جلسه ستاد با حضور امام جمعه،رئیس اداره تبلیغات اسلامی و کلیه اعضاءستاد در محل دفتر امام جمعه حاجی آباد برگزار شد.     به گزارش پیارم, حجت الاسلام فوادیان در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: در تعالیم دین مبین اسلام زکات در ردیف حج و دیگر فرائض دینی است ولی در جامعه ما ...

 

جلسه ستاد با حضور امام جمعه،رئیس اداره تبلیغات اسلامی و کلیه اعضاءستاد در محل دفتر امام جمعه حاجی آباد برگزار شد.

 

 

به گزارش پیارم, حجت الاسلام فوادیان در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: در تعالیم دین مبین اسلام زکات در ردیف حج و دیگر فرائض دینی است ولی در جامعه ما متأسفانه تاکنون آنطور که شایسته است به فریضه زکات توجه نشده است.

وی گفت: احیای کامل فریضه زکات در جامعه نیازمند کار فرهنگی است و اطلاع رسانی پیوسته، صحیح و منطبق با دستورات دینی می تواند حس انفاق به همنوع را در میان مردم زنده کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد با تشریح مبانی دینی و مباحث فقهی موجود در خصوص لزوم پرداخت زکات خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات توجیهی برای عموم مردم بویژه کسانی که دارای تمکن مالی هستند باید در زمره برنامه های ستادهای احیای زکات قرار گیرد چرا که این کار در عمل باعث افزایش میل به پرداخت زکات در میان شهروندان شده و در نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با استناد به آیات قرآنی تصریح کرد: وجود نیازمندان و ثروتمندان در جهان از حکمت های الهی است و نیازمند و ثروتمند بودن مردم مختص جامعه مسلمانان نیست ولی تفاوت جامعه مسلمین با جوامع غیر اسلامی به غیر از مسائل دینی در مقوله اخلاق نیز بسیار مشهود است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4070

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.