بندرعباس- فرمانده انتظامی هرمزگان از پوشش کامل امنیتی توسط پلیس در مناطق زلزله زده شهرستان بشاگرد خبر داد. به گزارش پیارمبه نقل از  ایرنا، سردار ˈرضا محمدی یگانهˈ روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع زلزله شش و دو دهم ریشتری در مناطق جاسک و بشاگرد استان، اکیپی از فرماندهان نیروی ...

بندرعباس- فرمانده انتظامی هرمزگان از پوشش کامل امنیتی توسط پلیس در مناطق زلزله زده شهرستان بشاگرد خبر داد.

به گزارش پیارمبه نقل از  ایرنا، سردار ˈرضا محمدی یگانهˈ روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع زلزله شش و دو دهم ریشتری در مناطق جاسک و بشاگرد استان، اکیپی از فرماندهان نیروی انتظامی به همراه گروه های امدادی هلال احمر، اورژانس، سپاه و دیگر یگان های خدماتی به محل اعزام شدند.

وی افزود:با توجه به کم تردد بودن محل حادثه، فرماندهان در کنار مردم و آسیب دیدگان حاضر و ضمن برقراری امنیت در منطقه، به خدمات رسانی به مردم پرداختند. 

سردار محمدی یگانه تصریح کرد: پلیس همواره به ویژه در شرایط بحرانی و سخت حامی مردم بوده و در خدمات رسانی و یاری و کمک به مردم حداکثر توان و تجهیزات خود را بکار می گیرد.

فرمانده انتظامی هرمزگان تاکید کرد: نیروی انتظامی در راستای ارائه خدمات انتظامی، اجتماعی، ترافیکی و درمانی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

شبکه لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: زلزله نسبتا شدید بامداد امروز شنبه حوالی سردشت از توابع شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان را لرزاند. 

این شبکه، شدت زمین لرزه را شش و دو دهم درجه ریشتر اعلام کرد و وقوع این زمین لرزه را در ۰۶:۳۸:۰۹ شنبه، ۲۱ اریبهشت ۱۳۹۲ ثبت کرده است.

وقوع دو پس لرزه چهار و یک و چهار و ۹ دهم ریشتری نیز در این منطقه گزارش شده است.

همچنین دو زمین لرزه به ترتیب به قدرت ۸/ ۴ و ۷/ ۴ درجه ریشتر بامداد شنبه حوالی منطقه میناب در استان هرمزگان را لرزاند. 

مرکز لرزه نگاری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه اول در ساعت ۶ و ۵۹ دقیقه و ۳۷ ثانیه و دومی در ساعت ۷ و دو دقیقه و ۴۵ ثانیه در عمق ۲۰ کلیومتری زمین روی داده است.

سردشت مرکز شهرستان بشاگرد بین شهرستان های میناب و جاسک واقع است که از لحاظ جغرافیایی تفکیک شده اما در ثبت جهانی از آن میناب و جاسک یاد می شود.

براثر زلزله پنج ریشتری ظهر پنجشنبه ۱۰۰واحد مسکونی درروستاهای بخش گوهران شامل ˈایرر، سرهو ، اشکان ، شهر شیب کلا و در شهر بشنوˈ بالای ۷۰ درصد خسارت دید و تخریب شد. 

بنا به گزارش مرکز لرزه نگاری کشور، این زمین لرزه ساعت ۱۲ و ۳۱ دقیقه و ۲۸ ثانیه ۱۹ اردیبهشت به وقوع پیوست وکانون این زمین لرزه بخش گوهران در شهرستان بشاگرد اعلام شده است.

از روز گذشته تاکنون بیش از ۴۲بار زمین لرزه و پس لرزه به بزرگی سه ویک دهم تا شش ودو دهم بشاگرد هرمزگان را به لرزه درآورده و مردم برای درامان ماندن از حوادث احتمالی در خانه های دست ساز( کپری) و چادرهای هلال احمر سکونت دارند.

استاندار هرمزگان نیز که دقایقی پس از وقوع زلزله عازم شهرستان بشاگرد شده بود دراین باره گفت: مردم مناطق زلزله زده از حمایت و پشتیبانی کامل دولت برای جبران خسارت و بازسازی برخوردار هستند و در این باره جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

ابراهیم عزیزی افزود: در زلزله های پیاپی روز شنبه بیش از ۴۰۰ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۹۰ درصد آسیب دیده و از نخستین ساعات پس از وقوع زلزله تمام دستگاه های اجرایی استان برای یاری رساندن به نقاط آسیب دیده در منطقه حضور یافته اند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین از بازگشایی راههای ارتباطی شهر گوهران به ۱۰۰روستای شهرستان بشاگرد خبر داد.

وی تصریح کرد:هم اکنون تمام لوازم مورد نیاز و ضروری مردم آسیب دیده تامین شده است و هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد.

شهرستان بشاگرد با ۴۰هزار نفر در۲۷۰کیلومتری شرق بندرعباس مرکزهرمزگان واقع شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4014

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.