رییس ستاد طرح‌های مهر ماندگار کشور در سفر به هرمزگان، از پروژه مهر ماندگار پل بزرگ جلابی که با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۵ درصدی در دست اجراست، بازدید کرد و نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه قول مساعد داد.   به گزارش هرمز ، پل بزرگ جلابی در کیلومتر ۴۰ ...

رییس ستاد طرح‌های مهر ماندگار کشور در سفر به هرمزگان، از پروژه مهر ماندگار پل بزرگ جلابی که با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۵ درصدی در دست اجراست، بازدید کرد و نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه قول مساعد داد.

jalabi4 300x202 ساخت پل بزرگ جلابی با تزریق اعتبار شتاب می گیرد

 

به گزارش هرمز ، پل بزرگ جلابی در کیلومتر ۴۰ محور بندرعباس – میناب واقع شده که با ۱۲ دهانه ۳۰ متری در حال اجراست.

دستیار وی‍ژه رییس جمهور و رییس ستاد طرح‌های مهر ماندگار کشور در جریان بازدید از پروژه های مهر ماندگار حوزه وزارت راه و شهرسازی در هرمزگان که استاندار، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران اجرایی نیز وی را همراهی می کردند، ضمن حضور در محل احداث این پل از نزدیک در جریان روند پیشرفت کار قرار گرفت و با پیمانکار پروژه گفت و گو کرد.

علی اکبر محرابیان در حاشیه این بازدید نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه قول مساعد داد و بر لزوم شتاب گرفتن عملیات ساخت این پل تاکید کرد.

بهره برداری از پل جلابی طی دو ماه آینده در صورت تامین اعتبار

“مهدی زندیه وکیلی” قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز حاشیه این بازدید ضمن معرفی پروژه پل بزرگ جلابی گفت: عملیات اجرایی این پل از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و امید می رود در صورت تامین به موقع اعتبار تا دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: پل جلابی از نوع بتنی بوده و برای اجرای پی های آن مجموعاً ۶۲ عدد شمع حفاری شده که طول متوسط هر کدام از آنها ۳۰ متر است.

ساخت پل جلابی با جدیدترین فناوری های پل سازی در کشور

به گفته زندیه وکیلی، این پل با بهره گیری از فناوری تیرهای پیش کشیده پس تنیده احداث می شود که این فناوری برای نخستین بار در استان جهت ساخت این پل استفاده می شود.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان پیشرفت فیزیکی این پروژه را بیش از ۶۵ درصد اعلام کرد و افزود: خوشبختانه علیرغم اینکه طرح اولیه احداث پل بزرگ جلابی جزو پروژه های مهر ماندگار نبوده اما سال گذشته در نخستین سفر دستیار وی‍ژه رییس جمهور به استان مقرر شد تا اعتبار ساخت این پل از محل طرح مهر ماندگار تامین شود.

وی محور بندرعباس – میناب را دومین محور مهم ارتباطی استان از نظر اهمیت ترانزیتی دانست که با ساخت پل جلابی در این محور علاوه بر تسهیل ترددها و روانی ترافیک در محور مذکور، ایمنی مسیر نیز به نحو چشمگیری افزایش می یابد.

لازم به ذکر است، تعداد ۱۱ طرح مهر ماندگار توسط اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در دست اجراست که دو طرح بزرگراه سیرجان- بندرعباس و پل بزرگ حسنلنگی در سال گذشته تکمیل و بهره برداری شده و سایر طرح ها نیز با تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان دولت دهم تکمیل شده و آماده بهره برداری می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4199

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.