ائمه جمعه سراسر کشور امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری، بر ضرورت تمکین همه اشخاص و جریان ها از قانون تاکید کردند.   به گزارش خبرگزاری فارس، ‌‌ائمه جمعه سراسر کشور امروز در خطبه های نماز جمعه ضمن تقدیر از اقدام ارنده شورای ...

ائمه جمعه سراسر کشور امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری، بر ضرورت تمکین همه اشخاص و جریان ها از قانون تاکید کردند.

خبرگزاری فارس: حمایت ائمه‌جمعه سراسر کشور از روند احراز صلاحیت‌ها/شورای نگهبان حافظ قانون اساسی است

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ‌‌ائمه جمعه سراسر کشور امروز در خطبه های نماز جمعه ضمن تقدیر از اقدام ارنده شورای نگهبان در تایید صلاحیت کانیدای اصلح، بر تمکین کاندیدای ردصلاحیت شده تاکید کردند.

امام جمعه اردبیل:

شورای نگهبان ‌‌مجاهدت کرد

حجت‌الاسلام محمد علی فروغی امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل ‌گفت: حماسه‌ها به ما حیات پاک، طیب و صادقانه می‌بخشد و شورای نگهبان با تایید صلاحیت هشت کاندیدا بستر این خلق حماسه را فراهم کرده تا مردم ما با رای خود سرنوشت‌شان را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان این مقدمه را فراهم کرده تا خلق حماسه به معنای واقعی اتفاق بیفتد، تاکید کرد: بنده حرکت شورای نگهبان را نمودی از مجاهدت شهید شیخ فضل‌الله نوری می‌دانم که به حیات اسلام روحی تازه بخشید.

امام جمعه دماوند:

مخالفت با شورای نگهبان به نفع دشمن است

‌به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز ‌در خطبه های نماز جمعه در دفاع از نظرات شورای نگهبان اظهار کرد: باید پررنگ‏تر در زمینه دفاع از نظرات شورای نگهبان و خواسته‏ای که شهدا در رابطه با تقویت ارکان نظام داشتند، عمل کنیم.

‌امام جمعه دماوند تصریح کرد: در تعبیرات رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) آمده است که زنده بودن هویت نظام اسلامی با نهاد مقدس شورای نگهبان است.

علاءالدینی اضافه کرد: هر گونه تعابیری که به گونه‏ای تضعیف تصمیمات شورای نگهبان را به دنبال داشته باشد، بازی کردن در پازل دشمن است.

امام جمعه تایباد:

تمکین کاندیداها به نظرات شورای نگهبان

‌‌به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد حجت‌الاسلام محمد محدثی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تایباد ‌قانون‌مداری و تمکین به قانون و رعایت اخلاق را وظیفه‌ای همگانی خواند و با اشاره به بیانات امام راحل در مورد شورای نگهبان با این عنوان که “کسی که به شورای نگهبان توهین کند، مفسد است” به عملکرد شورای نگهبان با حضور حقوقدانان و فقها در این شورا اشاره کرد و تایید صلاحیت حضور کاندیداها در انتخابات را از مواردی خواند که در سایر کشورها همچون فرانسه و دیگر کشورها جریان دارد.

وی گفت: صافی قانون در سایر کشورها نیز برای تایید صلاحیت افراد شرکت کننده در انتخابات وجود دارد.

امام جمعه مشهد:

شش مجتهد عادل در شورای نگهبان تصمیم می‌گیرند

‌‌‌به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه های نماز جمعه ‌‌با اشاره به موضوع احراز صلاحیت‌ها در پاسخ به سئوالی در ارتباط با افراد معترض که صلاحیت‌شان احراز نشده است، اظهار کرد: مسئله احراز صلاحیت‌ها مسئله تشخیص است‌ و هیچ کس در تشخیص فرد دیگر حق ندارد. در بحث احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری براساس قانون احراز صلاحیت‌ها بر عهده شورای نگهبان است که در این شورا تصمیم‌گیری می‌شود که چه افرادی احراز صلاحیت شده و می‌توانند وارد عرصه شوند.

وی افزود: در شورای نگهبان یک نفر تصمیم نمی‌گیرد بلکه شش مجتهد عادل احراز صلاحیت‌ها را بررسی کرده و خلاف تشخیص خود را به هیچ عنوان اعلام نمی‌کنند و البته در تشخیص آنها نیز کسی حق ندارد که بگوید حق من از بین رفته است چرا که قانون تشخیص را واگذار به این شورا کرده است؛ پس اینکه کسی بگوید مظلوم واقع شده درست نیست. به هیچ عنوان ظلمی وجود نداشته و تجاوز به حقی نشده است. چون حقی نیست که ظلم باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این اظهارنظرها در واقع تعابیر کسانی است که قانون را بلد نبوده و معنای تشخیص و احراز صلاحیت را نمی‌فهمند و یا خدای ناکرده مردم را بی‌توجه به این مسئله می‌بینند. بنابراین، این تعابیری غلط است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به راه پیگیری قانونی ادامه داد: در ارتباط با پیگیری قانونی افراد می‌توانند مراجعه کرده و از آن فقها و شورای نگهبان بپرسند که بر طبق چه علائم و نشانه‌ای احراز صلاحیت نشده‌اند و نسبت به این علائم دفاع کنند و اگر نیاز بود دوباره تجدید نظر صورت گرفته و به تشخیص دومی برسند.

وی متذکر شد: اما قطعا شروع راه پیگیری قانونی رجوع به مقام معظم رهبری نیست؛ حضرت آقا در دو روز گذشته که ما خدمت ایشان رسیدیم می‌فرمودند که قانون وظیفه احراز و تشخیص را بر عهده شورای نگهبان گذاشته است. بنابراین احراز و تشخیص چیزی نیست که بنده بخواهم دستور بدهم و با دستور حل نمی‌شود.

امام جمعه آبیک:

عظمت حرکت شورای نگهبان در آینده مشخص می‌‌شود

امام جمعه شهر آبیک گفت: شورای نگهبان کار بسیار شایسته و ارزنده‌ای را از خود به جای گذاشته که عمق عظمت این موضوع را در آینده‌ای نزدیک شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر با تحسین رأی شورای نگهبان مبنی بر آرایش انتخابات ریاست‌ جمهوری اظهار داشت: شورای نگهبان کار بسیار شایسته و ارزنده‌ای را از خود به جا گذاشته که عمق عظمت این موضوع را در آینده‌ای نزدیک شاهد خواهیم بود.

وی شورای نگهبان را نقطه تضمین اسلام و نظام و نیز خط قرمز و فصل‌الخطاب نامزدهای انتخاباتی ذکر کرد و افزود: تخطی از رأی شورای نگهبان تخطی از قانون است و قاعده بازی این است که همه از قانون پیروی کنند.

امام جمعه رشت:

قانون فصل الخطاب است

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: کاندیدای ریاست جمهوری حداقلی اصلح به کاندیدای حداکثری مقبول، اولی‌ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر  ‌افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که مومنان در انتخابات با شرکت حداکثری باید حماسه سیاسی آشکار کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند.

قربانی با بیان اینکه رهبری فرد اصلح را توضیح دادند، تصریح کرد: از دیدگاه ایشان اصلح کسی است که مدیر، مدبر، توانمند، کارآزموده و ولایی باشد.

وی اضافه کرد: بنده از مقام معظم رهبری پرسیدم که اگر در امر انتخابات بین حداکثری و اصلح رقابت پیش آمد، حداکثری غیر اصلح اولی است یا حداقلی اصلح اولی، ایشان فرمودند: حداقلی اصلح اولی‌ است.

امام جمعه رشت با تصریح بر اینکه تابع قانون هستیم، خاطرنشان کرد: کشور دارای رهبر و ارکان مختلف است.

امام جمعه قائمشهر:

شورای نگهبان معیارهای قانونی برای احراز صلاحیت نامزدها دارد

امام جمعه قائمشهر گفت: شورای نگهبان معیارهای قانونی برای احراز صلاحیت نامزدها دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر،آیت الله علی معلمی،ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قائمشهر، ‌با تاکید بر اهمیت انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و تمکین کاندیداها در برابر نظر شورای نگهبان خاطر نشان کرد: شورای نگهبان معیارهای قانونی برای احراز صلاحیت نامزدها دارد که از جمله آن مدیر بودن، از رجال سیاسی بودن و ملتزم بودن به ولایت فقیه کاندیدا‌ها است.

وی همچنین بیان داشت: وظیفه ما این است که نظر شورای نگهبان را حمل بر صحت کنیم چرا که ما از پرونده افراد بی‌خبریم و اگر از محتویات آن باخبر شویم از اعضای محترم شورای نگهبان سپاسگزاری هم خواهیم کرد.

خطیب موقت نماز جمعه ساری:

‌شورای نگهبان در تایید صلاحیت با کسی تعارف ندارد

خطیب موقت نماز جمعه ساری گفت: آحاد مردم باید متوجه باشند و انتخابی که راجع به رئیس جمهور انجام می‌دهند باید انتخاب ویژه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مرکز مازندران‌ ‌با اشاره به اینکه اتفاق بسیار مهمی در رابطه با تایید صلاحیت و رد صلاحیت در انتخابات افتاده، گفت: در هر دوره از انتخابات، این گذر، گذر مهمی است و با توانی که شورای نگهبان داشت و مورد تایید رهبری و امام هستند، کار دینی و شرعی و اسلامی را انجام دادند.

قاسمی با بیان اینکه تعدادی مورد تایید قرار گرفتند و برخی هم در چهارچوبه نبودند، افزود: این افراد هنگام ثبت نام اعلام کردند تابع قانون هستند و ما هم از شورای نگهبان و کسانی که تایید صلاحیت نشدند تشکر می‌کنیم که در مصاحبه‌ها گفتند هرگز اجازه نمی‌دهیم طغیان علیه رهبری باشد چون مردم ما تاب برخورد قانون شکنانه ندارند.

امام جمعه خورموج:

تشخیص شورای نگهبان فصل‌الخطاب است

امام جمعه خورموج گفت: تشخیص و نظر شورای نگهبان در مورد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری فصل‌الخطاب است.

‌به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های نماز جمعه شهرخورموج  با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: حضور کاندیداهایی با سلائق مختلف که مورد تایید شورای نگهبان است نشان از برگزاری انتخاباتی باشکوه در ۲۴ خرداد خبر می‌دهد.

امام جمعه موقت کنگان:

دشمنان در پی تخریب شورای نگهبان هستند

امام جمعه موقت کنگان با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی در پی تخریب شورای نگهبان هستند، گفت: شورای نگهبان از ارکان اساسی و خدشه‌ناپذیر این کشور و نظام است.

‌‌به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان، حجت‌الاسلام مهدی حیدری در خطبه‌های نماز جمعه کنگان با اشاره به اعلام اسامی نهایی و احراز صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان اظهار داشت: اقتدار شورای نگهبان به‌عنوان یکی از ارکان اساسی نظام اسلامی و بصیرت مردمی خواب دشمنان را آشفته کرد.

وی افزود: دشمنان این بار تلاش کردند تا قبل از انتخابات فتنه‌انگیزی کنند که این نقشه شوم با تدبیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و ولایتمداری و آگاهی ملت بزرگ ایران نقش بر آب شده است.

‌حیدری به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به شورای نگهبان اشاره و گفت: شورای نگهبان از ارکان اساسی و خدشه‌ناپذیر این کشور و نظام است.

امام جمعه عسلویه:

نامزدهای انتخاباتی نباید به مراکز ثروت و قدرت وصل باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه ‌بیان داشت: شورای نگهبان پس از بررسی‌های دقیق نظر خود را درباره نامزد‌های انتخاباتی اعلام کرد، ولی متاسفانه پس از اعلام نظر شورای نگهبان عده‌ای ناشیانه به موضع‌گیری پرداختند و عده‌ای نیز با نوشتن نامه‌های بچه‌گانه به خیال خود به رهبری عزیز تذکر دادند.

هاشمی‌نژاد عنوان کرد: این انتخابات برای کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اما کشتی‌بان انقلاب بیدار است و به هیچ نحو نیازی به تذکر امثال ما ندارد.

وی افزود: باید هر لجظه خداوند متعال را شاکر باشیم که پس از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مردی خدایی و فقیهی عادل سکان‌داری و رهبری کشتی انقلاب را بر عهده گرفتند.

هاشمی‌نژاد با اشاره به خصائل و ویژگی‌‎های اخلاقی آیت‌الله جنتی، بیان داشت: پیرمردی با بیش از ۹۰ سال سن و ۳۰ و چند سال خدمت در این نهاد مقدس و انقلابی به هیچ وجه ایمان خود را به‌خاطر امر و زید خراب نمی‌کنند.

امام جمعه عسلویه با تبیین دیدگاه امام خمینی (ع) در ارتباط با نهاد مقدس شورای نگهبان گفت: مخالفت با شورای نگهبان مخالفت با اسلام است و امام (ره) و رهبری همواره عملکرد شورای نگهبان را مورد تایید قرار داده‌اند و بر آن صحه گذاشته‌اند و این امر باید برای همه ما حجت باشد.

آیت‌الله موسوی‌جزایری:

شورای نگهبان مصالح کشور را مقدم دانست

امام جمعه اهواز گفت: شورای نگهبان در مورد برخی نامزدها که در خصوص شرایط سنی و جسمی و کهولت سن تردید جدی وجود داشت که آیا می‌توانند این مسئولیت سنگین را به دست بگیرند، مصالح کشور را مقدم دانست و به وظیفه خود عمل کرد.

‌به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز ‌به موضوع احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان یکی از نهادهای مهم و حیاتی کشور است که تعدادی از شخصیت‌های با تقوا، مومن، قانون‌مدار و فقیه در آن حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره تایید صلاحیت‌ و عدم احراز صلاحیت برخی افراد در این دوره گفت: شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل و شهامت جدی از خود نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای نگهبان با توجه به مر قانون و مصالح کشور تایید صلاحیت‌ها را اعلام کردند.

موسوی جزایری بدون ذکر نام با اشاره به عدم احراز صلاخیت هاشمی رفسنجانی توسط شورای نگهبان اظهار کرد: این شورا در مورد برخی نامزدها که در خصوص شرایط سنی و جسمی و کهولت سن تردید جدی وجود داشت که آیا می‌توانند این مسئولیت سنگین را به دست بگیرند، مصالح کشور را مقدم دانست و به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کرد.

خطیب جمعه خرمشهر:

‌شورای نگهبان دشمنان را نا امید کرد

خطیب جمعه خرمشهر گفت: شورای نگهبان، اقدام شجاعانه‌ی در احراز صلاحیت‌ها انجام داد و من پای رئیس این شورا را برای اینکه امید غرب را نا امید کرد می‌بوسم.

‌به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت الاسلام سید نبی موسوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی خرمشهر ‌‌ تصریح کرد: این شورا کسانی را که برای کشور جز سبب مصیبت بودند را تایید نکرد و من پای رئیس محترم این شورا به جهت اینکه امید غرب را نا امید کرد می‌بوسم.

موسوی خطاب برخی افراد که تائید صلاحیت نشدند گفت: من خطاب به برخی از این افراد باید بگویم که شما و فرزندانتان جز مصیبت برای این ملت چه داشته‌اید و حتی شنیدم فرزند یکی از این اشخاص در ایام بازداشت خود گفته است که منافقین دوست و برادران ما هستند، حال چگونه این افراد را می‌توان مفید برای جامعه خواند.

امام جمعه موقت کازرون:

شورای نگهبان به وظیفه خطیر خود عمل کرد

خطیب موقت نماز جمعه کازرون گفت: شورای نگهبان به وظایف خطیر خود عمل کرد و اکنون وظیفه مردم است که با درایت و بدون حب و بغض اصلح‌ را برگزینند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمدجواد عزمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر ‌از درایت و هوشمندی و وظایف سنگین شورای نگهبان در تأیید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری تشکر کرد و ابراز داشت: شورای نگهبان به وظایف خطیر خود عمل و هشت داوطلب انتخابات ریاست جمهوری را معین و معرفی کرد و اکنون وظیفه مردم است که با درایت و بدون حب و بغض اصلح‌ را برگزینند.

عزمی گفت: مدیریت اجرایی کشور باید در دست کسی قرار گیرد که بتواند با توان علمی و تقوای خود و نیز تعهدی که به خدا و روز قیامت دارد و به دور از ایجاد تنش و دشمن‌تراشی کشور و نظام را رو به جلو ببرد.

امام جمعه میناب:

روحیه مقاومت و ایثار تحریم‌ها را از بین می‌برد

‌به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه میناب ‌با بیان اینکه احراز صلاحیت نامزدها از گام‌های ابتدایی انتخابات به شمار می رود که پشت سرگذاشته شده، افزود: شورای نگهبان در این راستا به وظیفه ذاتی و شرعی خود عمل کرد.

وی وجود افراد از جریان‌های فکری مختلف در کاندیداهای تایید شده را بیانگر آزادی انتخابات عنوان کرد و گفت: افراد تایید شده و کسانی که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان تایید نشده باید با تمکین در برابر قانون، بلوغ و رشد سیاسی خود را به ملت ثابت کنند.

امام جمعه نیکشهر:

شوراى نگهبان مانع انحراف نظام اسلامی از خط دین و اسلام می‌شود

امام جمعه نیکشهر گفت: شوراى نگهبان مانع این است که نظام اسلامى از خط دین و اسلام و هم‏چنین از خط قانون اساسى منحرف شود.

‌به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی در خطبه‌های امروز نماز جمعه نیکشهر در مسجد جامع الزهرا این شهرستان ‌‌با اشاره به تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: شوراى نگهبان نباید در مقابل افرادى که مى‌‏خواهند گردن‏‌کلفتى کنند، کوتاه بیاید.

امام جمعه نیکشهر اضافه کرد: شوراى نگهبان، نبض نظام اسلامى‏ است، شوراى نگهبان، عماد ملت و دین و مایه اطمینان و سکینه قلب مؤمنین است و در حقیقت، نبض نظام اسلامى به‏ شمار مى‏‌رود.

لطفیان سرگزی بیان کرد: شوراى نگهبان، نقطه تضمین و تأمین براى نظام اسلامى است، شوراى نگهبان دستگاهى است که قانون اساسى ما، آن‏ را وسیله تضمین حقانیت این نظام قرار داده است در واقع مى‏‌توان گفت که شوراى نگهبان، ارگان تقریباً مقدسى است، زیرا بر اساس تقوا بنا شده است.

خطیب جمعه نیکشهر تصریح کرد: شوراى نگهبان تشکیلاتى است که اگر خوب باشد و درست کار کند، این نظام دیگر خطر انحراف از دین نخواهد داشت، این چیز کمى نیست، این چیز قابل مقایسه‏‌اى با چیزهاى دیگر نیست.

وی با اشاره به لزوم تکریم و حفظ حرمت شوراى نگهبان‏ گفت: شوراى نگهبان مانع این است که نظام اسلامى از خط دین و اسلام منحرف شود.

لطفیان سرگزی عنوان کرد: قانون اساسى ستون فقرات نظام است، در حقیقت مرکز اصلى سلسله اعصاب نظام است، معیار و ضابطه است و شوراى نگهبان نمى‏‌گذارد که دستگاه‌هاى کشور از قانون اساسى منحرف شوند، نمى‏‌گذارد که قوانین مخالف قانون اساسى تصویب و اجرا شود چنین دستگاهى که این‏ همه اهمیت دارد، باید ابهت و اقتدار و تکریم و حرمتش حفظ شود.

امام جمعه زاهدان:

نظر شورای نگهبان روی چشم جا دارد‌

خطیب جمعه زاهدان گفت: کاندیداتورهای ریاست جمهوری با ترازوی فکر و اندیشه ملت ایران سنجیده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان ‌بیان کرد: شورای نگهبان پس از بررسی ۱۰ روزه صلاحیت ۶۵۶ نفر، هشت نفر را احراز صلاحیت کرد و ما به احترام این شورا آنها را بر روی مردمک چشم خود قرار می‌دهیم.

سلیمانی ادامه داد: شورای نگهبان با دقت نظر خود با حذف برخی افراد که وابسته به جریان فتنه سال ۸۸ بودند کشور را از خلق فتنه‌ای دیگر در کشور نجات داد.

وی افراد احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان را مورد خطاب قرار داد و گفت: رئیس جمهوری آینده در سایه رهبری بازار آشفته سیاست داخلی و خارجی کشور را سامان بدهد.

امام جمعه زابل:

تمکین از قانون تکلیف شرعی و سیاسی است

امام جمعه زابل گفت: تمکین از قانون تکلیف شرعی، سیاسی و تقوایی ما است که باید به آن احترام بگذاریم.

‌به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در خطبه‌های امروز نمازجمعه زابل ‌اظهار داشت: تبعیت از قانون و تصمیم شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‌ها کاملاً قانونی، عادلانه و منصفانه است.

وی افزود: همه گروه‌هایی که برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌ بودند فرد مورد نظر برای احراز این مقام بودند و کار شورای نگهبان در این زمینه قابل تقدیر و تشکر است.

خطیب جمعه زابل ادامه داد: این صلاحیت فقط صلاحیت افراد برای پست ریاست جمهوری است و خیلی از شخصیت‌ها محترم و شناخته شده‌اند و یقیناً برای پست‌های دیگر کارآیی بالایی دارند.

طباطبایی بیان کرد: تکلیف شرعی، سیاسی و تقوایی ما تمکین از قانون است و باید به قوانین احترام بگذاریم.

امام جمعه کرمان:

نظر شورای نگهبان روی چشم همه باشد

امام جمعه کرمان با تاکید بر حضور گسترده و انتخاب اصلح در انتخابات ۲۴ خرداد ماه جاری گفت: ‌ نظر شورای نگهبان باید روی چشم همه ما باشد.

‌‌به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی (ع) ‌ با بیان اینکه در شورای نگهبان ۱۲ نفر شامل شش حقوقدان و شش فقیه تصمیم‌گیر هستند و این افراد مورد تایید امام خمینی (ره) بودند و رهبری نیز آنها را تایید کردند، گفت: این ۱۲ نفر درباره کاندیداها بحث می‌کنند.

وی اذعان داشت: من می‌توانم، قسم یاد کنم که هیچ‌گونه غرض خاصی در کار شورای نگهبان نیست، هرچند که بعضی‌هایشان ممکن است اشتباهاتی داشته باشند و ما هیچ کسی را معصوم نمی‌دانیم.

جعفری بیان داشت: زمانی که ۱۲ مجتهد و عالم مسئله‌ای را اعلام کردند، باید تمکین کنیم و طبیعی است که عده‌ای به هر دلیلی رد می‌شوند، ممکن است یک نفر مشکل اخلاقی داشته باشد و یک نفر هم ممکن است به علت کبر سن و پیری مورد تایید قرار نگیرد.

امام جمعه زرند:

نظر شورای نگهبان برای نامزدها واجب‌الاتباع است

امام جمعه زرند گفت: نظر شورای نگهبان برای تمام نامزدهای ریاست جمهوری واجب‌الاتباع است.

‌‌به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه اظهار داشت: ان‌شاء‌الله نامزدهای ریاست جمهوری با التزام و احترام به قانون و رعایت اخلاق و مصالح نظام با هدف برگزاری انتخاباتی پرشور و در شان شهدا، امام خمینی (ره) و مردم وارد صحنه رقابت شوند.

وی عنوان کرد: نامزدهایی که صلاحیت آنها احراز نشده است هم باید خود را تابع قانون دانسته و از شورای نگهبان نیز باید تشکر کرد که در احراز صلاحیت اول اینکه رضایت خداوند و امام زمان (عج) را در نظر داشته‌اند و دوم اینکه از جناح‌های مختلف افرادی را معرفی کرده‌اند تا همه بتوانند به سلیقه مورد نظر خود رای دهند.

امام جمعه زرند از رجل سیاسی و مذهبی، مدیر و مدبر و امین و متقی بودن را از جمله صفات ریاست جمهوری در قانون اساسی ذکر کرد و افزود: نظر شورای نگهبان برای تمام نامزدها واجب‌الاتباع است.

کرمی‌پور ابراز داشت: نظارت شورای نگهبان از ضروریات است که در این رابطه مقام رهبری می‌فرمایند «اگر نظارت شورای نگهبان و اگر تایید صحت انتخابات به وسیله شورای نگهبان انجام نگیرد، اصل این انتخابات زیر سئوال می‌رود و اعتبار خود را از دست می‌دهد».

امام جمعه بافت:

شورای نگهبان حافظ نظام است

امام جمعه بافت گفت: شورای نگهبان در قانون به دلیل حفظ نظام، احکام و دین ما به وجود آمده و برای حفظ و حراست از خون شهدا تلاش می‌کنند.

‌به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر ‌بیان کرد: شورای نگهبان در قانون به دلیل حفظ نظام، احکام و دین ما به وجود آمده و برای حفظ و حراست از خون شهدا همه کار می‌کنند، نقش شورای نگهبان خیلی مهم است، بدانید فقها و علما در شورای نگهبان سینه سپر کردند و همه فحش و سختی را به جان می‌خرند تا نظام ما حفظ شود.

امام جمعه تبریز‌:

شورای نگهبان تماشاچی نیست

امام جمعه تبریز گفت:‌ کاندیداهای تایید صلاحیت شده سهم خود را در برگزاری جشن ملی ۲۴ خرداد به خوبی ایفا کنند.

‌به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به تایید صلاحیت هشت نفر از کاندیداها از سوی شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: عدم احراز صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان به این معنی نیست که فرد اساسا به درد هیچ‌کاری نمی‌خورد بلکه شورای نگهبان می‌گوید که من برای پست ریاست جمهوری این افراد را مناسب ندیده و طبیعی است که فرد رد شده مسئولیت‌هایش را از دست نمی‌دهد.

‌شبستری اظهار کرد: شورای نگهبان تماشاچی نیست بلکه بر تمام مراحل انتخابات  نظارت دارد و در طول حیات ۳۴ انقلاب اسلامی این شورا وظایف خود را به خوبی انجام داده و ثابت کرده شورای نگهبان کارآمدی قابل قبول داشته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: نظارت استصوابی شورای نگهبان تمام مراحل انتخابات را شامل می‌شود و این اصل مهم نص صریح قانون اساسی است.

‌وی ابراز داشت: تضعیف و توهین به شورای نگهبان امری خطرناک برای اسلام است و همیشه انحرافات به تدریج ایجاد می‌شود از این‌رو کسانی که شعار قانون مداری داده‌اند، باید آن را در عمل اثبات کنند و بعد از انتخابات نیز به رای مردم احترام بگذارند.

شبستری با بیان اینکه شورای نگهبان تضمین‌کننده ادامه حیات اسلامی کشور است، اظهار کرد: دشمنان در آستانه در انتخاباتی این شورا را مورد بمباران تبلیغاتی قرار می‌دهند.

امام جمعه موقت مهربان:

احراز صلاحیت با عدم صلاحیت نباید اشتباه گرفته شود

امام جمعه موقت مهربان با اشاره به این که به کار بردن کلمه عدم صلاحیت برای کاندیداهای داوطلب ریاست جمهوری که احراز صلاحیت نشده‌اند، اشتباه است گفت: باید توجه داشت که احراز صلاحیت با عدم صلاحیت نباید اشتباه گرفته شود.

‌به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام رضا ارشدی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ‌با تقدیر و تشکر از شورای نگهبان در عمل به وظیفه قانونی خود رد بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها به وظایف خود عمل کرده و افرادی را که شرایط و صلاحیت ریاست جمهوری را داشته‌اند احراز صلاحیت کرده است.

خطیب جمعه موقت مهربان با اشاره به این که بکار بردن کلمه عدم صلاحیت برای کاندیداهای داوطلب ریاست جمهوری که احراز صلاحیت نشده‌اند کار دشمنان است، افزود: باید توجه داشت که احراز صلاحیت با عدم صلاحیت نباید اشتباه گرفته شود.

حجت الاسلام ارشدی با اشاره به احراز صلاحیت هشت نفر برای انتخابات ریاست جمهوری افزود: پس از اتمام کار شورای نگهبان در معرفی داوطلبان دارای صلاحیت برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم اکنون وظیفه مردم است که اصلح‌ترین فرد را برای ریاست جمهوری  انتخاب کنند.

امام جمعه شاهین‌دژ:

احترام به شورای نگهبان فراموش نشود

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: ملت ایران با هوشیاری تمام، در برابر توطئه‌های جیره خواران غرب می‌ایستند و آن‌ها را خنثی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ‌افزود: رئیس جمهور مجری قانون در کشور است که شورای نگهبان هم جزئی از همان قانون محسوب می‌شود، لذا احترام رد صلاحیت شدگان به نظر شورای نگهبان، احترام به همان قانونی است که قرار بود مجری آن باشند.

امام جمعه میاندوآب:

شورای نگهبان با علم خط سیر را به ملت نشان داد

امام جمعه میاندوآب گفت: مردم باید به دنبال کسی باشند که لیاقت و شایستگی این جایگاه را داشته باشد.

‌به گزارش خبرگزاری فارس از میاندوآب حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه میاندوآب ‌با یادآوری تایید صلاحیت هشت نفر از کاندیدای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان با علم و آگاهی به تعیین صلاحیت‌ها پرداختند و خط مسیر را به ملت نشان دادند.

قهرمانی با تاکید بر لزوم هوشیاری مردم و دقت آنان در ارزیابی و انتخاب فرد اصلح برای این جایگاه، خاطرنشان کرد: باید شخصی مدنظر مردم باشد که از شاخصه‌های لازم برای اداره و مدیریت کشور برخوردار بوده، بتواند آینده کشور و نظام اسلامی را به نحو احسن رقم بزند و از همه مهم‌تر شایستگی و لیاقت ریاست جمهوری را داشته باشد.

امام جمعه ایلام:

تخریب شورای نگهبان از سوی دوستداران انقلاب دور از انتظار بود

امام جمعه ایلام گفت: تخریب شورای نگهبان از سوی دوستداران انقلاب آن هم با ادبیات دشمنان نظام دور از انتظار بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: پس از اعلام نهایی شورای نگهبان در عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها تخریب این شورا از سوی دشمنان تابلودار نظام شروع شد.

وی ادامه داد: در راس این دشمنان آمریکا، اسرائیل و مجموعه ضد انقلاب بر علیه شورای نگهبان سخن‌پراکنی کرده که این‌ هم انتظار می‌رفت اما از دوستداران نظام و انقلاب انتظار نمی‌رفت که با ادبیات دشمنان علیه شورای نگهبان سخن بگویند.

‌امام جمعه ایلام اضافه کرد: این افراد به جای اینکه از شورای نگهبان به عنوان میراث ماندگار امام راحل طرفداری کنند به اردوگاه دشمنان پیوسته و این نوع حرکات دور از انتظار بود.

لطفی تصریح کرد: امام راحل در خصوص شورای نگهبان فرموده است “هرکس علیه شورای نگهبان موضع‌گیری کند مفسد است.”

‌نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تمکین به رای شورای نگهبان مصداق بارز قانون‌مداری است و همه وظیفه دارند از اقدام شورای نگهبان نسبت به احراز صلاحیت و عدم صلاحیت‌ها نامزدها تبعیت کنند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان فصل‌الخطاب است و عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در معرفی افراد برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است.

امام جمعه ابهر:

شورای نگهبان سنگر دفاع از قانون اساسی است‌

امام جمعه ابهر گفت: شورای نگهبان همواره یک سنگر بسیار استراتژیک و راهبردی برای دفاع از تمامیت قانون اساسی، حفاظت و حراست از آن است.

‌به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌‌های نماز جمعه ابهر ‌از زحمات همه دست‌اندرکاران و مجریان انتخابات و به ویژه شورای محترم نگهبان تقدیر ویژه‌ای را به جا آورده و خاطرنشان کرد: شورای نگهبان یک جایگاه بسیار رفیع، معتبر، شرعی و قانونی دارد.

رحیمی ابراز داشت: شورای نگهبان همواره یک سنگر بسیار استراتژیک و راهبردی برای دفاع از تمامیت قانون اساسی، حفاظت و حراست از آن بوده و هست و در طول این ۳۴ سال همواره این حصن و حصین از سوی ضد انقلاب خارج از کشور و نااهلان داخلی مورد هجمه قرار گرفته است و به لطف الهی دشمنان نتوانسته‌اند هیچ ضربه‌ای به این نهاد مقدس بزنند.

امام جمعه قروه:

جایگاه شورای نگهبان خدشه‌بردار نیست

امام جمعه قروه گفت: سعی بدخواهان در خدشه وارد کردن بر جایگاه شورای نگهبان خیالی باطل است و هیچ‌گاه محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت الاسلام صفرعلی احیا در خطبه‌های نماز این هفته با تقدیر از تمکین داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در برابر تصمیم شورای نگهبان گفت: تمامی افراد تایید شده دارای صلاحیت هستند اما مردم باید فردی را که اصلح است انتخاب و اداره امور کشور را به وی محول کنند.

وی با اشاره به جایگاه خاص شورای نگهبان در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در فتنه ۸۸، قصد استکبار و ایادی آن تخریب این جایگاه بود و هم اکنون نیز با طرح برخی مسائل واهی درباره مسائل داخل ایران سعی دارند به این جایگاه خدشه وارد کنند در حالی که این خیال باطل هیچ‌گاه محقق نخواهد شد.

امام جمعه قروه با بیان اینکه روند تمامی فعالیت‌های شورای نگهبان در چارچوب قانون است تصریح کرد: اگر کسانی که امروز از نظر شورای نگهبان احراز صلاحیت نشده‌اند کمی به گذشته برگردند می‌بینند که در دوران تصدی سمت‌های مختلف از کانال همین شورا عبور کرده بودند.

وی افزود: بنابراین اینکه بگویند شورای نگهبان در آن زمان خوب بوده و الان نیست این ناشی از نگرش ضعیف آنان به جایگاه شورای نگهبان است.

امام جمعه بیجار:

همه موظفند در برابر تصمیم شورای نگهبان سر تسلیم فرود آورند

امام جمعه بیجار گفت: همه موظف هستند در مقابل تصمیم شورای نگهبان سر تسلیم فرود بیاورند و از حاشیه‏پردازی و سخن‏پردازی‏های بی‏مورد پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیجار ‌به جایگاه ارزشمند شورای نگهبان در جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: این نهاد مقدس از ابتدای شکل گیری به فرمان امام راحل(ره) همواره پاسدار ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بوده است.

حجت‌الاسلام مرادی اضافه کرد: این نهاد مقدس با وجود توطئه‌های مختلف در مسیر حق و حقانیت حرکت کرده و نباید بعضی افراد ناآگاه به خود اجازه بدهند خدمات این شورا را زیر سوال برده چراکه تخریب شورای نگهبان به معنای همراهی با دشمنان نظام است.

امام جمعه بیجار در پایان با بیان اینکه همه موظف هستند در مقابل تصمیم شورای نگهبان سر تسلیم فرود بیاورند و از حاشیه‏پردازی و سخن‏پردازی‏های بی‏مورد بپرهیزند، اضافه کرد: شورای نگهبان با استناد تصمیم می‏گیرد و از این رو همه باید به نتیجه بررسی‏ها احترام بگذارند.

آیت‌الله علما:

شورای نگهبان در اعلام نظر هیچ منفعت یا ضرر شخصی ندارد‌

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: شورای نگهبان در اعلام نظر هیچ منفعت یا ضرر شخصی ندارد و براساس یک سلسله قوانین عمل می‌کند و در واقع مایه اطمینان مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته کرمانشاه بیان داشت: شورای نگهبان یکی از ارکان مهم قانون اساسی است و درباره اهمیت شورای نگهبان موضوعات زیادی مطرح شده است.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: در دوران مشروطه هم پنج نفر مجتهد در مجلس حضور داشتند تا قوانین اسلامی باشد و امروز هم سیستمی، مانند شورای نگهبان در تمام دنیا با الفاظ دیگر وجود دارد و ملاک‌های مورد نظر برای کاندیداهای ریاست جمهوری را بررسی می‌کند.

علما با تاکید بر اینکه شورای نگهبان باید وجود داشته باشد، اظهار داشت: فرمایشات زیادی از امام راحل و مقام معظم رهبری در تایید شورای نگهبان و اهمیت آن مطرح شده است. شورای نگهبان در اعلام نظر هیچ منفعت یا ضرر شخصی ندارد و براساس یک سلسله قوانین عمل می‌کند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: شورای نگهبان مصالح کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در نظر می‌گیرد و در واقع مایه اطمینان مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه بودن یا نبودن هر شخصی، تاثیری به‌حال شورای نگهبان ندارد، همه افراد را به تمکین از قانون دعوت کرد.

علما ادامه داد: افرادی که صلاحیتشان مورد تایید قرار نگرفته باید بدانند برای این کار تایید نشدند و برای کارهای دیگر، توانایی‌های خود را دارند و این موضوع ناراحتی ندارد.

خطیب نماز جمعه دهدشت:

رأی شورای نگهبان برای همه مردم حجت است

امام جمعه دهدشت با اشاره به احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان گفت: حرف و گفتار اعضای شورای نگهبان حجت است و آنان انسانهای دلسوز برای نظام هستند.

‌به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ‌‌حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه اول نماز جمعه ‌با تقدیر از شورای نگهبان در احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری خاطر نشان کرد: حرف و گفتار اعضای شورای نگهبان حجت است و آنان افرادی دلسوز نظام و ملت هستند.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه کسانی که مورد تأیید قرار گرفته‌اند از جریانات فکری مختلف هستند گفت: با عدم احراز صلاحیت برخی کاندیداها نباید تلقی به خوب نبودن آنها داشت بلکه اینها بزرگانی بودند که سالها برای نظام و انقلاب زحمت کشیده و مورد توجه مردم هستند منتهی به علت کهولت سن توانایی شرایط اداره کشور را نخواهند داشت.

امام جمعه چرام:

عدم تمکین به نظر شورای نگهبان، نشانه قدرت‌طلبی است

امام جمعه چرام با بیان این‌که همه باید در مقابل قانون تسلیم باشیم، گفت: ادعای قانون‌مداری با عدم تمکین به نظر شورای نگهبان، نشانه قدرت‌طلبی است‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی، عبادی این هفته ‌‌‌ضمن تقدیر و تشکر از شورای نگهبان که ظرف مدت معین شده با دقت و حساسیت لازم و با معیار قانونی، افراد صلاحیت‌دار را معرفی کردند و انتخابات را وارد مرحله جدیدی ساختند، متذکر شد: آنچه لازم است بدانیم این است که همه باید در مقابل قانون تسلیم باشیم و قانون را هر چند بر خلاف میل و نظر ماست بپذیریم یعنی همان چیزی که تا کنون از سوی اکثر نامزد‌های رد صلاحیت شده صورت گرفته است .

وی با بیان این‌که طرفداران این نامزدها نیز باید به قانون پایبند بوده و باشند، ادامه داد: تخریب شورای نگهبان خلاف قانون و خلاف نظر امام (ره ) می‌باشد.

امام جمعه موقت یاسوج :

آمریکاستیزی از بهترین خصلت‌های کاندیدای اصلح است

امام جمعه موقت یاسوج گفت: دفاع از کیان نظام در برابر استکبار و آمریکاستیزی از بهترین خصلت‌های کاندیدای اصلح است.

‌به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ‌با بیان نقش و جایگاه والای شورای نگهبان در نظام اسلامی و تأکیدی که امام راحل نسبت به جایگاه آن داشتند، خاطرنشان کرد: تصمیمات شورای نگهبان برگرفته از شرع مقدس است و در آن نهاد قانونی هیچ‌گاه بی‌عدالتی وجود ندارد و تصمیماتی که گرفته می‌شود برای عزت اسلام و کشور و مردم است.

وی آمریکا و استکبار ستیزی را بهترین خصلت برای کاندیداهای ریاست‌جمهوری دانست و گفت: متأسفانه آمریکا به برخی کاندیداها پیام داده بود که بهترین راه برداشتن تحریم‌ها سازش است.

امام جمعه موقت همدان:

درک اسلام حقیقی در ولایت‌پذیری است

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه اگر کسی به ولایت توجهی نداشته باشد بویی از اسلام حقیقی نبرده است، گفت: افراد خود را در دژ محکم ولایت جای دهند در آن صورت هیچ دشمنی نمی‌تواند بر آنها غلبه کند.

‌‌به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام محمد جوادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان ‌با اشاره به رأی شورای نگهبان در تأیید صلاحیت کاندیداها گفت: شورای نگهبان با بررسی‌های خود مطابق قانون آن دسته از افرادی که دارای صلاحیت ریاست جمهوری بودند را تأیید کرد.

امام جمعه موقت همدان گفت: این کار به معنای رد افرادی که تأیید صلاحیت نشده‌اند نیست چون آنها محترم بوده و می‌توانند در دیگر پست‌ها و منصب‌ها فعالیت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان:

تأیید صلاحیت‌ها به معنای رد صلاحیت و فسق دیگر نامزدها نیست

امام جمعه موقت اصفهان گفت: تأیید صلاحیت برخی کاندیداها به معنای رد صلاحیت و فسق دیگر نامزدها و نداشتن صلاحیت پست‌های پایین‌تر نیست.

به ‌گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان در مسجد امام این شهر‌ درباره تأیید صلاحیت نامزدها گفت: تأیید صلاحیت برخی به معنای رد صلاحیت و فسق دیگر نامزدها نیست بلکه وجود موانعی از جمله کهولت یا عدم رجل سیاسی بودن است و به معنای نداشتن صلاحیت پست‌های نازل‌تر نیست.

مهدوی ادامه داد: به همه کاندیداها این نکته را گوشزد می‌کنم که حفظ آرامش بسیار مهم بوده و ایجاد تفرقه به زیان کشور است.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان میزان برای تعیین مصداق قانون بوده و شرعیت و پشتوانه نظام به دست شورای نگهبان است، تأکید کرد: انتخابات در ایران به یک رویداد بین‌المللی تبدیل شده و همه دنیا به آن چشم دوخته‌اند.

‌امام جمعه کاشان:

رأی شورای نگهبان اضطراب ملت را برطرف کرد

نماینده ولی فقیه در کاشان تصمیم شورای نگهبان در تأیید صلاحیت نامزدهای ریاست‌جمهوری را موجب رفع اضطراب ملت دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته در مسجد حبیب بن موسی(ع) این شهرستان، رأی شورای نگهبان در تأیید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری را زیبا، مدبرانه و حکیمانه توصیف کرد.

وی با تقدیر از شورای نگهبان به ویژه فقیهان این شورا افزود: شورای نگهبان از میان ۶۰۰ نفر داوطلب نامزد ریاست جمهوری هشت نفر را انتخاب کرد که سه نفر از اصولگرایان، سه نفر از اصلاح‌طلبان و یک نفر مستقل است.

امام جمعه کاشان کثرت نامزدهای انتخابات را موجب شکسته شدن آرا و احتمال کشیدن انتخابات به دور دوم دانست و خاطرنشان کرد: همانگونه که در انتخابات دیگر نقاط دنیا نیز معمول است رقابت بین دو نفر صورت می‌گیرد لذا به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توصیه می‌شود که هر گروهی از بین خود یک نفر را انتخاب کند و بقیه به نفع او انصراف دهند تا حداکثر بین سه نفر رقابت صورت گیرد که این امر بر شکوه انتخابات می‌افزاید.

نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری:

زمینه‌ای برای بروز فتنه در کشور فراهم نیست

نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در سایه تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، بصیرت مردم و برنامه‌های مسئولان زمینه‌ای برای بروز فتنه در کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد ‌با اشاره به رد صلاحیت آقای هاشمی و مشایی در انتخابات، افزود: رای شورای نگهبان حجت است و تمکین و احترام به این رای فصل‌الخطاب همگان است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: کاندیدا شدن آقای هاشمی یک اشتباه بود و کسی جز او نباید تاوان این اشتباه را می‎پرداخت.

نکونام با بیان اینکه اظهارات رئیس جمهور مبنی بر صلاحیت آقای مشایی برای شورای نگهبان معتبر نیست، خاطرنشان کرد: تنها شورای نگهبان است که می‎تواند صلاحیت کاندیداها را احراز کند.

وی با بیان اینکه زمینه برای بروز هیچ فتنه‌ای در کشور فراهم نیست، افزود: در سایه تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، بصیرت مردم و برنامه‌های مسئولان هیچ زمینه‌ای برای بروز فتنه در کشور وجود ندارد.

امام جمعه قم:

اقتدار شورای نگهبان مانع از انحراف است

امام جمعه قم با اشاره به اینکه اقتدار شورای نگهبان مانع از انحراف است، گفت: دلگرمی به سخنان شیادان، بستگان و اطرافیان ناصالح نتیجه‌ای جز جدایی از رهبر و امت و در نهایت ذلت و خواری نخواهد داشت.

‌‌به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) ‌ضمن تشکر از شورای نگهبان در احراز صلاحیت چند تن از نخبگان جامعه و زمینه‌سازی برای حماسه سیاسی افزود: این شورا نقطه تضمین و تامین بوده و توجه به جایگاه شورای نگهبان اهمیت فراوانی دارد.

امام جمعه یزد:

نسبت به رهبری در انتخابات کندروی و تندروی نکنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: انتخاباتی موفق خواهد بود که در برگزاری آن نسبت به رهبری تندروی و کندروی نکنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد ‌با اشاره به تایید و رد صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان مصلحت‌بین است و اگر قرار باشد نسبت به نظر آنها که منطبق با قانون اساسی است، تمکین نشود، همه چیز به هم خواهد ریخت.

ناصری تاکید کرد: کاندیداها و اطرافیان و طرفداران آنها باید ضمن اینکه به نظر شورای نگهبان احترام می‌گذارند، احترام مقام و منزلت یکدیگر را نیز حفظ کنند و اگر کسی در این راستا معترض است، بدون هتاکی و تعرض، خواستار رسیدگی مسئولان امر به اعتراض خودشان شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد تصریح کرد: در انتخابات کاری به اینکه فلانی بد است نداشته باشیم زیرا این گناه است و رهبری نیز نسبت به آن تذکر داده‌اند و کسی که ولایی است باید به فرموده رهبری گوش کرده و در مسیر رهبری گام بردارد.

امام جمعه ابرکوه:

‌تمکین ‌کاندیدهای ردصلاحیت شده به قانون‌‌

امام جمعه ابرکوه از همگان به ویژه کسانی که در چرخه کاندیداتوری قرار نگرفته‌اند خواست تا با گردن نهادن به قانون، مردم را در انتخاب فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری یاری دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابرکوه با اشاره به بحث روز جامعه در مورد تأیید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار داشت: نامزدهایی که تائید نشده‌اند، به معنی این نیست که بی‌صلاحیت هستند بلکه ممکن است از نظر سن یا توان کشورداری و یا روحیه پرقدرت و شجاعانه برای مقابله با بدخواهان و یا دیگر معیارها، نقیصه‌ای داشته‌اند.

ی افزود: امیدواریم همه همچنان ملتزم به قانون باشند تا مردم بتوانند در کمال آرامش به اصلح گزینی روی بیاورند و شایسته‌ای را که توان مدیریتی بالا داشته باشد و غرور پست و جاه و مقام او را نگیرد، انتخاب کنند که این رمز تعالی و ارتقا نظام اسلامی است.

امام جمعه لامرد:

باید به نظر شورای نگهبان احترام گذاشت

امام جمعه لامرد گفت: باید به نظر شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت‌ها احترام گذاشت و هیچ‌کس حق ندارد تحلیل‌هایی که در آن مسائل منفی نهفته است بیان کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، حجت‌الاسلام سید علی اصغر هاشمی شهیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر لامرد‌ به اعلام رسمی تایید صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان اشاره کرد و بیان داشت: شورای نگهبان یک فیلتر است و امام خمینی (ره) به‌گونه‌ای این شورا را پایه‌گذاری کرده است که هیچ‌کس کاری نمی‌تواند بکند.

امام جمعه لامرد تصریح کرد: باید به نظر شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت‌ها احترام گذاشت و هیچ‌کس حق ندارد تحلیل‌هایی که در آن مسائل منفی نهفته است بیان کند.

امام جمعه شوش:

شورای نگهبان وظیفه شرعی خود را به نحو احسنت انجام داد

امام جمعه شوش گفت: بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان از روی بررسی دقیق و منصفانه و در برگیرنده مصلحت کشور بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، حجت‌الاسلام سید محمد امام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شوش ‌با اشاره به عملکرد شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان هم وظیفه شرعی و الهی خود را به نحو احسنت انجام و هم مصلحت نظام را نیز خوب تشخیص و درست انجام داد و درست اعلام کرد.

امام جمعه شوش در رابطه با افرادی که احراز صلاحیت نشدند تصریح کرد: شورای نگهبان افرادی که حائز شرایط نبودند را تأیید نکرد و این کار بجایی بود.

وی انتخاب شورای نگهبان را بسیار سنجیده عنوان کرد و افزود: شورای نگهبان با تعیین افرادی از سلایق مختلف باعث شد که مردم با سلایق مختلف سیاسی از این هشت کاندیدا انتخاب کنند.

امام جمعه بجنورد:

نامزد‌های رد صلاحیت شده‌ شورای نگهبان را تخریب نکنند

امام جمعه بجنورد با اشاره به ضرورت تمکین به قانون از سوی تمامی نامزدهای انتخاباتی گفت: نامزد‌های رد صلاحیت شده‌ شورای نگهبان را تخریب نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی جایگاه شورای نگهبان در نظام اسلامی را برشمرد و اظهار داشت: شایسته نیست که این شورای از سوی برخی افراد به سیاسی کاری متهم شود.

خطیب جمعه بجنورد با بیان اینکه  اعضای شورای نگهبان فقهای مورد تایید رهبری هستند، افزود: نباید نامزدهای رد صلاحیت شده با اظهارات خود جایگاه این شورای را زیر سئوال ببرند.

وی قهر سیاسی از انتخابات از سوی نامزدهای رد یا عدم احراز صلاحیت شده را هم  مورد تقبیح  قرار و اظهار کرد: همه باید خود را برای حضوری پرشور در انتخابات ۲۴ خرداد آماده کنند.

آیت‌الله اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه تاکستان:

تصمیم شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها ارزنده است

امام جمعه تاکستان گفت: جایگاه و نقش شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات‌های مختلف در ادوار گذشته و حال بسیار ارزنده و در خور توجه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین آیت‌الله علی اسلامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر تاکستان ‌نهاد شورای نگهبان را از سرمایه‌های انقلاب اسلامی و قانون اساسی توصیف کرد و افزود: جایگاه و نقش شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات‌های مختلف در ادوار گذشته و حال بسیار ارزنده و در خور توجه ویژه است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4316

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.