محافظه کاران که تا پیش از آمدن هاشمی در عرصه رقابت های انتخاباتی و ثبت نام با خیال آسوده روند انتخاب جانشین احمدی نژاد را پیگیری می کردند با ثبت نام هاشمی ۷۸ ساله تمام معادلاتشان بهم ریخت. پیارم به نقل از جام بین الملل: سایت روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در خبری نوشت: «سن هاشمی ...

محافظه کاران که تا پیش از آمدن هاشمی در عرصه رقابت های انتخاباتی و ثبت نام با خیال آسوده روند انتخاب جانشین احمدی نژاد را پیگیری می کردند با ثبت نام هاشمی ۷۸ ساله تمام معادلاتشان بهم ریخت.

پیارم به نقل از جام بین الملل: سایت روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در خبری نوشت: «سن هاشمی رفسنجانی تبدیل به دلیلی برای حمله مخالفان او برای رد صلاحیتش شده است. محافظه کاران که تا پیش از آمدن هاشمی در عرصه رقابت های انتخاباتی و ثبت نام با خیال آسوده روند انتخاب جانشین احمدی نژاد را پیگیری می کردند با ثبت نام هاشمی ۷۸ ساله تمام معادلاتشان بهم ریخت.»

 

واشنگتن پست افزود: «بدون در نظر گرفتن سن هاشمی، حضور او در دقایق پایانی منجر به ایجاد یک جرقه در روند انتخابات شد و تمام برنامه های گروه محافظه کار را به خطر انداخت.»

 

“روزبه پارسی” تحلیلگر اتحادیه اروپا در مسائل ایران در گفتگو با واشنگتن پست گفت:«محافظه کاران تا پیش از ثبت نام رفسنجانی با خیال آسوده روند انتخابات را پیگیری می کردند و در دقایق پایانی ثبت نام، حضور یک مهره تاثیرگذار سبد آراء کاندیدای مورد علاقه آنان را به خود اختصاص داد[!]. منتقدان محافظه کار رفسنجانی او را یکی از عناصر مهم در فسادهای اقتصادی و فرهنگی لیبرالی معرفی می کنند.»

 

واشنگتن پست در ادامه با اشاره به سخنان آیت الله جنتی در خصوص معیارهای تائید یا رد صلاحیت شورای نگهبان و توجه به سن بالای افراد، به نقل از باقری لنکرانی نوشت: «یک ملت جوان، پیرمرد ۸۰ ساله را انتخاب نخواهند کرد.»

 

این روزنامه آمریکایی افزود: «محافظه کاران، هاشمی رفسنجانی را اصلی ترین عامل در تحریک فتنه گران در انتخابات گذشته معرفی کرده اند و آیت الله جنتی در سخنان نماز جمعه تهران با کنایه به رفسنجانی گفت: “تمامی کسانی که در انتخابات حضور پیدا کرده اند، باید به طور شفاف نسبت به فتنه گران از خود عکس العمل نشان داده باشند.”»


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4169

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.