عضو شورای رقابت با تشریح نتایج جلسه عصر دیروز این شورا گفت: در این جلسه، واقعی نبودن نرخ تورم بخشی خودروها مطرح و قرار شد این نرخ مورد بررسی دقیق قرار گیرد، از این رو ممکن است قیمت خودروها ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به نرخ‌های فعلی کاهش یابد.   محمد‌علی مددی اظهارداشت: نرخ تورمی که ...

عضو شورای رقابت با تشریح نتایج جلسه عصر دیروز این شورا گفت: در این جلسه، واقعی نبودن نرخ تورم بخشی خودروها مطرح و قرار شد این نرخ مورد بررسی دقیق قرار گیرد، از این رو ممکن است قیمت خودروها ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به نرخ‌های فعلی کاهش یابد.

خبرگزاری فارس: بازنگری در نرخ تورم همه خودروها/ احتمال کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت‌ها

 

محمد‌علی مددی اظهارداشت: نرخ تورمی که بانک مرکزی برای خودروها اعلام کرده، غیر واقعی است و به همین دلیل قرار شد در جلسه هفته آینده شورای رقابت، مکانیزم تعیین نرخ تورم خودروها از سوی بانک مرکزی برای اعضای شورا تشریح شود تا مشخص شود که نرخ تورم واقعی چقدر است.

وی تصریح کرد: بر این اساس، نرخ تورم بخشی همه خودروها مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا قیمت خودرو بر اساس نرخ‌های واقعی تعیین شود.

* مافیای خودرو نمی‌گذارد قیمت‌های واقعی مشخص شود

مددی با بیان اینکه نرخ تورم ۵۲ تا ۶۰ درصدی اعلام شده برای خودروهای تندر و مگان نیز غیر واقعی است، گفت: مافیای صنعت خودرو باعث شده تا نرخ تورم واقعی و قیمت واقعی خودروها مشخص نشود.

به گفته وی، تا زمانی که نرخ تورم واقعی خودروها مشخص نشود، خودروسازان هر روز محصولاتشان را با یک قیمت متفاوت عرضه خواهند کرد و از فضای موجود سوء استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به عدم مطابقت قیمت خودروها با دستورالعمل شورای رقابت، گفت: مردم صبر کنند تا قیمت واقعی خودرو مشخص شود.

عضو شورای رقابت پیش‌بینی کرد با تعیین نرخ واقعی تورم، قیمت خودروها کاهش یابد که این میزان ممکن است بین ۱۰ تا ۲۰ درصد باشد.

* احتمال بازنگری در واگذاری مخابرات

وی همچنین با اشاره به مطرح شدن موضوع نحوه واگذاری شرکت مخابرات در جلسه دیروز شورای رقابت، گفت: قرار شد در رابطه با قیمت خدمات رسانی و مشکلات موجود در زمینه واگذاری شرکت مخابرات در جلسه هفته آینده شورای رقابت تصمیم‌گیری شود.

مددی با بیان اینکه ممکن است واگذاری شرکت مخابرات مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: واگذاری این شرکت باید طوری صورت گیرد که دولت متضرر نشود و منافع مردم نیز تأمین شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4375

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.