حاکمیت عقلانیت هستم. به مردم عمیقا باور دارم و خود را در کنار مردم می‌بینم.

 

* برای مبارزه با فساد عزم جدی دارم و برای هیچکس از اطرافیانم خط قرمزی قائل نیستم. با باندبازی مخالفم و معتقدم یا باید همه جای ایران آباد شود یا اینکه هیچ جای ایران آباد نخواهد شد.

* باید با دیوانسالاری مبارزه جدی کرد.

 

* دولت باید اولا به برنامه‌ریزی و هدایت و حمایت و ساختن زیرساخت‌ها بپردازد و بستری برای فعالیت مردم آماده کرده و امور را به مردم بسپارد.

* بنده به دولت دانش‌بنیان معتقدم و توجه به محیط زیست را اساسی می‌دانم. یکی از نشانه‌های خوب حکومت کردن را توجه به محیط زیست می‌دانم.

 

* شعار دولت بنده، تقوا و تدبیر خواهد بود.

* مهمترین مسئله امروز، مسئله اقتصادی و تورم و معیشت مردم و بیکاری است.

* مردم گاهی شب می‌خوابند و صبح برمی‌خیزند و می‌بینند قیمت اجناس افزایش یافته است.

 

* باید بازار ارز و قیمت‌ها تثبیت شود. همواره باید نظارت جدی بر قیمت‌ها اعمال شود.

* بازار ارز محتاج کارشناسی‌های فراوان است.

 

* فراوانی نقدینگی از دیگر مشکلات اقتصادی ماست که به کارهای غیرمفیدی مانند خریدن سکه و ارز و انباشته‌کردن و هجوم به زمین‌خواری و سوداگری در بخش مسکن تعلق گرفته و این با رونق اقتصادی مغایرت دارد.

 

* برای اینکه رونق اقتصادی ایجاد شود باید سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به خوبی رعایت شده و به همه ظرفیت‌های بخش خصوصی و تعاونی‌ها توجه شود.

 

* دولت باید بخصوص در شرایط فعلی به انضباط مالی توجه جدی داشته باشد. باید به توزیع ثروت در جامعه نظارت شود. مبارزه با فقر و تامین عدالت اجتماعی باید هدف ما از اقتصاد باشد.

* قانون هدفمندی یارانه‌ها را باید به صورت کامل و درست اجرا کنیم. همچنین قانون سهام عدالت باید اجرایی شود.

 

* مبارزه با مفاسد اقتصادی، لازمه مدیریت اقتصادی دولت است. این مبارزه هم باید به صورت ساختاری باشد که زمینه مفاسد اقتصادی را برطرف کند و هم اینکه با مفسدان اقتصادی مبارزه شود.

* در بخش فرهنگ، ترویج ایمان و اخلاق و درستکاری باید سرلوحه فعالیت‌هایمان باشد. همچنین ترویج قانونگرایی و انضباط اجتماعی و خیرخواهی نسبت به یکدیگر باید مورد توجه قرار گیرد. باید کاری کنیم که بیش ازاین مردم به مسلمان بودن و ایرانی بودنشان افتخار کنند.

 

* هر تحولی که در جامعه مورد نظر ماست باید از آموزش و پرورش شروع شود. خشت اول هر تحولی باید در آموزش و پرورش بنا گذاشته شود. دانشگاه‌ها و حوزه‌ها هم بسیار مهم هستند.

* باید هنر را بر قامت استوار ملت بپوشانیم. توجه به زبان و ادب فارسی باید بیش از پیش صورت بگیرد. توجه به کتاب و کتابخوانی هم بسیار مهم است.

 

* از نظر اجتماعی، معتقدم باید روحیه امید و عزم و اراده و کار و تلاش درهمه آحاد ملت بویژه در جوانان باید تقویت شود. باید شادی را در جامعه افزایش دهیم و تفریحات سالم را گسترش دهیم. به ورزش همگانی و قهرمانی باید توجه شود. حقوق شهروندی باید رعایت شود. گسترش آزادی نقد و انتقاد مهم است و دولت بویژه باید از نقد مردم از دولت استقبال کند. به کرامت و منزلت زن باید توجه خاص داشته باشیم.

 

* هیچ تصمیمی روا نیست اگر آن تصمیم بنیاد خانواده را سست کند. اگر توفیق مسئولیت قوه مجریه را پیدا کنم در صدد هستم که نهضت ازدواج آسان ایجاد کنم.

* توجه به امر سلامت و درمان از وظایف مهم اجتماعی حکومت است و همینطور توجه به قشرهایی مانند جوانان و ایثارگران و سالمندان و بازنشستگان.

 

* توجه به سازمان های مردم نهاد از برنامه های من است. دوران سربازی باید دوران آموزش و تربیت باشد که هر خانواده ای خوشحال باشد که وقتی فرزندش را به سربازی می فرستد پس از بازگشت این سرباز از لحاظ فکری و مهارتی و اعتقادی رشد کرده باشد.

 

* باید به تامین عدالت قضایی توجه ویژه کرد.

 

* بنده بر امنیت تاکید ویژه دارم. مردم از حکومت انتظار تامین امنیت دارند. همانطور که آرامش برای مدیران امنیت ذهنی می آورد، امنیت برای جامعه بستر رشد و ترقی می‌شود. به وحدت ملی و همبستگی همه مردم ایران اهمیت می دهم و معتقدم ملت ایران مانند رگه های زیبای یک پر طاووس هستند. تفاوت رنگ ها ما را از هم جدا نمی کند اما گویش ها و لهجه ها و قومیت های مختلف وقتی در کنار هم قرار میگیرد، زیبایی پر طاووس درخشان را پیدا می کند.

 

* به تقویت مشارکت مردمی و تقویت احزاب و جمعیت ها و ساماندهی فعالیت های سیاسی  معتقدم و معتقدم سرمایه های اجتماعی باید حفظ و افزونتر شود و اعتماد عمومی مردم نسبت به حکومت باید افزون تر شود. مردم باید باور کنند تصمیم گیری های دولت و رئیس دولت عقلانی است و بر پایه مبانی عقلانی تصمیم گیری می شود. در سیاست داخلی به تقویت بنیه دفاعی معتقد هستم.

 

* وظیفه رئیس جمهور مدیریت است. تفسیر بعضی نکاتی که گفته‌ام می تواند در برنامه های صداوسیما برای نامزدها بیان شود. همینجا جا دارد از صداوسیما به خاطر برنامه‌های متنوع و متعددی که برای نامزدها درنظر گرفتند تشکر کنم.

 

* مبنای من در مدیریت هر جا که بودم استفاده از نیروهای باتقوا و با تخصص بوده بدون در نظر گرفتن وابستگی های حزبی و گروهی.

 

* در سالهای سخت جنگ، کتاب های درسی فرزندانتان را آماده کردم و خداروشکر می کنم که مردم ایران هیچگاه در آن سالها با مشکل کمبود یا فقدان کتاب درسی مواجه نشدند. ممکن است برخی مواد غذایی از سر سفره مردمی گاهی رفته باشد اما این کتاب ها از کیف محصلان هیچوقت دور نشد.

 

* تصور می کنم مجلس هفتم که بنده ریاستش را برعهده داشتم، از نظر مردم ایران کارنامه قابل قبولی داشته باشد. برای حقوق فرهنگیان اقدامات زیادی کردیم. حداقل حقوق بازنشستگان را از ۱۱۹ هزار تومان در ۸۴ نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان رساندیم. سهمیه بندی بنزین که امروز از افتخارات دولت و نظام محسوب می شود از یادگارهای مجلس هفتم است.

 

* اطمینان دارم  ملت مومن و بابصیرت، باسابقه و کهن و انقلابی ایران با بصیرت و وحدت و همت و ایمانی که دارد، این تهدید تحریم را به یک فرصت مبدل خواهد کرد. فرصت برای دور شدن از وابستگی و رهایی از آن. فرصت برای رسیدن به یک اقتصاد مقاومتی که آسیب ناپذیری آن در برابر توطئه‌های بیگانگان کمتر باشد. اطمینان دارم ملت ایران می تواند حال که طعم شیرین استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را چشیده، بر این مشکلات هم غلبه کرده و با خلق حماسه سیاسی و اقتصادی به سوی تمدن اسلامی حرکت کند. و الگوی همه آزادی خواهان جهان شود.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4482

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.