«رفسنجانی یکی از ستون های انقلاب ایران به شمار می رود؛ در حالی که خاتمی پرچمدار اصلی اصلاحات به حساب می آید. خاتمی روز جمعه رسما حمایت خود را از آقای هاشمی اعلام کرده بود. در سال ۲۰۰۵ آن ها در مقابل یکدیگر قرار داشتند، اما سپس به این نتیجه رسیدند که باید در یک ...
«رفسنجانی یکی از ستون های انقلاب ایران به شمار می رود؛ در حالی که خاتمی پرچمدار اصلی اصلاحات به حساب می آید. خاتمی روز جمعه رسما حمایت خود را از آقای هاشمی اعلام کرده بود. در سال ۲۰۰۵ آن ها در مقابل یکدیگر قرار داشتند، اما سپس به این نتیجه رسیدند که باید در یک جبهه بازی کنند.»

پیارم/جام بین الملل: خبرگزاری رویترز (reuters) ساعتی پس از پایان فرصت ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری، در گزارشی نوشت: «رفسنجانی در آخرین دقایق با حضور در ستاد انتخابات کشور، در میدان مبارزه انتخاباتی ثبت نام کرد. او با حضور در انتخابات، تمامی معادلات عرصه سیاسی ایران را به هم ریخت و اصولگرایان را در موقعیتی قرار داد که با ترمیم شکاف های عمیق ایجاد شده در میانشان، در کمین هاشمی بنشینند.»

 

 

این منبع خاطرنشان کرد: «رفسنجانی ۷۸ ساله -که از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۷ رئیس جمهور ایران بود- در دوره قبل یکی از مهمترین حامیان کاندیدای اصلاح طلبی بود که پس از شکست او، هوادارانش بزرگ ترین ناآرامی های پس از انقلاب را رقم زدند.»

 

 

رویترز سپس با اشاره به تحریم های سنگین علیه ایران و تهدیدهای رژیم صهیونیستی نوشت: «ثبت نام بیش از ۴۰۰ کاندیدا، نشان از آمادگی سیاستمداران ایرانی برای جایگزینی محمود احمدی نژاد در روند تغییر سیاست ها دارد؛ چه اینکه اندکی پیش از حضور هاشمی رفسنجانی، “سعید جلیلی” مذاکره کننده ارشد تیم هسته ای ایران نیز وارد عرصه رقابت ها شد و رسما ثبت نام کرد.»

 

 

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به حوادث سال ۸۸ و پدیده موسوم به جنبش سبز، نوشت: «این اولین انتخابات پس از انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد است. در آن انتخابات، دو کاندیدای اصلاح طلب یعنی موسوی و کروبی با زیر سؤال بردن سلامت رأی گیری، دست به اعتراض زدند.»

 

 

“یاسمین آلم” کارشناس مسائل سیاسی ایران، به رویترز می گوید: «رفسنجانی یکی از ستون های انقلاب ایران به شمار می رود؛ در حالی که خاتمی پرچمدار اصلی اصلاحات به حساب می آید. خاتمی روز جمعه رسما حمایت خود را از آقای هاشمی اعلام کرده بود. در سال ۲۰۰۵ آن ها در مقابل یکدیگر قرار داشتند، اما سپس به این نتیجه رسیدند که باید در یک جبهه بازی کنند.»

 

 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «حضور “سعید جلیلی” به عنوان رئیس تیم مذاکره کننده با قدرت های بین المللی، تأثیر فراوانی در رویکرد هسته ای ایران خواهد داشت؛ چراکه با انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور، باید منتظر حضور فرد جدیدی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در میدان مذاکرات باشیم. باید به این مطلب توجه داشت که جلیلی یکی از اشخاصی است که به “آیت الله خامنه ای” وفادار می باشد و به ایشان ارادت فراوانی دارد. در کنار او، چهره های دیگری از اصولگرایان همانند شهردار تهران (قالیباف) و مشاور عالی رهبری (ولایتی) و محسن رضایی -کسی که در سال ۲۰۰۹ از احمدی نژاد شکست خورد- حضور دارند.»

 

 

رویترز ضمن نام بردن از “اسفندیار رحیم مشایی” و “محمدرضا رحیمی” به عنوان کاندیداهای مورد حمایت دولت، در پایان نوشت: «مهمترین مسأله در حال حاضر این است که تمامی کاندیداها باید صبر کنند تا ببینند شورای نگهبان صلاحیت چه اشخاصی را تأیید می کند و چه کسانی در میدان مبارزه باقی می مانند؟»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3993

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.