کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه پیام دولتم وحدت است گفت: من دنبال ایجاد جدال و جنجال، ستیزه‌گری و کینه توزی نیستم و به سخن منتقدان سیاسی گوش می‌دهم تا عیوب خود را پیدا و برطرف کنم. Tweet   به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ...

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه پیام دولتم وحدت است گفت: من دنبال ایجاد جدال و جنجال، ستیزه‌گری و کینه توزی نیستم و به سخن منتقدان سیاسی گوش می‌دهم تا عیوب خود را پیدا و برطرف کنم.

خبرگزاری فارس: پیام دولتم وحدت است/ المپیادهای علمی یادگار من است

 

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه تبلیغاتی خود با رادیو جوان، در ابتدای سخنانش به معرفی خود پرداخت و اظهار داشت: اینجانب غلامعلی حداد عادل در یکی از محلات جنوبی تهران در سال ۱۳۲۴ متولد شدم؛ برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شدم و شغل اصلی‌ام معلمی است و ۵۰ سال است وارد دانشگاه شدم، ۴۷ سال است معلم دانشگاه و مدرسه هستم.

وی افزود: همین حالا در دوره دکترای فلسفه در دانشگاه تهران و همچنین در دبیرستان تدریس می‌کنم؛ و چهار دوره است در مجلس شورای اسلامی از طرف مردم تهران نماینده هستم، دوره‌های ششم، هفتم، هشتم و نهم، در مجلس حضور داشتم، ۳ دوره هفتم، هشتم و نهم نماینده اول تهران بودم، در دوره هفتم هم رئیس مجلس بودم، از ابتدای انقلاب تاکنون هم مسئولیت‌های مختلفی داشتم که امیدوارم بتوانم در آینده هم به مردم خدمت کنم.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شعار دولت آینده شما چیست؟، توضیح داد: دولت آینده خودم را دولت تقوا و تدبیر نامیده‌ام، چرا که اعتقاد دارم حل مشکلات کشور وابسته به این دو معنا و مفهوم است، اگر مدیران کشور تقوا و برای اداره کشور تدبیر داشته باشند، ترکیب تقوا و تدبیر، کلید حل مشکلات کشور و راهگشای حرکت ما به سوی آینده روشن است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت‌هایی که بنده تاکنون داشته‌ام متعدد بوده است، بنده از سه روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صدا و سیما آمدم، در آن هنگامه پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه تهیه می‌کردم به عنوان مثال در ۲۴ و ۲۵ بهمن ۵۷ برای رادیو و تلویزیون برنامه تهیه و خودم هم اجرا می‌کردم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر همین اساس یادآور شد: از اسفند ۵۷ به سمت معاون وزیر ارشاد منصوب شدم، در آذر ۵۸ به صدا و سیما آمدم و عضو شورای سرپرستی صدا و سیما شدم یعنی صدا و سیما را اداره می‌کردم، بنده مسئولیت برنامه‌های سیما را در سال ۵۸ تا اردیبهشت ۵۹ برعهده داشتم، سپس مشاور وزیر آموزش و پرورش شدم و ۱۱ سال معاون وزیر آموزش و پرورش بودم که یکسره با مدرسه و کتاب و دانش‌آموزان و خلاصه با جوانان و معلمان سر و کار داشتم و بعد از آن هم فعالیت‌های بنده عمدتا متوجه جوانان بود.

وی ادامه داد: می‌خواهم یک نمونه از اقداماتی که انجام دادم را بیان کنم، اگر خداوند قبول کند این کار را جزء افتخارات زندگی خودم می‌دانم و آن راه‌اندازی المپیادهای علمی در کشور است؛ المپیاد‌های علمی در کشور یادگار بنده است، زمانی که معاون وزیر آموزش و پرورش بودم، متوجه شدم که رشته ریاضی در مدارس رو به افول است و جوانان به ادامه تحصیل در رشته ریاضی علاقه‌ای ندارند، چون خودم دیپلم ریاضی گرفته بودم و در دانشگاه هم فیزیک خوانده بودم و اهمیت ریاضیات را در علوم و مهندسی برای اداره کشور می‌دانستم با برگزاری مسابقات سراسری داخلی سعی کردم دانش‌آموزان را به تحصیل در رشته ریاضی تشویق کنم.

حداد عادل خاطرنشان کرد: به موازات این حرکت باخبر شدم که در دنیا یک مسابقه جهانی به نام المپیاد وجود دارد و من دانش‌آموزان برگزیده همین مسابقات داخلی را در سال ۱۳۶۵ یعنی ۲۷ سال پیش، انتخاب و به کوبا اعزام کردم که برای اولین بار در المپیاد جهانی شرکت کردند و برای همان بار اول بدون هیچ تجربه‌ای، دانش آموزان بااستعداد ایرانی بین ۴۲ کشور بیست و ششم شدند و ما مدال هم گرفتیم.

وی با بیان اینکه این پیروزی نسبی باعث تشویق همه شد، تصریح کرد: ما با جدیت کار را دنبال کردیم و سال بعد مقام بهتری در این زمینه کسب کردیم و به تدریج المپیادهای دیگر را هم شناختیم، المپیاد‌های فیزیک، شیمی، رایانه و زیست‌شناسی، نجوم و المپیادهای دیگر هم به آن اضافه شد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که بنده مرتبا در کار المپیادها هم جوانان را تشویق و هم سازماندهی می‌کردم، خاطرنشان کرد: برای برگزیدگان المپیادها باشگاه دانش‌پژوهان جوان را تاسیس کردم. نتیجه این شد که اولا در سطح بین‌المللی برای کشور ما عزتی خلق شد. امروز در دنیا دانش‌آموزان ایرانی در ۱۰ درصد بالای کشورها در المپیادها قرار دارند یعنی ایران کشوری است که بعد از چین، در آسیا بالاترین افتخار‌ها را دارد و در میان کشورهای اسلامی موفقیت‌های هیچ کشوری قابل مقایسه با موفقیت‌های جوانان ما در سطح جهانی نیست.

حداد عادل گفت: ایران از نظر علمی در المپیادها یک وزنه به حساب می‌آید و اثر این موضوع در داخل کشور این بود که برای المپیادی شدن در همه جای ایران حرکت آغاز شد یعنی از عمق روستاها تا شهرهای بزرگ عشق به المپیاد داشتند و نتیجه این موضوع همین رشد علمی است که می‌بینیم.

وی افزود: اینکه امروز ایران اول است و سرعت رشد علمی ما یازده برابر رشد علمی جهانی است به دلیل چنین زیرسازی‌هایی است که ما از حدود ۳۰ سال پیش در آموزش و پرورش شروع کردیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تشویق دانش آموزان به درس خواندن این نتیجه را داشت که تعداد بیشتری از افراد وارد دانشگاه شدند، چند میلیون نفر در کشور به عشق المپیاد کار می‌کردند  و این برای کشور نتیجه بخش بود که این المپیادهای یادگار من است و افرادی که خاطرات دهه ۷۰ و ۶۰را به یاد داشته باشند به خاطر دارند که وقتی دانش آموزان از هواپیما پیاده می‌شدند اولین نفری که حلقه گل به گردن آنها می‌انداخت من بودم.

حداد عادل گفت: خدا را شکر می‌کنم که در این انقلاب این فرصت برای من پیدا شد که چنین حرکتی را برای جوانان کشورم انجام دهم.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه که خواستار انعکاس نتیجه المپیادها در دانشگاه‌ها و توضیح در این مورد شد اظهار داشت: فکر کردن از معلومات داشتن مهمتر است؛ یعنی آدمی که محفوظات داشته باشد ولی قدرت تفکر نداشته باشد چندان نمی تواند مفید باشد ولی فردی که اهل فکر باشد و بتواند فکر کند و از آن لذت ببرد هر جایی هم که نیاز به محفوظات داشته باش با فکر خودش برای رسیدن به آن اقدام می‌کند.

حداد عادل با بیان اینکه فکر کردن به معنای تعقل کردن است گفت: رشته من فلسفه است یعنی من دائم با فکر سر و کار دارم؛ ما معلمان فلسفه وقتی سر کلاس می‌رویم یک سره باید خودمان فکر کنیم و حرف بزنیم و از دانشجو هم انتظار داشته باشیم که او هم فکر کند بنابراین بنده فکر کردن را از اساس می‌دانم و فکر می‌کنم حکومتی موفق است که مردم را متفکر بار آورد و اگر از من بپرسند که خوشبخت چه کسی است پاسخم این است که خوش به حال کسی که یاد گرفته باشد فکر کند. یعنی کسی که در زندگی یاد گرفته باشد که فکر کند آدم خوشبختی است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: فکر کردن را ما باید قبل از دانشگاه یاد دانشجویان بدهیم و اگر یک دانشجویی در دوران دانش آموزی فکر کردن را یاد نگرفته باشد کارش در دانشگاه سخت است؛ فکر کردن را باید در دبستان و حتی مهد کودک به بچه‌ها یاد دهیم.

حداد عادل اظهار داشت: امروزه در دنیا فلسفه را به سمت آموزش به کودکان برده اند یعنی در دبستان‌ها درس فلسفه می‌گذارند تا بچه از بچگی فکر کردن یاد بگیرد و رهبری هم توصیه کرده اند که در کشور ما چنین کاری انجام بگیرد و تلاش‌هایی در حال انجام است تا فکر کردن را از دوره دانش آموزی به دانش آموزان یاد دهند.

وی گفت: فکر کردن مهم است و اساتید باید دانشجویان خود را به فکر کردن توصیه کنند و آنها را تربیت کنند؛ همچنین باید روش‌های آموزشی ما اصلاح شود چراکه روش آموزشی تستی خیلی با فکر کردن نسبتی ندارد؛ به اعتقاد من درس انشاء باید مهم تلقی شود چراکه انشاء دانش آموز را مجبور می‌کند تا فکر کند و فلسفه به معنای وسیع کلمه باید وارد نظام آموزشی ما شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه برنامه‌ها شما برای ایجاد نشاط و امید در جامعه چیست اظهار داشت: مسئولان و مدیران باید خودشان را جای جوانان بگذارند و مثل جوانان فکر کنند تا بفهمند که جوان چه می‌خواهد و نباید توقع داشته باشند که جوانان خودشان را به شکل آنها درآورند.

وی با بیان اینکه هر کدام از ما باید به دوران جوانی خودمان برگردیم افزود: باید ببینیم که وقتی ما به سن جوانان بودیم چه فکرها و آرزوها و خیال‌هایی داشتیم و نگرانی‌های ما چه بود.

حداد عادل با تاکید بر اینکه نباید در برنامه ریزی جوانان را فراموش کنیم، اضافه کرد: یکی از دام‌ها  توطئه‌هایی که دشمنان کشور برای ما فراهم کردند ناامید کردن جوانان است؛ اگر به شبکه‌های ماهواره‌ای نگاه کنیم می‌بینیم که جز ناامیدی چیزی به ملت ایران تحویل نمی‌دهد؛ همچنین سایت‌های اینترنتی جز ناامید کردن جوانان وظیفه دیگری ندارد در حالی که تمام کشور ما مایه امید و افتخار است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: راه حل‌های عملی بنده برای ایجاد روحیه امید و نشاط در جوانان یکی توجه به ورزش است چرا که ورزش ذاتا نشاط آور است و اعتماد به نفس ایجاد می‌کند و به انسان آرامش می‌دهد.

حداد عادل گفت: راه حل بعدی بنده توجه به هنر است چرا که جوانان خیلی مجذوب هنر هستند؛ ما باید حقیقت را در جامه زیبای هنر بسته بندی کنیم و تحویل جوانان دهیم؛ به طور مثال در صنعت اگر یک کالای خوب بسته بندی بد داشته باشد خریدار ندارد ولی بعضی اوقات کالاهای متوسط یا بد با بسته بندی خوب خیلی پرمشتری است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما باید اخلاق و معرفت را با بسته بندی هنر به جامعه عرضه کنیم؛ انواع هنرها را ما باید مهم بدانیم و توسعه دهیم ؛ خود جوانان را نه فقط به عنوان تماشاگر بلکه به عنوان بازیگر باید وارد عرصه کنیم.

وی ادامه داد:یکی دیگر از فعالیت‌هایی که بنده خیلی به آن معتقدم و به آن عمل هم می‌کنم کار دسته جمعی است، به اعتقاد من همه مدیران کشور به خصوص آموزش و پرورشی‌ها و مدیران و معلمان باید کارهای دسته جمعی انجام دهند.

حداد عادل گفت: ما می‌توانیم مشکلات جامعه را به طور رایگان به دست جوانان حل کنیم، مثلا پاکیزگی محیط زیست از کارهایی است که اگر خوب مدیریت شود به دست جوانان انجام می‌شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نکته بعدی توجه به کتاب و کتابخوانی و کتابخانه است که این نکته می‌تواند در ایجاد آگاهی در جوانان و نشاط و امید موثر باشد؛ البته بنده برنامه‌های دیگری هم دارم که به دلیل محدودیت در وقت به مسائل ذکر شده اکتفا می‌کنم.

حداد عادل در خصوص امنیت اجتماعی، اظهار داشت: اگر جامعه‌ای می‌خواهد دارای امنیت اجتماعی باشد، در درجه اول باید آرامش در درون تک تک افراد وجود داشته باشد چراکه اگر افراد آرامش درونی نداشته باشند و در درونشان انواع طوفان‌ها باشد، نمی‌توان در جامعه شاهد امنیت اجتماعی بود.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه باید آرامش بیرون در آرامش درون پایه‌ریزی شود، یادآور شد: این مسئله در درجه اول با تربیت مذهبی ممکن است چرا که یکی از نتایج تربیت مذهبی آرامش است و دل با یاد خداوند آرام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه افراد مؤمن اعتدال و آرامش درونی دارند، گفت: هرچه ایمان تقویت شود، آرامش درونی بیشتر می‌شود؛ ایمان با امن و امنیت و اطمینان هم ریشه است؛ کسی که ایمان دارد در واقع به جایی اطمینان دارد که به او آرامش می‌بخشد.

حداد عادل با بیان اینکه در ماه رمضان آثار جرم کمتر می‌شود، ‌افزود: درصد بالایی از زندانی‌ها، افراد مذهبی نیستند.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم تاکید کرد:‌ یکی از مواردی که افراد را در جامه متعادل بار می‌آورد، توجه به انواع نیازهای روحی و روانی هر فردی است و انسان‌ها همانگونه که به مواد غذایی احتیاج دارند از نظر روحی و روانی نیز به احتیاجاتی دارند.

وی با تاکید بر اینکه فردی که در کودکی و نوجوانی لذت هنر را نچشیده است، متعادل با نمی‌آید، افزود: یکی از آثار تربیتی هنر این است که افراد را متعادل می‌کند و باید مبنای آرامش اجتماعی را در آرامش فردی بدانیم.

حداد عادل تاکید کرد: باید جامعه را شاد نگه داشت؛ افزایش برنامه‌های شادی‌بخش مهم است،‌افراد دوست دارند شاد باشند، حال برخی موارد نیز ممکن است گریه کنند، اما مردم به طور کلی شادی را در غم ترجیح می‌دهند از این رو باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه اگر فضای تفریحی مثل پارک برای مردم درست می‌کنیم باید نیروی انتظامی به عنوان مظهر اقتدار نظام در کنار مردم باشد، گفت: نیروی انتظامی باید امنیت مردم را حفظ کند و همه به کمک هم بیایند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه راهکارهای مهار تورم چیست، اظهار داشت: مشکلات گرانی ناشی از تورم است و تورم ناشی از گران شدن ارز و گرانی ارز متأثر از کمبود ارز و در واقع فشارهایی که دشمنان وارد می‌کنند.

حداد عادل بر همین اساس بر ۸ سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: ما سال‌ها تحریم تحمیلی نیز داشته‌ایم و باید خود را برای این جنگ تحمیلی آماده کنیم.

حداد عادل ادامه داد: دولت باید با نظارت دقیق نرخ ارز را کنترل کند و از هرج و مرج بر مصرف را جلوگیری کند و کاری کند که با همین مقدار ارز محدود مشکلات کشور برطرف شود و بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم.

کاندیدای ریاست جمهوری افزود: ما اگر تقوا و تدبیر داشته باشیم می‌توانیم تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و با افزایش تولید ملی ایجاد اشتغال نماییم که باعث افزایش رونق اقتصاد ملی شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در مجلس وقتی می‌خواستیم قانون هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کنیم بحث‌های مختلفی مطرح بود. یکی از مباحثی که مطرح بود این بود که پول به دست مردم دادن شاید باعث این شود که این پولها در راه‌های بیهوده خرج شود و بعضی از اقتصاد‌دانان می‌گفتند که نباید به این وجه پول به دست مردم بدهیم از طرف دیگر عده‌ای می‌گفتند که اگر پول به مردم ندهیم و به آنها فقط خدمات ارائه دهیم این باعث می‌شود که مثلا به یک نوع خدمت خاص شاید همه مردم نیاز نداشته باشند و این بهتر است که انتخاب نوع خدمات را به خود مردم با پولی که به آنها می‌دهیم واگذاریم.

حداد عادل افزود: بالاخره جمع‌بندی دولت و مجلس هم همینطور شد که پول را به دست مردم بدهیم ولی برای اینکه با آن مشکل مواجه نشویم به مردم آگاهی‌هایی داده شود که در این زمینه وظیفه صدا و سیما بسیار مهم است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌های ایشان درباره چگونگی ترویج فرهنگ ازدواج چیست گفت: بنده در دولتم اولین کاری که خواهم کرد این است که نهضت ازدواج آسان را راه‌اندازی خواهم کرد. ما باید کاری کنیم که حلال خداوند آسان‌تر انجام شود و ازدواج که الان به صورت یک تابو در آمده است که کمتر کسی جرات می‌کند که ازدواج کند برطرف شود.

کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: مسئله مفاسد ناشی از مجرد بودن با بگیر و ببند حل نمی‌شود و راه‌حل اساسی این است که کاری کنیم تا خانواده تشکیل شود و جوانان به ازدواج تشویق شوند. ما باید ازدواج را آسان‌تر و منطقی‌تر کنیم ولی متاسفانه در حال حاضر مسائل و فرهنگ‌های پوچ و غیرضروری بر ازدواج جوانان ما حاکم شده است.

حداد عادل در ادامه خاطرنشان کرد: بنده ازدواج نکردن جوانان را یکی از علل زمینه‌ساز گناه می‌دانم که باعث این می‌شود تا رابطه جوانان با خدا بر هم بخورد و آرام آرام از خدا دور شوند و عدم ازدواج دروازه ورود به گناهان دیگر را فراهم می‌کند و بسیاری از آرایش‌های زننده به خاطر این است که جوانان ما این دغدغه را دارند که مبادا بی‌همسر بمانند و ۵۰ درصد مشکلات جامعه از همین مسئله نشأت می‌گیرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم درباره راه‌های اشتغال‌زایی اظهار داشت: اشتغال با ایجاد زیرساخت‌ها در کشور تامین می‌شود.

حداد عادل افزود: فرض کنید یک سدی در کشور درست می‌شود که با آن چند ده هزار هکتار زمین بایر زیر کشت می‌رود که این کار ایجاد اشتغال می‌کند.

وی ادامه داد: دولت برای ایجاد اشتغال باید جهت گیری‌های صحیح داشته باشد و امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم آورد و کارهای موثری در عرصه کشاورزی صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس به ذکر نمونه‌ای در این زمینه پرداخت و گفت: قبل از انقلاب تقریبا چیزی به نام تولید ماهی پرورشی در کشور نداشتیم.

حداد عادل افزود: به ندرت در برخی فروشگاه های شمال شهر تهران ماهی‌ پرورشی عرضه می‌شد اما امروز در هر روستایی که پرباران و پرآب است استخرهای پرورش ماهی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: این کار علاوه بر درآمد زایی برای پرورش دهندگان ماهی به تامین گوشت کشور کمک می‌کند و موجب قطع وابستگی می‌شود که می‌توان این نوع مشاغل را توسعه دهد.

نامزد ریاست جمهوری یازدهم گفت: مشکل اشتغال جوانان علاوه بر گرانی و تورم و تحریم‌ها، مقداری ناشی از غلط بودن نظام آموزش عالی است.

حداد عادل افزود: در حال حاضر بی‌جهت رشته‌هایی مانند شاخه‌های تحصیلی علوم انسانی را توسعه داده ایم که بازار کار ندارند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه از ۴٫۵ میلیون دانشجو بیش از دو میلیون نفر در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند که برخی از انها در دانشگاه‌های شهرستان‌های دور افتاده مدارک عالیه می‌گیرند.

« این افراد بعد از اینکه لیسانس و فوق لیسانس یا بالاتر از آن می‌گیرند در محیط‌های کوچک شغل پیدا نمی‌کنند و لذا بیکار می‌مانند درحالی که در همان مناطق کارگاه‌ها منتظر نیروی کار ماهر هستند».

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: اگر آموزش عالی حساب شده توسعه می‌دادیم و جذب دانشجو به رشته‌های مختلف کنترل شده باشد با مشکل بیکاری تا این حد مواجه نمی‌شویم.

حداد عادل افزود: وقتی دانشجویی مدرک گرفت پرتوقع می‌شود و دیگر نمی‌توان به او کار ابتدایی یاد داد و لذا این یک اشکال زیرساختی است که باعث بروز بیکاری و نارضایتی می‌شود وی بر همین اساس متذکر شد که توسعه دانشگاه‌های علمی کاربردی می‌تواند از بیکاری‌های ناشی از اشتباه در توسعه آموزش عالی جلوگیری کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در خصوص طرحهای توسعه روستایی و ایجاد فضای مطلوب زندگی در روستاها، مهمترین مسئله را جهت‌دهی آموزشی عنوان کرد.

حداد عادل در توضیح این مطلب گفت: اولین راه این است که ما آموزش و پرورش روستایی را شبیه آموزش و پرورش شهری نکنیم.

وی ادامه داد: الان یک اشتباه بزرگ در آموزش و پرورش که همیشه در طول سی سال گذشته به وزرا تذکر دادم و متاسفانه عملی نشده، این است که در دور افتاده‌ترین روستای کشور همان نظام آموزشی پیاده می‌شود که در قلب تهران و کلان شهرها اجرا می‌شود.

رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آموزش و پرورش برای آماده سازی انسان جهت زندگی در جامعه است و باید اقتضا محیط انسانها در نظر گرفته شده و متناسب با محیط باشند.

حداد عادل افزود: وقتی ما ۱۲ سال به دختر و پسر روستایی در مدرسه هیچ چیزی که به درد زندگی‌اش در روستا بخورد یاد نمی‌دهیم، چه توقعی داریم که در روستا بماند.

وی تصریح کرد:امروز ما یک برنامه آموزشی داریم که در خیابان ولیعصر تهران هم اجرا می‌کنیم و در یک روستای دور افتاده کویری و روستای علی آباد علیا و سفلی هم اجرا می‌کنیم.

«دانش آموزش روستایی باید با برنامه‌ای تربیت شود که با ظرفیت‌های روستا و زندگی روستایی و توانمندی‌های خود و مهارت درآمد زایی آشنا شود و به زندگی در روستا دلبستگی یابد».

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه روستاها با مرگ روستاییان می‌میرند دلیل آن را فقدان تربیت انسان روستایی ذکر کرد.

حداد عادل افزود:وقتی همه روستایی شهری تربیت شوند به شهرها هجوم می‌آورند در حالی که بیان تفاوت زندگی روستایی و شهری به معنای تبعیض بین شهر و روستا نیست بلکه خدمت به روستاییان است.

وی ادامه داد: هیچ تفاوتی از نظر کرامت انسانی بین روستایی و شهری نیست اما انسان روستایی باید با منطق زندگی روستایی آشنا شود و روستایی بماند و به زندگی و کار در آن محیط آشنا شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در خصوص همسان سازی خدمات سلامت در روستا و شهر نیز گفت: مسیری که ابتدای انقلاب اسلامی برای توسعه بهداشت روستایی طی شده با سرعت و صحت بیشتری باید ادامه یابد.

حداد عادل افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب مشکلات زیادی در روستاها وجود داشت اما امروزه حجم مشکلات کاهش یافته و به موازات گسترش آموزش عالی مراکز درمانی نیز در روستاها و شهرستان‌ها توسعه یافته است.

وی تصریح کرد: امروز با اجرای طرح‌هایی همچون پزشک خانواده، دسترسی روستایی به پزشک تسهیل شده و امروز حتی در شهرستان‌ها اقدامات تخصصی مانند پیوند اعضا انجام می‌شود.

«در سایه خدمات روستایی شاهد کاهش مرگ و میرها به ویژه مادران و نوزادان و مقابله با بیماری‌هایی مانند فلج اطفال هستیم و اگر روزگاری مشکل روستاییان نبود دندانپزشک بود امروز مشکل آنها نبود MRI است».

حداد عادل تاکید کرد: باید توسعه روستایی با قوت ادامه یابد تا کمبودهای انباشته شده در روستاها که ناشی از ظلم به روستاییان در قرون گذشته بوده جبران شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در خصوص برخوردش با منتقدین سیاسی در صورت پیروزی در انتخابات گفت: جامعه را می‌توان دو نوع اداره کرد که یک نوع ایجاد مستمر تضاد  درگیری و صف بندی و کوبیدن بر طبل جنگ و ستیزه و دیگری نگاه وحدت بخش است.

وی افزود: نگاه من همواره وحدت بخش بوده و دنبال ایجاد جدال و جنجال و ستیزه گری و کینه توزی نیستم و اگر دولت تشکیل دهم پیامم وحدت است نه ایجاد تضاد.

حداد عادل با بیان اینکه از انتقادات استقبال کرده و سخن منتقدین سیاسی را گوش می دهد تا عیوب کار خود را پیدا کرده و با بهترین راه رفع کند، ابراز امیدواری کرد که فرهنگ انتقاد درست و انتقادپذیری و اخلاق انتقاد حاکم شده و افراد به جای انتقاد کردن، تهمت نزده و سیاه نمایی نکنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4462

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.