نماینده ولی فقیه هرمزگان با بیان اینکه تاکنون کسی از رای وی خبر ندارد، گفت: اینکه کسی فکر کند تشخیص خود را در انتخاب افراد به دیگران تحمیل کند امری نادرست و ناپسند است.   آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی امروز در جمع نخبگان طلاب حوزه خواهران با دو موضوع خطر وهابیت بر جهان اسلام و انتخابات حول سه محور ...

نماینده ولی فقیه هرمزگان با بیان اینکه تاکنون کسی از رای وی خبر ندارد، گفت: اینکه کسی فکر کند تشخیص خود را در انتخاب افراد به دیگران تحمیل کند امری نادرست و ناپسند است.

خبرگزاری فارس: افراد حق ندارند تشخیص خود را به دیگران تحمیل کنند

 

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی امروز در جمع نخبگان طلاب حوزه خواهران با دو موضوع خطر وهابیت بر جهان اسلام و انتخابات حول سه محور سخنرانی کرد.

وی در این راستا با بیان اینکه وهابیت خطر اصلی جهان اسلام است و در بلاد اسلامی برای اشاعه عقاید خود متوسل به خشونت هستند اظهار داشت: قضیه وهابیت از این نظر حساس هست که اگر وهابیت مانند دیگر مذاهب اسلامی نظر می‌دانند که فلان چیز را جایز نمی‌دانند یا هر چیز دیگر در حدّ عقاید باشد خطر برای کسی نبود اما خطرش از این نظر است که هر کس عقاید وهابیت را قبول نکند حکم به تکفیر و بعد از آن فرد را به قتل می‌رسانند.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: از اول انقلاب تا الان کسی نمی‌داند که من در انتخابات به چه کسی رأی داده‌ام. هر انسانی به تشخیص و تحقیق خود عمل کند و طبق تشخیص عمل کند نه اینکه نظر خود را به دیگران تحمیل کند این دیکتاتوری است.

وی ادامه داد: این طور نمی‌شود که هر چه من تشخیص بدهم دیگران انجام بدهند این محروم کردن دیگران از اظهار نظر فردی است ولو اینکه این فرد اشتباه کند در هر حال به تشخیص خودش عمل کند.

وی علت عدم هر اظهارنظری از طرف خود در امر انتخابات را به دلیل سو برداشت‌ها عنوان و افزود: چند سال پیش امام جمعه یکی از شهرها در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اظهار نظری کرد ولی متاسفانه باعث شد سنگر نماز جمعه تضعیف و از نظر جمعیتی مردم نصف شوند.

نعیم‌آبادی با بیان اینکه متاسفانه برخی‌ها لقب منافق به نخبگان جامعه می‌دهند، گفت: این کم فرهنگی برخی افراد را می‌رساند.

وی ادامه داد: در امر انتخابات مقام معظم رهبری فرمود بعد از تأیید شورای نگهبان همه صالح هستند بگردید اصلح پیدا کنید ولو بعد خراب شده باشد میزان حال فعلی افراد است.

نعیم‌‌آبادی افزود: مردم توان گفتن انتخاب اصلح توسط علما و نخبگان را ندارند و خطرش همین هست و ما در انتخابات تکلیف داریم.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دوم سخنرانی خود به تکلیف در انتخابات اشاره و ابراز داشت: تکلیف ما نسبت به مردم در امر انتخابات بر سه امر تاکید بر حضور حداکثری مردم به پای صندوق‌های رای، تبیین معیارهای رهبری در امر انتخابات به مردم و سلامت فضای انتخابات چه قبل و بعد از آن است.

نعیم‌آبادی در این نشست افزود: باید مردم را تشویق و ترغیب به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی کنیم و این را تبیین کنیم که حساب دولت با نظام فرق می‌کند.

وی تصریح کرد: اینگونه نباشد که گرانی و دیگر کم و کاستی‌های دولت پیشین را به پای نظام بنویسند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای خبرگان رهبری بر پیروی از «معیارهای مقام معظم رهبری در امر انتخابات» تاکید و تصریح کرد: نخبگان جامعه اشاعه دهنده بیانات رهبری مبنی بر شاخص‌های انتخابات باشند چون معظم‌له روشنگری‌های مطلوبی در امر انتخابات دارند و همین امر باعث می‌شود که راه حق و درست را پیدا کنند.

در پایان این نشست امام جمعه بندرعباس  در زمینه فضای انتخابات ابزار داشت: فضای انتخاباتی نباید مخلوط با تخریب و ترور شخصیت شود نظر شورای نگهبان مورد تأیید و احترام هست.

وی گفت: کاندیداهای انتخاباتی هر کس وعده کباب داد بداند که مردم شریف ما به وعده دروغین اعتنا نمی‌کنند چون در جامعه ما رئیس جمهور تنها نمی‌تواند تصمیم نهایی بگیرد هر رئیس جمهور مجبور است مصوبات مجلس بعد از آن شورای نگهبان را انجام بدهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4083

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.