کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: بنا دارم نخستین دولت اخلاقی در ایران را تشکیل دهم که با هزینه بسیار کم در حوزه فرهنگی بیشترین دستاوردها را حاصل کند.   محسن رضایی عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن برشمردن برخی از برنامه‌های دولتش در صورت پیروزی در انتخابات اظهارداشت: اشتغال از مهمترین دغدغه‌هاست و از ...

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: بنا دارم نخستین دولت اخلاقی در ایران را تشکیل دهم که با هزینه بسیار کم در حوزه فرهنگی بیشترین دستاوردها را حاصل کند.

خبرگزاری فارس: نخستین دولت اخلاقی را در ایران ‌تشکیل می‌دهم / ‌به منازعات پایان می‌دهم‌

 

محسن رضایی عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن برشمردن برخی از برنامه‌های دولتش در صورت پیروزی در انتخابات اظهارداشت: اشتغال از مهمترین دغدغه‌هاست و از جمله اموری است که بنده به خاطر تقویت آن در کشور به میدان آمده‌ام‌.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایش ایجاد کسب و کارهای خانگی است، اضافه کرد: طی این طرح که ۵ میلیون خانوار شاغل می‌شود راه‌اندازی بانک اشتغال خانوار با هدف ارائه آموزش‌ها و دیگر خدمات مد نظر است.

رضایی یادآور شد: می‌توان طی این طرح، وام‌های تولیدی بدون سود بانکی به مردم ارائه داد.

وی افزود: همچنین مشاوره‌های کارآفرینی و راه‌اندازی کلینیک‌های کارآفرینی نیز مدنظر است.

وی ادامه داد: اولویت در این طرح با بانوان و سپس دانشجویان است.

این کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه هرمزگان یکی از چند منطقه نمونه در چشم‌انداز ۱۴۰۴ ایران خواهد شد، افزود: پیش‌بینی‌ می‌شود تا آن زمان ۵ منطقه نمونه در کشور داشته باشیم که هرمزگان یکی از آن مناطق است.

وی افزود: مناطق نمونه از امتیازاتی همانند ویژه و آزاد برخوردار خواهند شد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به تحریم نفتی ایران، می‌خواهیم با صادرات کالاهای دیگر، کسری بودجه را جبران کنیم و در این راستا یک میلیون بشکه نفت به فرآورده توجه داریم.

وی با بیان اینکه باید محاصره اقتصادی را بشکنیم افزود: حرکت به سمت توسعه کشاورزی می‌تواند بخشی از نیازهای عمومی کشور را بیش از پیش برطرف کند.

رضایی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه جایگاه گردشگری در برنامه اقتصادی وی چیست، افزود: منطقه جنوب ایران با توجه به اقلیم بسیار معتدل و همچنین قدمت تاریخی، ظرفیت‌های متعدد و کم‌نظیری را در جذب گردشگر دارد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه وجود دریا و جزایر در استانی همانند هرمزگان در قابلیت‌های آن بیش از پیش افزوده است.

به گفته رضایی، در حال حاضر کشور در زیرساخت‌های گردشگری مشکل دارد که باید با کمک سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور این زیرساخت‌ها ایجاد شود.

وی ادامه داد: در برنامه‌های اقتصادی دولت من پس از خارج سازی اقتصاد کشور از تک محصولی، گردشگری به عنوان یکی از ۸ محور اصلی مورد توجه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بنا دارم نخستین دولت اخلاقی در ایران را تشکیل دهم که با هزینه بسیار کم در حوزه فرهنگی بیشترین دستاوردها را حاصل کند.

رضایی افزود: در صورت پیروزی در انتخابات، دولت و کابینه خود را فراگیر خواهم کرد و بی‌شک از هرمزگان نیز در کابینه یک نفر خواهم داشت.

رضایی در پاسخ به سوال دیگر افزود: باید مشکلاتی را که در رابطه ایران با کشورهای همسایه به وجود آمده است را حل کنیم و با برگزاری نشست با کشورهای مصر ، ترکیه و عربستان وضعیت موجود را تغییر دهیم.

رضایی یادآور شد: در صورت پیروزی نخستین نشست سران کشورهای منطقه را در ایران برگزار می‌کنم و به منازعات پایان می‌دهم.

به گفته این کاندیدای ریاست جمهوری منازعات موجود در منطقه جلوی مبادلات اقتصادی، فن‌آوری و دیگر ظرفیت‌های کشورهای منطقه را با همدیگر گرفته است.

وی افزود: باید منطقه را با همکاری دست‌جمعی با سایر کشورها به پیش ببریم.

رضایی همچنین یادآور شد: مذاکرات ایران با ۱+۵ به مذاکراتی فرسایشی تبدیل شده است که باید این رویه نیز تغییر کند.

رضایی همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران پیرامون مطلب یکی از سایت‌های خبری، افزود: افتخار من به این است که دست‌هایم عشایری است.

وی افزود: از اینگونه آدم‌ها خواهش می‌کنم که اگر می‌خواهند به شخص بنده توهین کنند، توهین کنند اما به اقوام ایرانی توهین نکنند.

رضایی یادآور شد: ما باید دست همه اقشار از جمله عشایر غیور و روستاییان را بگیریم و تا ر‌‌فع محرومیت در تمام نقاط کشور بکوشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4390

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.