علیرغم تحریم‌های یک جانبه تحت هدایت امریکا علیه صنعت نفت و بخش‌های مالی ایران، واردات نفت این کشور توسط کره جنوبی در ماه آوریل نسبت به ماه گذشته آن ۷.۵ درصد افزایش پیدا کرد. به نقل از العالم،  گزارش روز چهارشنبه (۱ خرداد، ۲۲ می) خبرگزاری رویترز می گوید: کره جنوبی در ماه آوریل ۴ ...

علیرغم تحریم‌های یک جانبه تحت هدایت امریکا علیه صنعت نفت و بخش‌های مالی ایران، واردات نفت این کشور توسط کره جنوبی در ماه آوریل نسبت به ماه گذشته آن ۷.۵ درصد افزایش پیدا کرد.


به نقل از العالم،  گزارش روز چهارشنبه (۱ خرداد، ۲۲ می) خبرگزاری رویترز می گوید: کره جنوبی در ماه آوریل ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد که این رقم معادل ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز است.


آمار ارائه شده توسط سرویس گمرک کره در ماه ژانویه نشان داد که سئول در دسامبر ۲۰۱۲ میلادی ۱۸۸ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد که این رقم حاکی از افزایش ۲۴ درصدی در مقایسه با واردات نفت ایران توسط کره در همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۱ است.


بعد از اینکه نفتکش‌های حامل نفت از ایران به کره به دلیل تحریم‌های غیرقانونی امریکا و اتحادیه اروپا علیه تهران، پوشش بیمه‌ای خود را از دست دادند، کره جنوبی در آگوست و سپتامبر ۲۰۱۲ واردات نفت از ایران را متوقف کرد.


با وجود این، ایران با استفاده از تانکرهای دولتی برای حمل نفت، به این تحریم‌ها پاسخ داد؛ این اقدام باعث شد کره جنوبی بتواند بدون نگرانی بابت مسئله بیمه، به واردات نفت ایران ادامه دهد.


امریکا و اتحادیه اروپا در آغاز سال ۲۰۱۲ تحریم‌های جدیدی را علیه صنعت نفت و بخش‌های مالی ایران اعمال کردند؛ هدف از این تحریم‌ها جلوگیری از تمدید بیمه تانکرهای حامل نفت ایران و تجارت با بانک مرکزی این کشور توسط دیگر کشورها بود.


تحریم‌های غیرقانونی تحت هدایت امریکا بر اساس این اتهام بی‌پایه مبنی بر انحراف برنامه انرژی هسته‌ای ایران به سمت مقاصد نظامی، علیه این کشور اعمال شده‌اند.


ایران ضمن رد قاطعانه اتهامات، می‌گوید به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلا‌ح‌های اتمی (ان‌‎پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی حق دستیابی به فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز را دارد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4311

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.