جان کری” که در چارچوب دیداری منطقه‌ای در تل‌آویو -پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل- به سر می‌برد، شورای نگهبان را نهادی غیرمنتخب خواند و مدعی شد که این شورا فقط بر اساس اینکه یک فرد چقدر در راستای منافع حکومت است، درباره نامزدهای انتخابات تصمیم می‌گیرد! جام سیاسی: وزیر امور خارجه امریکا با انتقاد از شورای ...

جان کری” که در چارچوب دیداری منطقه‌ای در تل‌آویو -پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل- به سر می‌برد، شورای نگهبان را نهادی غیرمنتخب خواند و مدعی شد که این شورا فقط بر اساس اینکه یک فرد چقدر در راستای منافع حکومت است، درباره نامزدهای انتخابات تصمیم می‌گیرد!


جام سیاسی: وزیر امور خارجه امریکا با انتقاد از شورای نگهبان ایران، تأیید نکردن صلاحیت شمار زیادی از داوطلبان حضور در رقابت انتخاباتی برای تکیه زدن بر جایگاه ریاست جمهوری را “سد کردن مسیر تحقق دموکراسی به شیوه ای مشروع” توصیف کرد!

 

به گزارش بی بی سی فارسی (BBCPersian) آقای “جان کری” که در چارچوب دیداری منطقه‌ای در تل‌آویو -پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل- به سر می‌برد، شورای نگهبان را نهادی غیرمنتخب خواند و مدعی شد که این شورا فقط بر اساس اینکه یک فرد چقدر در راستای منافع حکومت است، درباره نامزدهای انتخابات تصمیم می‌گیرد!

 

 

بر اساس این گزارش، وی در سخنانی مداخله جویانه در جمع خبرنگاران خواستار هدایت انتخابات ایران توسط “نهادی دیگر” شد و اظهار داشت: «به سختی می‌توان گفت که روندی آزاد، منصفانه و شفاف حاکم است و به سختی می‌توان پذیرفت که رأی‌گیری به شیوه ای آزاد، رضایت‌بخش، دست‌یافتنی و قابل نظارت انجام می‌شود.»[!]

 

 

بی بی سی خاطرنشان کرد: «پیش از این نیز و همزمان با انتشار اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری ایران، یک مقام وزارت امور خارجه امریکا خواهان فراهم شدن شرایط شرکت آزادانه شهروندان ایران در انتخابات شده بود.»

 

این در حالی است که با إعمال نفوذ لابی صهیونیسم و کارتل های قدرت، تا کنون هیچ کاندیدای مستقلی نتوانسته در کشور امریکا به ریاست جمهوری برسد. نشستن بر صندلی ریاست جمهوری در ایالات متحده همواره در انحصار دو حزب دموکرات و جمهوری خواه است و فیلترهای سخت نظارتی-امنیتی در این کشور، اجازه شکستن انحصار یادشده را از شهروندان امریکایی سلب می کنند.

فراموش نمی کنیم که مطالبه ریشه ای جنبش ۹۹ درصدی ها -که سال گذشته با شدت تمام سرکوب شد- کوتاه شدن دست سالاران زر و زور از نهادهای قدرت در امریکا بود.

 

 

 

بر پایه گزارش تکمیلی جام به نقل از دویچه وله (DeutscheWelle)، جان کری در مورد پرونده هسته ای ایران نیز گفت: «دولت امریکا همچنان در پی یافتن راه حلی مسالمت‌آمیز در جهت تأمین منافع کشورهای منطقه و جهان است.»

 

 

وب سایت رادیوفرانسه (rfi) هم در این زمینه گزارش داد: «وزیر خارجه ایالات متحده امریکا بار دیگر برنامۀ اتمی ایران را موجب نگرانی بین المللی دانست و افزود که دولت واشنگتن خواستار حل مسالمت آمیز این بحران است، هرچند زمان برای حل مسالمت آمیز بحران اتمی ایران در حال سپری شدن است.»

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4322

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.