دوره آموزشی ترویجی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توسط شبکه دامپزشکی میناب در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.   به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، رئیس شبکه دامپزشکی میناب ظهر امروز با تشریح بخشی از فعالیت آموزشی این شبکه، آموزش و اطلاع رسانی را از مقوله‌های مهم در هر زمینه‌ای عنوان کرد و ...

دوره آموزشی ترویجی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توسط شبکه دامپزشکی میناب در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

خبرگزاری فارس: برگزاری دوره آموزشی ترویجی بیماری تب کریمه کنگو در میناب

 

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، رئیس شبکه دامپزشکی میناب ظهر امروز با تشریح بخشی از فعالیت آموزشی این شبکه، آموزش و اطلاع رسانی را از مقوله‌های مهم در هر زمینه‌ای عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش فراگیر و همگانی می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های خطرناکی نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو برای جامعه انسانی مفید باشد.

جواد معصومی در ادامه به بیان برخی عوامل بروز، شیوع و انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو برای افراد در معرض خطر پرداخت.

وی افزود: با توجه به آغاز فصول گرم سال، کنه به‌ عنوان اصلی‌ترین ناقل بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو CCHF فعال می‌شود.

این مسئول برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی برای افراد در معرض خطر را دارای اهمیت دانست و بیان داشت: آشنایی عموم مردم در این زمینه سبب جلوگیری از شیوع بیماری در جامعه می‌شود.

معصومی هدف از برگزاری این دوره را آشنایی با راه‌های مقابله با این بیماری ذکر کرد و اظهار داشت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیماری حاد ویروسی خونریزی دهنده قابل انتقال از حیوان به انسان است.

رئیس شبکه دامپزشکی میناب با تشریح راه‌های ابتلا به بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افزود: فرد به دنبال تماس با دام آلوده، خون و ترشحات لاشه دام آلوده، گزش کنه و تماس با خون و ترشحات و نمونه‌های بافتی آلوده به این بیماری مبتلا می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4031

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.