واحد اطلاعات اکونومیست در تازه‌ترین گزارش خود از افزایش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران طی سال‌های آینده خبر داد. واحد اطلاعات اکونومیست در گزارش ماه فوریه ۲۰۱۳ بر پیش‌بینی‌های قبلی خود تاکید کرده و اعلام کرد که شاخص سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران در سال جاری به یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار خواهد رسید ...

واحد اطلاعات اکونومیست در تازه‌ترین گزارش خود از افزایش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران طی سال‌های آینده خبر داد.

واحد اطلاعات اکونومیست در گزارش ماه فوریه ۲۰۱۳ بر پیش‌بینی‌های قبلی خود تاکید کرده و اعلام کرد که شاخص سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران در سال جاری به یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار خواهد رسید که ۰٫۲۴ درصد تولید ناخالص داخلی است.

 

اکونومیست می‌گوید که طی سال‌های آتی ورود سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران افزایش خواهد داشت به‌طوری که انتظار می‌رود در سال آتی یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار سرمایه مستقیم خارجی وارد کشور شود که ۰٫۲۳ درصد تولید ناخاص داخلی است.

 

اکونومیست انتظار دارد که در سال ۹۳ اندکی بر سرمایه‌گذاری خارجی ایران افزوده شده و این رقم به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار یا ۰٫۲۲ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

 

به اعتقاد تحلیلگران اکونومیست میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ یکسان و معادل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار خواهد بود و این در حالی است که سهم این سرمایه‌گذاری از تولید ناخالص داخلی به ترتیب ۰٫۲۶ و ۰٫۲۳ درصد خواهد بود.

 

سال ۱۳۹۶ سالی است که برای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران رقم دو میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4056

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.