سخنگوی جبهه پایداری گفت: معیار و محور انتخابات قانون است و اگر قرار باشد کسی نسبت به رای شورای نگهبان بهانه‌جویی کند و به تبع آن محورها را نپذیرد، به طور مسلم نسبت به هر امر و واقعه‌ای بهانه‌جویی می‌کند و این پسندیده نیست.   سید امیرحسین قاضی‌زاده امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ...

سخنگوی جبهه پایداری گفت: معیار و محور انتخابات قانون است و اگر قرار باشد کسی نسبت به رای شورای نگهبان بهانه‌جویی کند و به تبع آن محورها را نپذیرد، به طور مسلم نسبت به هر امر و واقعه‌ای بهانه‌جویی می‌کند و این پسندیده نیست.

خبرگزاری فارس: معیار انتخابات قانون است / ضرورت تمکین در برابر رای شورای نگهبان

 

سید امیرحسین قاضی‌زاده امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد ضمن قدردانی از بررسی دقیق در بحث احراز صلاحیت کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: معیار برگزاری انتخابات قانون است و دستگا‌های ذی‌صلاح در حوزه انتخابات مجری قانون به‌شمار می‌روند.

وی افزود: ترکیب شورای نگهبان و عوامل دخیل در آن به گونه‌ای است که دستگاه‌های زیادی به نوعی حضور دارند و همین امر مبین اصل مشارکت و حق رای مساوی است./

*معیار انتخابات قانون است/ ضرورت تمکین در برابر رای شورای نگهبان

قاضی‌زاده با بیان اینکه مقام ولایت، دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی در ارتباط با شورای نگهبان ارتباط مستقیم دارند، ‌خاطرنشان کرد: فقهای شورای نگهبان از سوی مقام معظم رهبری و حقوق‌دان‌های شورای نگهبان را قوه قضائیه به مجلس معرفی می‌کند و این سند محکمی بر وجود حق رای مساوی و قانون‌مند بودن در شورای نگهبان است.

وی تصریح کرد: معیار و محور انتخابات قانون است و اگر قرار باشد کسی نسبت به رای شورای نگهبان بهانه‌جویی کند و به تبع آن محورها را نپذیرد، به طور مسلم نسبت به هر امر و واقعه‌ای بهانه‌جویی می‌کند و این پسندیده نیست.

سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه معیار و ملاک دموکراسی قانون‌پذیری است،‌ گفت: همه باید در برابر قانون تمکین کنند و با احترام از عملکرد شورای نگهبان قدردانی کنند.

* در انتخابات و به‌ویژه احراز صلاحیت‌ها باید ساختارها را به رسمیت شناخت

قاضی‌زاده تاکید کرد: در بحث انتخابات و به‌ویژه در وهله احراز صلاحیت‌ها باید ساختارها را به رسمیت بشناسیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر اخبار دریافتی حاکی از تمکین همگانی است و اگر برخی افراد که صلاحیتشان احراز نشد نسبت به این مسئله معترض هستند باید از مسیر قانون پیگیری کنند.

*تلاش برخی برای تایید صلاحیت نشانگر قدرت‌طلبی آنهاست

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش برخی برای بازگشت به جمع نامزدها پس از رد صلاحیت آنان منطقی نبوده و بهانه‌جویی است، گفت: شاهد آن هستیم که برخی با وجود اینکه رد صلاحیت شده‌اند از هر مسیری و به هر قیمتی به دنبال بازگشت به جمع نامزدها و تایید صلاحیت هستند که این مبین قدرت‌طلبی برخی افراد است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4257

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.