کیش- سازمان نظام کاردانی ساختمان و اتحادیه سراسری مشاوران املاک کشور روز چهارشنبه تفاهمنامه ای را امضا کردند که با اجرایی شدن آن در آینده نزدیک، کاردان های ساختمان به منظور تبیین مشخصات فنی املاک در دفاتر مشاور املاک سراسر کشور حضور می یابند و به یاری خریداران املاک می آیند. به گزارش خبرنگار ایرنا، ...

کیش- سازمان نظام کاردانی ساختمان و اتحادیه سراسری مشاوران املاک کشور روز چهارشنبه تفاهمنامه ای را امضا کردند که با اجرایی شدن آن در آینده نزدیک، کاردان های ساختمان به منظور تبیین مشخصات فنی املاک در دفاتر مشاور املاک سراسر کشور حضور می یابند و به یاری خریداران املاک می آیند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تفاهمنامه را ˈمهدی موذنˈ رییس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور و ˈمحمود قلی خسرویˈ رییس اتحادیه سراسری مشاوران املاک کشور روز چهارشنبه در حاشیه همایش ˈصنعتی سازی و تکنولوژی نوین ساختمان در راستای حماسه اقتصادیˈ در مرکز همایش های بین المللی کیش به امضا رساندند. 

این تفاهمنامه در حضور ˈغلامرضا هواییˈ مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید. 

بر اساس این تفاهمنامه، کاردان های ساختمان هنگام خرید و فروش املاک به یاری مردم خواهند آمد و آنها را از نوع مصالح به کار رفته، مقاومت سازه ها و دیگر ویژگی های ساختمان مطلع خواهند کرد. 

رییس اتحادیه سراسری مشاوران املاک کشور در این باره به خبرنگار ایرنا در کیش گفت: امضای این تفاهمنامه در راستای حل مشکلات مردم است از آن جمله شماری از خریداران املاک هنگام خرید ساختمان مدت زمان سپری شده از صدور پایان کار را نمی دانند و در زمان اقدام برای گرفتن تسهیلات دچار مشکل می شوند. 

محمود قلی خسروی افزود: این تفاهمنامه پس از هماهنگی های لازم با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای کشور به امضا رسید. 

وی با تاکید براین که امروز نیاز به حضور کاردان فنی در دفاتر مشاور املاک احساس می شود، گفت: با اجرای این تفاهمنامه کاردان های فنی در تابلوی اعلانات دفتر مشاور املاک معرفی می شوند و هر یک از خریداران مسکن که نیاز به استفاده از خدمات این افراد داشتند می توانند از آنها درباره سازه ها، مصالح به کار رفته و … در ساختمان کسب اطلاع کنند و سپس با اطمینان بیشتر نسبت به هر گونه اقدام مبادرت کنند. 

رییس اتحادیه سراسری مشاوران املاک کشور گفت: اجباری در استفاده از کاردان های فنی برای هیچ کس نخواهد بود و مردم آزاد خواهند بود که تصمیم بگیرند که از نظرات کارشناسی این افراد بهره گیرند یا خیر. 

وی با اشاره به آموزش مشاوران املاک در دانشکده علمی کاربردی و آموزشگاه های فنی و حرفه ای گفت: فارغ التحصیلان این دوره ها در کنار کاردان های فنی برای ارایه خدمات به مردم معرفی می شوند که تا قبل از پایان سال عملیاتی خواهد شد. 

رییس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این سازمان دو بخش از نیروهای متخصص ساختمان شامل کاردان های فنی ساختمان و معماران تجربی دارای پروانه را در بر می گیرد که هر دو بخش به طور جدی دست اندرکار ساخت و ساز هستند. 

مهدی موذن با تاکید بر اهمیت دانستن اطلاعات فنی املاک هنگام خرید از سوی مردم گفت: بیشتر ساختمان هایی که واگذار می شود بدون ارایه اطلاعات فنی است که اگر این اطلاعات و به ویژه در زمینه ساختمان های در حال ساخت و ساز و با قراردادهای پیش خرید به مردم ارایه شود به انتخاب آنها کمک می کند چرا که قبل از خرید باید به طور دقیق از مشخصات سازه ای ساختمان نیمه کاره مطلع بود. 

وی ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه روز جاری، مقرر شد که مشاوران املاک آموزش های لازم را در زمینه ارتقای اطلاعات فنی داشته باشند و در کنار مشاور املاک، یک نفر کاردان یا معمار تجربی دارای پروانه اشتغال حضور داشته باشد و در مباحث فنی و اجرایی بتواند به خریداران مشاوره بدهد. 

رییس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور گفت: جزییات اجرایی این تفاهمنامه در یک یا دو ماه آینده نهایی می شود تا هر چه سریعتر مردم از خدمات کاردان های ساختمان و معماران تجربی در این زمینه بهره مند شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4432

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.