حبیب‌الله عسگراولادی با اشاره به دیدار اخیر خود با هاشمی رفسنجانی گفت:آیت‌الله هاشمی که خود هم تشخیص داده بود سنش مناسب ریاست جمهوری نیست در این دیدار به بنده گفت از شورای نگهبان سپاسگذارم که این بار سنگین را از روی دوش من برداشت.   به گزارش خبرگزاری پیارمبه نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حبیب ...

حبیب‌الله عسگراولادی با اشاره به دیدار اخیر خود با هاشمی رفسنجانی گفت:آیت‌الله هاشمی که خود هم تشخیص داده بود سنش مناسب ریاست جمهوری نیست در این دیدار به بنده گفت از شورای نگهبان سپاسگذارم که این بار سنگین را از روی دوش من برداشت.

خبرگزاری فارس: آیت الله هاشمی با تشکر از شورای نگهبان گفت که همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند

 

به گزارش خبرگزاری پیارمبه نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حبیب الله عسگراولادی در دیدار با جمعی از جوانان حزب موتلفه اسلامی که به مناسبت میلاد امام علی (ع) و روز پدر برگزار شد، طی سخنانی، با تجلیل از مواضع  هاشمی رفسنجانی که گفته بود همه تلاش کنند حماسه سیاسی مدنظر رهبری به وجود آید اظهار داشت:موضع گیری خوب آیت الله هاشمی، هم تولی به ولایت بود و هم تبری از نقشه‌های شوم دشمنان انقلاب و اسلام و از این جهت باید از ایشان تقدیر کنیم.

عسگراولادی با اشاره به نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تصریح کرد:‌بررسی‌های شورای نگهبان ممکن است به مذاق برخی خوش نیاید اما دقت‌های خوبی در آن صورت گرفته است و می‌توان آن را یک اقدام شجاعانه دانست. اعلام آن و واکنش‌های معقول در قبال آن چه از نظر مردم ونخبگان و چه از نظر نامزدها نشان داد که ما یک نظام محکم و مستقر داریم و همه به داوری نهاد فصل الخطاب شورای نگهبان احترام می‌گذارند. همه می‌خواهند به قانون عمل کنند.

وی تاکید کرد: تلاش‌های رسانه‌های غرب در خلق یک آشوب دیگر در ایران با سد هوشیاری وفاداری همه سلیقه‌های درگیر در انتخابات برخورد کرده است و از این بابت باید از همه سپاسگذار بود.

عسگراولادی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حزب موتلفه اسلامی در درون خود ۵ نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری داشت که به یک نفر و آقای دکتر آل اسحاق رسید و در قالب جبهه پیروان خط امام و رهبری و نظر آیت‌الله مهدوی کنی به یک نفر رسید.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: حزب موتلفه اسلامی در امتحان وحدت اصولگرایان امتحان خوبی داد و اولین نفری که به تصمیم آیت‌الله مهدوی کنی تمکین کرد موتلفه اسلامی و آقای دکتر آل اسحاق بود که این نظر را پذیرفتند.

وی ادامه داد: امروز حزب موتلفه اسلامی در میان متدینین، مراجع، علما و شخصیت‌های دلسوز نظام جایگاه بسیار خوبی دارد که حزب موتلفه اسلامی را تشکیلاتی ریشه‌دار، ثابت و پراستقامت می‌دانند.

عسگراولادی با اشاره به تاکید بر پوسته شکنی و استفاده از نیروهای جوان تصریح کرد: سال‌ها پیش با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ملاقاتی داشتیم که گفت حزب موتلفه اسلامی در آغاز فعالیت‌اش موفق بود زیرا کارها را جوان‌ها انجام می‌دادند و باید امروز به جوان‌ها میدان داد.

وی افزود: امروز نسل جوان با تکیه بر تجربه پیشکسوتان و تجربه‌مندان باید مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرد، باید در واگذاری مسئولیت به جوانان و با استفاده از کسانی که تجربه دارند اعتدال داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تعداد ثبت‌نام کنندگان در این دوره از انتخابات بسیار زیاد بود در حالی که برای جایگاه ریاست جمهوری یک نفر لازم بود. بسیاری از جوانان مخالف این تعداد ثبت‌نام کننده بودند اما به نظر بنده در صحنه بین‌المللی بسیار مثبت بود زیرا دشمنان به خاطر مسائل فتنه سال ۸۸ فکر می‌کردند کسی در انتخابات حضور پیدا نمی‌کند.

عسگراولادی ادامه داد: شورای نگهبان در این دوره از انتخابات با چند شرط بیشتر و دقت بالا و شجاعت نامزدها را به ۸ نفر رساند. شرط سن، داشتن برنامه برای اداره کشور و اصالت خانوادگی واقدامات و مواضع گذشته افراد مورد توجه شورای نگهبان قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به عدم احراز صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان داشت: در چند روز گذشته با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردم. ایشان در آن دیدار گفت من قصد نامزد شدن در انتخابات را نداشتم زیرا هم از نظر سنی و هم کارهای زیاد و مسئولیت نمی‌خواستم وارد شوم اشخاص بسیاری اصرار کردند و احساس مسئولیت کردم که ثبت‌نام کنم.

عسگراولادی ادامه داد: من یار زندان و ایوان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده‌ام. هم در زندان با ایشان بودم و هم در ایوان خدمت در مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار ایشان فعالیت کرده‌ام. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سابقه خوبی در تولی به ولایت در شرایط ظلمانی و زمان انقلاب داشته است.

وی اظهار داشت: به آقای هاشمی گفتم در تولی به ولایت ممتاز بوده‌اید.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خود تشخیص داده بود که سن‌اش مناسب ریاست جمهوری نیست و در آن دیدار به بنده بعد از اطلاع از عدم احراز صلاحیت گفت که از شورای نگهبان سپاسگذارم که این بار سنگین را از روی دوش من برداشت. احساس مسئولیت بار سنگینی بود که شورای نگهبان آن را برداشته و من از شورای نگهبان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: آقای هاشمی گفت همانگونه که من در انتخابات شرکت می‌کنم همه آحاد جامعه نیز برای تحقق حماسه سیاسی باید در انتخابات شرکت کنند و به پای صندوق‌های رای آیند.

عسگراولادی در پایان با تشکر از شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان شجاعت، به خرج داد و باید از شجاعت آنها تقدیر کرد زیرا هیچ عاملی در تصمیم‌گیری‌ این نهاد اثر نداشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4303

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.