بی بی سی فارسی در تحلیل و بررسی بیانیه آخر آقای هاشمی و سخنان اخیر آقای احمدی نژاد درباره بهار و مرد بهاری، نشان داد از موضع گیری تند آقای هاشمی ناامید شده اند؛ اما همچنان به واکنش جنجالی از سوی رئیس جمهور امید بسته اند. در این برنامه گفته شد: «آقای هاشمی مثل یک ...
بی بی سی فارسی در تحلیل و بررسی بیانیه آخر آقای هاشمی و سخنان اخیر آقای احمدی نژاد درباره بهار و مرد بهاری، نشان داد از موضع گیری تند آقای هاشمی ناامید شده اند؛ اما همچنان به واکنش جنجالی از سوی رئیس جمهور امید بسته اند. در این برنامه گفته شد: «آقای هاشمی مثل یک مادر وفادار است که می گوید فرزندم را رها نمی کنم.»

بی بی سی فارسی با تحلیل و بررسی بیانیه آخر آقای هاشمی رفسنجانی و سخنان اخیر آقای احمدی نژاد، نقطه قوت رئیس جمهور را غیر قابل پیش بینی بودنش دانست و گفت همچنان منتظر واکنش شدید وی در رد صلاحیت مشایی هستند.

 

آقای احمدی نژاد  در سخنان دو روز پیشش بارها از لفظ بهار استفاده کرد؛ از جمله: اندیشه بهاری، عشق بهار، بهار انسان ها و بهار واقعی. وی در سخنانش آقای مشایی را مرد بهاری خواند و گفت: «متاسفانه جای مرد بهاری خالی است، اما حوصله کنید.»

 

 

سعید برزین در بی بی سی فارسی در تحلیل سخنان احمدی نژاد اظهار داشت: «کل صحبت ایشان از مکتب ایران الهام گرفته است، موضوعی که باعث شد روی آقای مشایی فشار آورند؛ یعنی عناصر طبیعت، انسان، خداپرستی و ملت ایران. سپس آقای احمدی نژاد از جای خالی اسفندیار رحیم مشایی ابراز تأسف کرده است…آن چیزی که به لحاظ سیاسی مهم است این است که می گوید حوصله کنیدچون قبلا امید داده بود از طریق رهبری اقدام خواهد کرد.»

 

 

برزین درباره موقعیت و پایگاه اجتماعی رئیس جمهور برای نشان دادن واکنش های تند و جنجالی گفت: «به نظر من موقعیت آقای احمدی نژاد ضعیف است؛ نه ابزار دارد و نه پایگاهی که بخواهد مشایی را پیش بفرستد ولی هنوز دارد تلاشش را می کند.»

 

احسان مهرابی نیز این سخنان آقای احمدی نژاد را تکراری خواند؛ اما در عین حال از نقطه قوت و انتظارش از آقای احمدی نژاد گفت: «روش های آقای احمدی نژاد به این دلیل که به دفعات استفاده شده است دیگر کارایی خودش را از دست داده است. نقطه قوت آقای احمدی نژاد که موجب می شود تهدیدهایش همچنان جدی گرفته شود، غیر قابل پیش بینی بودن حرکات ایشان است. بنابراین همچنان سخنرانی ها و تهدیدهای تلویحی اش جدی گرفته می شود. تحلیلگران منتظر صحبت های بعدی هستند.»

 

 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش، آقایان هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد را با هم مقایسه کرد و گفت: «آقای احمدی نژاد به حمایتش از مشایی ادامه خواهد داد؛ چون مشایی تئوریسین و مشاور تبلیغاتی ایشان بوده اند و آقای احمدی نژاد خود را وامدار آقای مشایی می داند و با او هویت مشترک دارد. خیلی ها انتظار دارند آقای احمدی نژاد در قبال رد صلاحیت آقای مشایی واکنش شدیدتری داشته باشد. آقای هاشمی رویه اش حرکت در چارچوب نظام است و قصد اقدام خاصی نداشته؛ اما از آقای احمدی نژاد انتظار می رفت اقدام خاصی داشته باشد.»

در بخش دیگری از این گفت و گو، بیانیه آقای هاشمی رفسنجانی هم به بحث گذاشته شد. سعید برزین درباره وفاداری آقای هاشمی به نظام و رهبری گفت: «ایشان می خواهد فاصله خودش با نظام را مشخص کند. صحبت هایی که این چند روز بوده که آقای هاشمی می خواهد اپوزیسیون شود، ایشان این صحبت ها را کنار زده است و وفاداریش به نظام و رهبری را اعلام می کند و مثل یک مادر وفادار می گوید فرزندم را رها نمی کنم.»

 

گفتنی است که بی بی سی فارسی و دیگر رسانه های ماهواره ای امید زیادی داشتند تا با مواضع تند و جنجالی از سوی برخی جریان های سیاسی، به حاشیه سازی از انتخابات پیش رو بپردازند؛ اما با وفاداری آقای هاشمی رفسنجانی به قانون وتمکین دیگر کاندیداها از نظر شورای نگهبان، امیدها ناامید شد و بی بی سی فارسی هم که حاشیه ای برای پوشش به دست نمی آورد این شب ها تلاش می کند با پخش فیلم ها و برنامه های مستند جهت دار خود، فتنه ۸۸ را بار دیگر زنده کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4391

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.