ائمه جمعه، مسئولان و مجامع مردمی استان قزوین با تأکید بر لزوم التزام اعتقادی و عملی تمام نامزدها به قانون اعلام کردند: اعتراض به شورای نگهبان به منزله همسویی با دشمنان است.   به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین پس از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان استان قزوین به ...

ائمه جمعه، مسئولان و مجامع مردمی استان قزوین با تأکید بر لزوم التزام اعتقادی و عملی تمام نامزدها به قانون اعلام کردند: اعتراض به شورای نگهبان به منزله همسویی با دشمنان است.

خبرگزاری فارس: نامزدها التزام اعتقادی و عملی به قانون داشته باشند/اعتراض همسویی با دشمن است

 

به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین پس از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان استان قزوین به عنوان یکی از سیاسی‌ترین و مذهبی‌ترین استان‌های کشور شاهد نظرات افراد مختلفی در تأیید عملکرد شورای نگهبان بود.

آیت‌الله هادی باریک‌بین در دیدار با اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی که در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین این شهر برگزار شد، بر لزوم قانون‌مداری در عرصه انتخابات تأکید کرد.

امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: ملت ایران باید در این انتخابات نیز مانند انتخابات گذشته با حضور گسترده و باشکوه خود، جواب بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را بدهند.

آیت‌الله علی اسلامی دیگر نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری نیز در گفت‌و‌گو با فارس ابراز داشت: با شناختی که از هاشمی رفسنجانی دارم نه فقط در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بلکه در دوره قبلی نیز نباید ایشان ثبت‌نام می‌کردند.

امام جمعه تاکستان تأکید می‌کند: به هاشمی پیغام دادم که شما در اجرائیات کشور در قوه مقننه و مجریه تجربه‌های خوبی دارید و خدمات مفیدی را به مردم و نظام ارائه کرده‌اید ولی باید اکنون عرصه مدیریت کشور را به افراد جوان‌تر سپرد.

امام جمعه شهر آبیک نیز با تأکید بر ضرورت التزام اعتقادی و عملی تمام نامزدها به قانون، اعتراض به شورای نگهبان را به منزله همسویی با دشمنان می‌داند.

حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در این خصوص به خبرنگار فارس در آبیک می‌گوید: تمام نامزدها اعم از نامزدهای احراز صلاحیت شده و تأیید نشده باید به منظور اجرای درست و بدون نقص انتخابات به قانون التزام اعتقادی و عملی داشته باشند.

موسوی به تسلط بیگانگان بر ایران در طی سال‌های متمادی و تعیین، انتصاب و برکناری مسئولان رده‌های مختلف کشور از سوی آنان اشاره می‌کند و اظهار می‌دارد: نصب و عزل مسئولان کشور در آن دوران مطابق منافع بیگانگان بود و هر مسئولی که به دنبال تأمین منافع بیگانگان و آمریکا بود در پست مسئولیتی خود باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه این افراد برای انجام هر کاری علیه مردم اجازه مطلق داشتند، خاطرنشان می‌کند: در این شرایط ملت ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در مسائل کشور هیچ نقش و دخالتی نداشت.

این مسئول با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری یک روحانی انقلابی و مؤمن؛ ملت مظلوم و در عین حال محروم ایران عظمت یافت، عنوان می‌کند: از آنجا که با ظهور انقلاب اسلامی نیاز به تدوین قانونی که با آن بتوان کشور را جهت‌دهی و مدیریت کرد، احساس می‌شد، قانون اساسی به منظور انتخاب قانون‌گذاران اعم از نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری به تصویب رسید.

*قانون میثاق ملی است

امام جمعه شهر آبیک ادامه می‌دهد: بر اساس قانون اساسی هر کس که بخواهد امور مملکت را در رده‌های بسیار بالا، بالا، میانی و پایین بر عهده بگیرد باید تابع قانون باشد؛ چرا که قانون میثاق ملی است و مردم قانون را برای اجرا تنظیم کرده‌اند.

موسوی با اشاره به لزوم پیروی نامزدهای انتخابات از قانون، اضافه می‌کند: نامزدها باید از قانون اساسی که جلوی منافع نامشروع بیگانگان را می‌گیرد و از منافع دینی، ملی، مذهبی، اخروی و دنیوی مردم حمایت می‌کند، پیروی کنند.

وی بیان می‌کند: کسی که می‌خواهد مجری قانون باشد باید بیش از همه به قانون ملتزم باشد و علاوه بر سوگند لفظی که حافظ مذهب شیعه و منافع کشور است، باید به طور عملی نیز به قانون التزام داشته باشد و آن را پیاده کند.

امام جمعه شهر آبیک می‌گوید: باید در قانون اساسی متمم و یا عطفی برای عزل مسئولان به هنگام عدول آنان از شعارهای اولیه تدوین شود؛ نه اینکه چنین شخصی هشت سال باقی بماند و کشور را با چالش و مشکل مواجه کند.

*شورای نگهبان خط قرمز کاندیداهاست

امام جمعه شهر آبیک شورای نگهبان را معیار، میزان و خط قرمز نامزدها می‌خواند و عنوان می‌کند: احراز صلاحیت هر نامزدی نشانگر وجود صلاحیت در اوست؛ اما احراز نشدن صلاحیت نامزدها به معنای صلاحیت نداشتن برای تصدی دیگر جایگاه‌های مسئولیتی نیست.

موسوی توضیح می‌دهد: این موضوع به آن دلیل است که صلاحیت چنین شخصی صلاحیت در جایگاه ریاست جمهوری احراز نشده و شورای نگهبان صلاحیتش را احراز نکرده است.

*اعتراض به شورای نگهبان به منزله همسویی با دشمن است

وی اعتراض به شورای نگهبان را به منزله همسویی با دشمنان می‌داند و می‌افزاید: به طور قطع نامزدهایی که به نظر شورای نگهبان اعتراض کنند با دشمنان هم‌سو هستند و با رد صلاحیت خود منافع دشمنان را در خطر می‌بینند؛ چرا که آنان مهره دشمنان محسوب می‌شوند و نمی‌خواهند تلاششان را در تأمین منافع دشمن از دست بدهند.

موسوی بیان می‌کند: دشمنان نقشه‌های زیادی علیه ایران اسلامی به ویژه در انتخابات پیش رو دارند که عوامل داخلی را برای عملیاتی کردن این نقشه‌ها به کار می‌گیرند.

*مردم برخلاف خواسته‌های دشمنان عمل کنند

امام جمعه شهر آبیک نداشتن شور انتخاباتی، تضعیف حضور مردم و تحت تأثیر قرار دادن حضور گسترده آنان در انتخابات و نیز خارج کردن ایران اسلامی از جایگاه یک الگوی اصیل برای سایر ملت‌ها را از برنامه‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام برمی‌شمارد.

موسوی تصریح می‌کند: مردم باید با در نظر گرفتن منافع الهی، اسلام، قرآن کریم، اهل بیت(ع)، امام راحل (ره)، شهدا و کشور در خلاف مسیر خواسته‌های دشمنان حرکت و عمل کنند.

وی می‌افزاید: با توجه به اینکه استکبار جهانی با برگزاری انتخابات پرشور در ایران و روی کار آمدن انسانی شایسته و وفادار به انقلاب اسلامی مخالف است، مردم نباید خدای نکرده ناخواسته با حرکت در مسیر آنان، جدول دشمنان اسلام و نظام را پر کنند.

این مسئول ادامه می‌دهد: استکبار جهانی فردی را می‌خواهد که آلت دست و مهره آنان باشد و حرف آنان را در نظام بزند؛ همان گونه که برخی پیش از نامزد شدن حرفشان را زده بودند.

موسوی اذعان می‌کند: برخی می‌خواستند با نامزد شدن، از آب گل‌آلود ماهی بگیرند؛ اما تیرشان به سنگ خورد.

وی در خصوص فعالیت سران فتنه می‌گوید: سران فتنه از کار خود پشیمان نشده و تبری نجسته‌اند؛ این در حالی است که گرچه با آب زمزم و کوثر هم پاک نمی‌شوند؛ اما باید پشیمانی خود را به مردم ابراز کنند.

همچنین عبدالحسین داداشی فرماندار آبیک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: هیئت‌های اجرایی، بازرسی و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در شهرستان آبیک تعیین شده‌اند.

وی تأکید می‌کند: تمهیدات و آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات سالم در شهرستان آبیک فراهم است.

این در حالی است که مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات از آمادگی کامل این استان برای برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: در صورت تهدید، اخلال در نظم عمومی، توهین و هتک حرمت و نشر اکاذیب و خبر کذب حق شکایت برای کاندیداها محفوظ است.

همچنین مجمع حقوقدانان استان قزوین با صدور بیانیه‌ای حمایت قاطع از نظر شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها را اعلام کرد.

در این بیانیه نیز تأکید شده است: ضمن حمایت قاطع از نظر شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها، که به وظیفه قانونی خود عمل و افراد واجدالشرایط را انتخاب کرده است، همه مردم فهیم، شریف، قهرمان و ولایت‌مدار ایران اسلامی را دعوت به حضور پر شور در انتخابات می‌نماید، تا نشاط سیاسی در کشور ایجاد و زمینه خلق حماسه سیاسی فراهم آید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4251

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.