محسن رضایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص برنامه های انتخاباتی خود با مردم به گفتگو نشست و به سوالات مجری برنامه پاسخ داد. فایل تصویری این برنامه را در چندرسانه ای سرویس انتخابات جام نیوز و صفحه اختصاصی محسن رضایی ببینید و دانلود فرمائید.   * عناوین اظهارات محسن رضایی در گفتگوی ویژه ...
محسن رضایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص برنامه های انتخاباتی خود با مردم به گفتگو نشست و به سوالات مجری برنامه پاسخ داد.

فایل تصویری این برنامه را در چندرسانه ای سرویس انتخابات جام نیوز و صفحه اختصاصی محسن رضایی ببینید و دانلود فرمائید.

 

* عناوین اظهارات محسن رضایی در گفتگوی ویژه خبری:

 

* صداوسیما در برنامه دوربین ۱ بخشی از صحبت‌های من را سانسور کرد. درست نبود که رئیس صداوسیما بگوید به خاطر مسئله امنیت ملی بود. ما چرا مردم را محرم نمی‌دانیم؟ مگر ما جنگ را با همین مردم پشت سر نگذاشتیم؟

 

* من همیشه ملت‌ها را به یک پرنده تشبیه کرده‌ام. بال سیاست و امنیت که در جمهوری اسلامی زیادی بزرگ شده اما بال زندگی کوچک مانده.

* از ۳۰ انتخابات گذشته فقط در ۲ انتخابات شرکت کردم. اینجور نبوده که در همه انتخابات‌ها شرکت کنم. سال ۸۸ هم گفتم که کشور داره به پرتگاه نزدیک می‌شه به همین خاطر کاندیدا شدم.

 

* می‌خواهم رابطه دولت و ملت را درست کنم. سیاست خارجی را درست می‌کنم و مسئله اصلی که باعث شد کاندیدا شوم، بحث تحریم‌ها بوده است.

* باید کمینی که دشمنان در سر راه ما گذاشته‌اند را خنثی کنیم.

 

* مردم باید به صحنه بیایند، الان مردم ما فقط در صحنه سیاست هستند و در اقتصاد واجتماع و … نیستند.

* برنامه‌های من در سایت ویکی‌رضایی قرارداده شده و از ۳۰ هزار صفحه هم بیشتر شده است.

 

* برنامه‌های اجرایی سند چشم انداز که یک سند تحول آفرین است را آماده کرده‌ایم. در برنامه‌ای که داریم، دولت و مردم جایگاه خودشان را خواهند داشت، نباید دولت پایش را روی صندلی مردم بگذارد. اقتصاد را از دست دولتی ها میگیریم. از نیروی مسلح و وزارتخانه ها که وارد اقتصاد شده‌اند، اقتصاد را مِی‌گیرم. به دولت چه ربطی دارد که در این مسائل ورود کند؟

 

* مردم بودند که جنگ را اداره کردند و مردم بودند که انقلاب را به وجود آوردند.  کنار کشیدن دولت و نظارت و هدایت دولت، انقلاب اقتصادی به وجود می‌آید.

 

* اقتصاد تک‌محصولی را هم به چند محصولی تبدیل می‌کنیم. الان برای ساختمان اقتصاد کشور فقط یک ستون وجود دارد آنهم نفت است و یک قلدری به اسم آمریکا پیدا شده که این ستون را دارد تکان می‌دهد.

 

* همیشه خودم را سرباز ملت ایران می‌دانم و هر جا خطر بوده خودم را وارد صحنه کردم.

* بعد از جنگ تا امروز، می توانستم کارهای بزرگی انجام بدهم ولی اختیار نداشتم. مشورت و برنامه دادم و کمک کردم. هیچ دولتی نبوده که به آن کمک نکرده باشم. دولت هاشمی و خاتمی و احمدی‌نژاد را کمک کردم.

 

* نمایش دست خط شهید باقری توسط محسن رضایی در مقابل دوربین. رضایی: سندی را می‌خواهم نشان دهم که بدانید چرا آمدم به صحنه.

* من مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت بودم و جزو دانشجوهای برتر بودم. بعد از جنگ اقتصاد خواندم با اینکه علاقه‌ام مکانیک بود. اما احساس کردم برای اینکه کمک به مردم بکنم باید اقتصاد بخوانم.

 

* در جنگ سه بار نزدیک بود اسیر بشوم. می‌خواستم مطمئن شوم و بعد فرمان بدهم. اگر از مسئله‌ای مطمئن نمی‌شدم دستور نمی‌دادم.

* خوشحالم که در سال ۸۸ توانستم بیایم و ایده‌هایم را بگویم و هشدارهایی دادم اما به هشدارهایم توجه نشد. آنجا از بیکاری و شاخ فلاکت و … صحبت کردم.

 

* حرف‌هایی که من میزنم کاملا کارشناسی شده است. ساعتها در مجمع تشخیص مصلحت، با کارشناسان و اساتید دانشگاه‌ها و حتی حوزه علمیه در این باره صحبت کردیم. لذا پشتوانه کارشناسی برنامه‌های من بسیار قوی است. چون خودم اقتصاددان هستم کاملا می‌دانم چه اتفاقی افتاده. آنچه در دست دارم این نیست که فقط چند تا مشاور به من داده باشند.

 

* قدرت تعامل و اقناع کردن بنده بالاست. هیچگاه درگیری ایجاد نکردم، هرچند انتقاداتی داشته‌ام.

* دولت فراگیر از همه اقوام و همه گروه‌ها ایجاد می‌کنم. برای من مهم نیست افراد از کدام جناح هستند. علت اینکه در ائتلاف‌ها نرفتم به خاطر این بود که نمی‌خواستم به هیچکس الا ملت ایران تعهدی بدهم.

 

* از ۱۷-۱۸ سالگی که به زندان افتادم تا الان بحران‌های زیادی پشت سر گذاشته‌ام. سبک مدیریتی ام گلوله‌های برفی است. افراد را جذب می‌کنم.

* تا به حال خاطره‌ای از جنگ مکتوب نکردم چرا که در مقابل فرماندهان عزیز شرمنده هستم و نمی‌خواهم بگویم چه نقشی در جنگ داشتم.

 

* در جامعه ما ده‌ها حسین خرازی و باکری‌ها وجود دارند. با سبک گلوله‌های برفی دوباره جوان‌های ایران را راه می‌ندازم و به دشمنان نشان می‌دهیم که ایران در اقتصاد هم شکست ناپذیر است.

* برنامه‌های من کاملا در مسیر چشم‌انداز است. ویژگی من شجاعت و قاطعیت در اجرای برنامه‌هاست.

 

* من با خدای متعال خلوت کردم و دیدم که این توانایی‌ها در من هست که به صحنه بیایم.

 

* من رابطه جدیدی بین دولت و مردم برقرار کرده و نگاه دولتمردان به مردم را عوض می کنم. الان نگاه سیاسی امنیتی است که من میخواهم نگاه به اقوام و استانها و … را به فرهنگی اجتماعی تغییر دهم.

* نگاه الان دولت نگاه پادگانی رضاخانی است و من آن را عوض می کنم.

 

* هر حرفی میزنم مسئولیتش را به عهده میگیرم. اگر نتوانستم عذرخواهی می کنم و اگر لازم باشد کنار می کشم و وقت مردم را هدر نمی‌دهم.

 

* بورس سهام عدالت راه می اندازم. طرح دیگرم سربازی حرفه‌ای به جای سربازی اجرایی است. البته نظرات ستادکل نیروهای مسلح را می گیریم و بعد خدمت رهبر انقلاب ارائه می کنیم و اگر تصویب شد به مجلس می‌دهیم.

 

* ۵ میلیون شغل خانگی به وجود می‌آورم.

 

* ارز آوری از طریق توریسم، باز کردن بازارچه‌های مرزی، فرمانداری و استانداری‌ها را به فوق‌لیسانس‌ها و دکتراها می‌دهم. ایالت‌های اقتصادی را در ایران راه اندازی میکنم. بیمه همگانی و پزشک خانواده را اصلاح می‌کنم. دریاچه ارومیه را احیا می کنم. خشک شدن زاینده رود را پیگیری می کنم. برای تمام شهرهای ایران برنامه نوشتم که در سایت ویکی رضایی هست. آخرین برنامه من، هدیه ازدواج با ۲۳ میلیون پول جهیزیه است. این پول را به کارخانه‌ها میدهیم که جان بگیرند و اینها تجهیزات به نوعروس‌ها می دهند. یعنی با یک تیر دو نشان می‌زنم.

 

* اولین چیزی که در کشور حل می کنم این است که اقتصاد ایران را از پول خرج کن به ریل تولید ثروت و پول درآوری می‌آورم.

 

* الان دولت‌ها پولی هست که زیر زمین است، به نام نفت، آن را در میاورند و خرج می‌کنند و به همین خاطر نوسانات زیادی داریم.

 

* ۱۵۰ میلیارد دلار از طریق تبدیل ۱ میلیون بشکه نفت به فرآورده‌ها کسب می‌کنیم.

* یک سایتی میخواست به من توهین کند اما به عشایر ایرانی توهین کرد. یک سایت دیگر آمد دفاع کرد از اقوام ایرانی. آمدند آن سایتی که از عشایر دفاع کرده فیلتر کردند و آن یکی را باز گذاشتند. چرا اینکار را می‌کنند؟

 

* تبعیض و پارتی بازی و رشوه را برمیدارم. اینها اجازه نمی‌دهند عدالت شکل‌ بگیرد.

 

* نگاهمان به سیاست داخلی و خارجی را باید درست کنیم. باید با یک دست ایستادگی را پیگیری کنیم و با یک دست پیشرفت فرهنگی و اقتصادی را. نباید فقط ایستادگی باشد.

 

* ما باید محکم روی ارزشهایمان بایستیم اما نباید گفتمان انقلاب را صرفاً ایستادگی بدانیم. یک ریال به کسی نمی‌دهم مگر اینکه یک ریال از او بگیرم. نباید ما در لبنان و سوریه و … هزینه کنیم و دیگران برداشت کنند.

 

* اگر از پتانسیل‌ها و اهرم‌ها و موقعیت استراتژیکمان استفاده کنیم هیچ مشکلی نداریم. استراتژی‌ام قیچی است. یک لبه‌اش دیپلماسی قوی با یک تیم بسیار قدرتمند و ارزشی است. من دستم را تا قبل از میز مذاکره برای هیچکس باز نمی‌کنم. برخی دانشجوها می‌گویند یکی‌اش را بگویید اما من که نمی‌خواهم دستم را باز کنم. پس نمی‌گویم. مسئله دوم و لبه دوم هم کارامدی اقتصادی است. انشاءالله ما ماه‌های اول به آمریکا نشان می‌دهیم که تحریم‌ها در حال بی‌اثر شدن است در غیراینصورت کوچکترین امتیازی به ما نمی‌دهند.

 

* دو مسئله را از رهبری اجازه خواهم گرفت. یکی مذاکره با آمریکا درباره محیط زیست و گرد و غبارهایی است که از عراق وارد کشور می‌شود. مسئله دیگر هم بحث قاچاق مواد مخدر است. از رهبری اجازه خواهم گرفت که در این مسائل با آمریکا دیالوگ کنیم.

 

* به شدت قانونگرایی را تقویت می‌کنم. هم در بعد مشارکت و هم در بعد اعتراض. قبول نمی کنم که مردم در انتخابات باشند اما اعتراض و انتقاد نداشته باشند.

 

* من سال ۸۸ نرفتم کف خیابان. از طریق شورای نگهبان پیگیری کردم. اعتراض‌ها و نقدها باید قانونی باشد. از کسانی که صلاحیتشان احراز نشد اما به قانون تمکین کردند تشکر می‌کنم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4481

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.