“الیزابت هوف” در جریان بازدید از بیمارستانی در دمشق تاکید کرده بود که هیچ کمکی از شرکت کنندگان در کنفرانس کمک کنندگان به مردم سوریه دریافت نکرده‌ است. به گزارش شیعه آنلاین به نقل از العالم، عبای “عدنان العرعور” به صورت علنی در مسجد “شیخان” در منطقه “الرفاع” به مزایده گذاشته شد. این مزایده با ...
“الیزابت هوف” در جریان بازدید از بیمارستانی در دمشق تاکید کرده بود که هیچ کمکی از شرکت کنندگان در کنفرانس کمک کنندگان به مردم سوریه دریافت نکرده‌ است.

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از العالم، عبای “عدنان العرعور” به صورت علنی در مسجد “شیخان” در منطقه “الرفاع” به مزایده گذاشته شد.

این مزایده با پیشنهاد هزار دیناری “عبدالحلیم مراد” از نمایندگان مجلس بحرین آغاز شد .. در نهایت این عبا به مبلغ ۱۵ هزار دینار توسط فردی به نام “عارف الکوهجی” خریداری شد.

عدنان العرعور از سرکردگان سلفی تکفیری در سوریه عصر دیروز (سه شنبه) برای جمع آوری پول وارد بحرین شد.

ورود این سرکرده تکفیری به بحرین یک روز پس از انتشار خبر هلاکت یکی از تروریستهایی صورت گرفت که از بحرین به سوریه اعزام شده بود.

برگزار کنندگان این مزایده مدعی شدند پول فروش این عبا برای کودکان سوریه مصرف خواهد شد ! این درحالی است که کودکان سوریه یکی از قربانیان اصلی جنگی هستند که گروه های مسلح و تروریستی با حمایت غرب و هم پیمانان منطقه ای آن به ویژه عربستان، قطر و ترکیه به راه انداخته اند.

ادعای جمع آوری و رساندن این پولها و کمکهای مالی به دست کودکان سوری در حالی است که حدود دو ماه قبل  نماینده سازمان جهانی بهداشت در سوریه اعلام کرد، هیچ کدام از کمکهایی که کشورهای عربی برای کمک به آوارگان و مردم سوریه وعده داده بودند، به دست این سازمان نرسیده است.

“الیزابت هوف” در جریان بازدید از بیمارستانی در دمشق تاکید کرده بود که هیچ کمکی از شرکت کنندگان در کنفرانس کمک کنندگان به مردم سوریه دریافت نکرده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر اعضای فعال این سازمان در سوریه از شهروندان سوری هستند و آنها همچنان در حال ارائه خدمات به مردم در مناطق مختلف این کشور هستند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در سوریه گفت: سازمان جهانی بهداشت امسال کمک‌هایی از برخی طرفهای غربی دریافت کرده است ولی هیچ کمکی از کشورهای حوزه خلیج فارس که در کنفرانس کویت شرکت داشتند، دریافت نکرد .. با این حال حمایت این سازمان از مردم سوریه ادامه می یابد. در جریان نشست کویت که در بهمن ۹۱ با حضور کشورهای عربی برگزار شد، این کشورها که برخی از آنها حامیان اصلی گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه هستند، مدعی شدند مبالغ هنگفتی را برای کمک به مردم سوریه و آوارگان سوری اختصاص داده اند.

علاوه بر نشست کویت، در جریان نشست‌های موسوم به دوستان سوریه وعده هایی مشابه از سوی این کشورها برای حمایت از آوارگان سوری مطرح شده بود.

این درحالی است که آوارگان سوری در مناطق مرزی این کشور همچنان در وضعیت بسیار بدی زندگی می‌کنند و زمستان امسال را بدون داشتن کمترین امکانات برای زندگی سپری کردند؛ و اکنون نیز با نزدیک شدن فصل گرما به دلیل کمبود بسیار شدید خدمات بهداشتی با خطرات شیوع انواع بیماری مواجه هستند.

درحالیکه دلیل اصلی آواره شدن شمار قابل توجهی از مردم سوریه اقدامات تروریستی گروه‌های مسلح است؛ این گروه‌ها همچنان به صورت مستقیم و گسترده از حمایت مالی، تسلیحاتی، لجستیکی، آموزشی و اطلاعاتی غرب و هم پیمانان منطقه‌ای آن به ویژه قطر، عربستان و ترکیه برخوردارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4450

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.