به گزارش خبرگزاری پیارم, این خرما یکی از بهترین رقم های صادراتی است که در کشور و جهان حرف اول را می زند و به لحاظ نوع محصول و صادراتی خوبی که دارد. صادر کردن آن راحتر از خرماهای دیگر است. چون این خرما خشک است و نیاز به سرد خانه ندارد. سطح زیر کشت ...

به گزارش خبرگزاری پیارم, این خرما یکی از بهترین رقم های صادراتی است که در کشور و جهان حرف اول را می زند و به لحاظ نوع محصول و صادراتی خوبی که دارد. صادر کردن آن راحتر از خرماهای دیگر است. چون این خرما خشک است و نیاز به سرد خانه ندارد.


سطح زیر کشت نخل پیارم در شهرستان بیش از ۲۰۰۰ هکتار می باشد. هم اکنون ۶۰ تا ۷۰ در صد این نخیلات ثمری هستند.

خرمای پیارم شهرستان هر ساله به کشور های افریقا, عربستان, چین,ترکیه و نیوزلند صادر می شود.

لازم به ذکر است این خرما سرشار از مواد معدنی و دارای انواع ویتامین ها می  باشد و برای بیماری های قند خون , دیابت, مفید می باشد.

تا ۳۰ درصد وزن خرما را آب تشکیل می‌دهد. میوه خرما ۲ درصد پروتئین و کمتر از ۲ درصد چربی و املاح دارد. پروتئین و آب موجود در آن بسته به نوع خرما و مرحله رسیدن آن فرق می‌کند .


۱۰۰ گرم خرمای تازه دارای ۱۶۳ کیلوکالری انرژی ، ۰٫۹ گرم پروتئین ، ۰٫۳ گرم چربی ، ۳۸ گرم گلوسید ، ۳۰‌ میلیگرم فسفر ، ۱٫۳ میلی‌گرم آهن ، ۶۵۰ میلی‌گرم پتاسیم ، ۶۵ میلی‌گرم منیزیم ، ۷۰ میلی‌گرم کلسیم ، ۲ میلی‌گرم آهن ، ۲٫۲ میلی‌گرم نیاسین است.

به دلیل سدیم کم آن (یک میلی‌گرم در ۱۰۰ گرم خرما)، برای افراد دچار فشار خون بالا که باید رژیم کم سدیم داشته باشند، مفید است.

تحقیقات نشان داده خرما با توجه به داشتن مقدار قابل توجه فیبر خوراکی می‌تواند از بسیاری سرطان‌ها مانند سرطان کولون و معده پیشگیری کند.

یکی از خواص خرما ملین بودن آن است. اگر ۶ تا ۷ عدد خرما را در ۲ لیوان آب جوش خیس کرده و صبح و شب آن را به صورت گرم بنوشید خاصیت آن را به وضوح می‌بینید.

 

خاصیت دیگر خرما، خنثی کردن اسید معده است، از آنجا که زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل‌درد می‌شود، در طب سنتی چین برای رفع دل درد ۲ تا ۳ عدد خرمای تازه و له شده را در آب جوش انداخته آن را هم زده و می‌نوشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4469

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.