معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: برداشت انگور یاقوتی از باغات هرمزگان زودتر از دیگر نقاط کشور آغاز شد.   به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، طهماسب غلام‌پور در این رابطه اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال دو هزار تن انگور از سطح ۲۶۰ هکتار از باغات استان برداشت ...

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: برداشت انگور یاقوتی از باغات هرمزگان زودتر از دیگر نقاط کشور آغاز شد.

خبرگزاری فارس: آغاز برداشت انگور یاقوتی از باغات هرمزگان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، طهماسب غلام‌پور در این رابطه اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال دو هزار تن انگور از سطح ۲۶۰ هکتار از باغات استان برداشت شود که چهار درصد بیشتر از پارسال است.

وی مساعد بودن آب و هوا و استفاده از توصیه‌های کارشناسان را از جمله دلایل افزایش برداشت انگور در هرمزگان عنوان کرد و افزود: رودان و حاجی آباد بیشترین سطح زیر کشت انگور استان را دارند.

غلام‌پور بیان داشت: ۹۵ درصد انگور برداشتی از تاکستان‌های استان یاقوتی و بقیه عسکری است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: در اجرای طرح اصلاح، حذف و جایگزینی باغات استان پارسال شش هزار اصله نهال یارانه دار انگور بین کشاورزان توزیع شد و پیش‌بینی می‌شود امسال هشت تا ۱۰ هزار اصله نهال انگور دیگر در استان توزیع شود.

غلامپور افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه سطح باغ‌های انگور استان به ۳۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.

وی گفت: انگور برداشتی هرمزگان علاوه بر تامین نیاز استان، به استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و کرمان هم ارسال می‌شود.

انگور سرشار از ویتامین‌های آ، بی ،سی، منیزیم ،کلسیم، آهن و فسفر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4381

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.