روابط عمومی اداره کل شیلات هرمزگان علی‌رغم ارتباط اقتصادی حدود یک سوم از مردم این استان با شیلات و صیادی از جمله روابط عمومی‌های کم کار و تقریبا خاموش در حوزه اخبار و ارتباط با رسانه‌ها در این استان قلمداد می‌شود.   به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، وجود طول صدها کیلومتر ساحل، هرمزگان را خود ...

روابط عمومی اداره کل شیلات هرمزگان علی‌رغم ارتباط اقتصادی حدود یک سوم از مردم این استان با شیلات و صیادی از جمله روابط عمومی‌های کم کار و تقریبا خاموش در حوزه اخبار و ارتباط با رسانه‌ها در این استان قلمداد می‌شود.

خبرگزاری فارس: تکه‌های دستکش در کنسرو روابط عمومی شیلات هرمزگان را بیدار کرد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، وجود طول صدها کیلومتر ساحل، هرمزگان را خود به خود با نام و نشان استانی دریایی ساحلی در کشور مطرح کرده است.

زندگی و اسکان حدود یک میلیون نفر از جمعیت این استان در بنادر و جزایر رابطه مردم این استان را با دریا تنگاتنگ کرده است.

این امر اینگونه استان‌ها را همواره در دید رسانه‌ها و افکار عمومی کشور و حتی جهانی، معمولا با عناوینی همانند بندر و شیلات و صید متبادر می‌سازد.

این در حالی است که رسانه‌ها و بخش‌های خبری در این استان طی سال‌های گذشته تاکنون شاهد کمترین پویایی و تلاش از طرف روابط عمومی اداره کل شیلات هرمزگان در باب اطلاع‌رسانی جامع و معرفی زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های شیلاتی و صیادی این استان بوده‌اند.

این امر در صورتی در این سال‌ها ادامه یافته است که همواره در کنار توسعه حاصل شده در این بخش صیادان نیز در جای جای استان درخواست‌های بی‌شماری را داشته و دارند.

عدم درج و انعکاس اخبار حوزه شیلات و صیادی هرمزگان علی‌رغم استقرار ادارات، شعبه‌ها و نمایندگی‌های اداره کل شیلات در تمامی مراکز شهرستان‌ها و جزایر خود جای سئوال بزرگ‌تری را باقی گذاشته است.

متاسفانه علی‌رغم درخواست تعدادی از فعالان رسانه‌ای طی سال گذشته از مدیرکل شیلات هرمزگان در راستای توسعه فعالیت‌های خبری رسانه‌ای این اداره کل کماکان شاهد رکود این بخش هستیم به نحوی که بعضا روابط عمومی یاد شده حتی زحمت ارسال دعوت نامه برای پوشش نشست‌های عمومی و روتین تشکیلات مورد را نیز به خود نمی‌دهد.

در برشی جامع‌تر حتی به فرض اینکه مدیریت شیلات هرمزگان که طی سال‌های اخیر چندین متصدی را نیز خود دیده است، اعتقادی به توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای نداشته باشد، این وظیفه روابط عمومی است که اهمیت خبررسانی و آگاه‌سازی مردم و افکار عمومی از فعالیت‌ها و اتفاقات حوزه مربوطه را گوشزد و توجیه کند.

اما گویا این روزها و آن گونه که احساس می‌شود، روابط عمومی شیلات هرمزگان در پی انتشار اخبار مربوط به وجود تکه‌های دستکش در کنسرو تن تولیدی یکی از مجموعه‌های تحت نظر در خبرگزاری‌ها و صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس، واکنش‌هایی را در این راستا در قالب نرم خبر و دفاع غیر مستقیم از فعالیت‌های این بخش نشان داده است.

این امر نشان می‌دهد مسئولان این اداره کل به خوبی به اهمیت رسانه‌ها واقف هستند، که باید از آنها خواست این نوع نگاه را تمامی ایام سال به روابط عمومی خود داشته باشند.

انتهیا پیام/۸۸۰۰۱/ب۳۰/ژ۱۰۰۱

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4029

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.