دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در مصاحبه اختصاصی با شبکه یورونیوز گفت: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن هیچ تاثیری بر فعالیت‌های غنی سازی ایزوتوپ‌ها ندارد.   به گزارش پیارم به نقل از یورونیوز، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان حضور خود در استانبول به منظور دیدار دوجانبه با کاترین اشتون با ...

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در مصاحبه اختصاصی با شبکه یورونیوز گفت: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن هیچ تاثیری بر فعالیت‌های غنی سازی ایزوتوپ‌ها ندارد.

خبرگزاری فارس: جلیلی: فارغ از نتیجه انتخابات، غنی‌سازی ایران با قدرت ادامه خواهد یافت

 

به گزارش پیارم به نقل از یورونیوز، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان حضور خود در استانبول به منظور دیدار دوجانبه با کاترین اشتون با شبکه یورو نیوز مصاحبه کرده است.

وی درباره بحران سوریه و ارتباط ایران با دولت «بشار اسد» گفت: هزینه جنگ در سوریه را نه تنها مردم سوریه بلکه مردم اروپا هم خواهند پرداخت.

جلیلی گفت: اصرار بر رفتار اشتباه با تروریست‌ها باعث شده است که آنها از هزاران کیلومتر آنطرفتر در افغانستان تا نزدیکی مرزهای اروپا برسند. من فکر می‌کنم این چیزی است که مردم اروپا باید درباره آن نگران باشند.

مسئول تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به شبکه یورونیوز گفت: تهران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را با اطلاعات گسترده و همکاری‌های ممکن تامین کرده است. الان می‌توانم بگویم که همکاری ما با آژانس در سطحی بی سابقه است.

براساس این گزارش، این درحالیست که گفت‌وگوهای میان ایران و گروه ۱+۵ طی مذاکرات قبلی پیشرفت چندانی نداشته است و احتمالا طرفین منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران هستند.

جلیلی که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز است همچنین گفت: به عنوان یک کشور فعال در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی)، آژانس همواره بیشترین توجه را به فعالیت‌های هسته‌ای ایران داشته است.

وی تاکید کرد؛ فارغ از اینکه چه کسی در انتخابات ماه ژوئن(خرداد) برنده انتخابات ریاست جمهوری شود فعالیت‌های غنی سازی ایران بدون هیچ گونه ترسی از دشمنان ادامه خواهد یافت.

جلیلی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آنقدر قدرتمند هستند که توان و ظرفیت مقابله با هرگونه حمله از طرف دشمنان را خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4143

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.