مدیر جهاد کشاورزی میناب از آغاز طرح جایگزینی باغات آلوده به جاروک لیموترش خبر داد.   به گزارش پیارم به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان، مهدی عباس‌پور گفت: این طرح در سال‌جاری در سطح ۸۰۰ هکتار و با اعتبار هشت میلیارد ریال در سطح شهرستان میناب اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه این طرح در مدت ۴۵ ...

مدیر جهاد کشاورزی میناب از آغاز طرح جایگزینی باغات آلوده به جاروک لیموترش خبر داد.

خبرگزاری فارس: آغاز طرح جایگزینی درختان مبتلا به جاروک لیموترش در میناب

 

به گزارش پیارم به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان، مهدی عباس‌پور گفت: این طرح در سال‌جاری در سطح ۸۰۰ هکتار و با اعتبار هشت میلیارد ریال در سطح شهرستان میناب اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در مدت ۴۵ روز اجرا خواهد شد، افزود: این طرح در مناطق توکهور، هشتبندی، بخش مرکزی، گوربند، حکمی و کریان با همکاری بسیج سازندگی اجرا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میناب خاطرنشان کرد: در طرح حذف و جایگزینی پس از بازدید و تایید کارشناس این مدیریت و دریافت اطلاعات و مدارک لازم از باغداران اقدام به حذف و تسطیح زمین شده و سپس با نهال‌های مرغوب و مقاوم به شکل رایگان اقدام به جایگزینی می‌شود.

عباس‌پور کشت‌های جایگزین و سازگار با منطقه را نخیلات کشت بافت، انواع درختان گرمسیری شامل چیکو، انبه، گواوا و مرکبات همچون لیموشیرین، پرتقال و نارنگی عنوان کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4200

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.