بندرعباس- مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکزخلیج فارس گفت: برنامه ˈمَهرِنگیˈ در واقع ضمن آشنایی مردم بویژه جوانان با ویژگی های فرهنگی استان به دنبال تقویت و حفظ سنت های اصیل و ارزشمند این منطقه است. عبدالرسول حمیدی  افزود: این برنامه به تهیه کنندگی وسردبیری معصومه ناصری است که در ۲۴ قسمت ۲۰ دقیقه ای آماده ...

بندرعباس- مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکزخلیج فارس گفت: برنامه ˈمَهرِنگیˈ در واقع ضمن آشنایی مردم بویژه جوانان با ویژگی های فرهنگی استان به دنبال تقویت و حفظ سنت های اصیل و ارزشمند این منطقه است.

عبدالرسول حمیدی  افزود: این برنامه به تهیه کنندگی وسردبیری معصومه ناصری است که در ۲۴ قسمت ۲۰ دقیقه ای آماده پخش از رادیو خلیج فارس می باشد.

وی معرفی فرهنگ بومی وشناسایی ریشه های تاریخی وفرهنگی و آداب و رسوم استان را از اهداف این برنامه رادیویی ذکر کرد که دارای بخش هایی چون گفتارموضوعی، مباحث کارشناسی، موسیقی وگزارش است.

این مسوول یادآورشد: برنامه مهرنگی تلاش دارد تا به تناسب مناسبت های تقویمی به آداب ورسوم استان بپردازد و آدابی که در سراسر استان وجود دارد، اما در برخی نقاط درحال فراموشی است را برای مخاطبان خود بازگو نماید.

ˈمَهرِنگˈ در اصطلاح محلی هرمزگان به چوب های بهم بافته شده از برگ نخل گفته می شود که درزمینه های گوناگون کاربرد دارد.

حمیدی یادآورشد: برنامه رادیویی غنچه ها نیز با طریق شعر وقصه به آموزش کودکان وخرسالان هرمزگانی می پردازد که ˈعاطفه مسجدیˈ آن را در ۲۸۳ قسمت ۲۰ دقیقه ای با ساختار ترکیبی نمایشی برای کودکان تهیه کرده است.

وی بیان داشت: این برنامه سعی دارد در هر یک از بخش ها و پیامهای آموزشی مانند رعایت نظافت، گوش دادن به حرف بزرگترها، شناخت حیوانات و حتی مشاغل را به کودکان وخردسالان آموزش می دهد.

مدیرروابط عمومی صداوسیمای مرکزخلیج فارس اظهارکرد: ترانه، قصه، بازی وگردش علمی، موسیقی و مباحث کارشناسی از بخش های این برنامه است. که راضیه ضریح الحسینی نویسندگی و گویندگی آن را برعهده دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4162

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.