به گزارش بی بی سی، وزیر امور خارجه آمریکا با حمله به شورای نگهبان بررسی صلاحیت ها را “سد کردن مسیر تحقق دموکراسی به شیوه ای مشروع” خواند. جان کری که در چارچوب دیداری منطقه‌ای در تل‌آویو به سر می‌برد، در جمع خبرنگاران گفت که با “رد صلاحیت گروهی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به ...

به گزارش بی بی سی، وزیر امور خارجه آمریکا با حمله به شورای نگهبان بررسی صلاحیت ها را “سد کردن مسیر تحقق دموکراسی به شیوه ای مشروع” خواند.

جان کری که در چارچوب دیداری منطقه‌ای در تل‌آویو به سر می‌برد، در جمع خبرنگاران گفت که با “رد صلاحیت گروهی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به سختی می‌توان پذیرفت که رأی‌گیری به شیوه ای آزاد، رضایت‌بخش، دست‌یافتنی یا قابل نظارت انجام می‌شود.”

 

بی بی سی در اینباره نوشت: «جان کری، وزیر خارجه آمریکا با انتقاد شدید از رد صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران گفته است که روند بررسی صلاحیت نامزدها “ناعادلانه” بوده است»

 

پیش از این و همزمان با انتشار اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا خواهان فراهم شدن شرایط “شرکت آزادانه شهروندان ایران در انتخابات” شده بود!

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4314

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.