از بامداد امروز تاکنون ۲۱ زمین لرزه در مناطق شرقی هرمزگان به وقوع پیوسته است که کانون این زمین لرزه‌ها بشاگرد گزارش شده است.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از هرمزگان،‌ نکته قابل توجه پیرامون زمین‌ لرزه‌های امروز صبح بشاگرد تاکنون این است که اغلب پس لرزه‌های آن بالای چهار ریشتر و حتی ...

از بامداد امروز تاکنون ۲۱ زمین لرزه در مناطق شرقی هرمزگان به وقوع پیوسته است که کانون این زمین لرزه‌ها بشاگرد گزارش شده است.

خبرگزاری فارس: نبض زلزله در بشاگرد همچنان می‌زند / وقوع ۲۱ زمین‌لرزه از بامداد امروز تاکنون

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از هرمزگان،‌ نکته قابل توجه پیرامون زمین‌ لرزه‌های امروز صبح بشاگرد تاکنون این است که اغلب پس لرزه‌های آن بالای چهار ریشتر و حتی پنج ریشتر نیز بوده است.

هر چند که به دلیل نوع خاص منازل مسکونی در این شهرستان و همچنین آمادگی نسبی که به واسطه زمین لرزه روز پنج شنبه در این شهرستان بود به جز یک کودک دو ساله تاکنون در این شهرستان تلفات جانی گزارش نشده است، اما وقوع این تعداد زمین لرزه تنها در حدود ۱۰ ساعت موجی از هراس و ترس را در بین ساکنان شهرستان بشاگرد رقم زده است.

استاندار هرمزگان با حضور در ساعات اولیه بعد از وقوع نخستین زمین لرزه در منطقه از آماده بودن شرایط پشتیبانی و خدمات رسانی برای زمین لرزه‌زدگان خبر داد.

ابراهیم عزیزی با بیان اینکه وقوع زمین‌لرزه‌های صبح امروز سبب تخریب تعدادی از منازل در شهرستان بشاگرد شده است، افزود: کانون این زمین‌لرزه منطقه گوهران است.

وی افزود: در بین مراکز جمعیتی منطقه شرق هرمزگان، به گوهران و ایرر بیشترین خسارت وارد شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه اوضاع در این منطقه کاملا تحت کنترل قرار دارد، اظهار داشت: به دلیل وقوع زمین‌لرزه روز گذشته در این منطقه، مردم آمادگی نسبی برای وقوع زلزله داشته‌اند که این امر سبب کاهش مصدومان نیز شده است.

این مسئول افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی استان برای یاری رساندن به نقاط آسیب‌دیده بسیج شده‌اند.

وی تاکید کرد: دولت تمام خسارت وارد شده به منازل مسکونی نقاط زلزله‌زده را جبران می‌کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان برای یاری رساندن به نقاط آسیب دیده بسیج شده‌اند، ابراز داشت: امکانات لازم برای نقاط زلزله زده توسط هلال احمر فراهم شده و بنیاد مسکن نیز با استقرار در محل در حال برآورد هزینه‌های منازل آسیب‌دیده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ روستای شهرستان بشاگرد دچار آسیب شده‌ است و حدود ۳۰ تا ۹۰ درصد به هر منزل مسکونی در این روستاها خسارت وارد شده است، تصریح کرد: دولت پشتیبان و حامی افراد آسیب دیده بوده و تمام خسارت‌های وارده را جبران می‌کند.

عزیزی با بیان اینکه جبران خسارت وظیفه ماست و ما تا بازسازی و جبران کامل خسارت پشتیانی خواهیم کرد، گفت: مردم مناطق زلزله‌زده از حمایت و پشتیبانی کامل دولت برای جبران خسارت و بازسازی برخوردار هستند و در این باره جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی با اشاره به حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرستان بشاگرد و روستاهای خسارت دیده، یادآور شد: با حضور دستگاه‌های راه و شهرسازی، آب و برق و سایر دستگاه‌ها راه‌های ارتباطی بازگشایی شده و مشکلات احتمالی دیگر نیز رفع خواهد شد.

عزیزی ادامه داد: همه دستگاه‌های خدماتی و اجرایی در مناطق زلزله‌زده شرق هرمزگان مستقر شده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ضمن دلجویی از آسیب‌دیدگان زلزله بشاگرد از مردم خواست با توجه به احتمال وقوع برخی پس‌لرزه‌ها تا اطمینان کامل از فضاهای باز و نقاطی که هلال احمر برای آنها در نظر گرفته است، استفاده کنند.

همچنین محمد شکاری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، با بیان اینکه یک کودک دو ساله در زمین‌لرزه جان خود را از دست داده است، گفت: کودک مذکور در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

وی افزود: صراحتا تاکید می‌کنیم که تعداد مصدومان و مجروحان نیز که توسط تیم‌ها و مراکز درمانی علوم پزشکی در سطح بشاگرد مداوا شده‌اند، برابر با ۱۱ نفر است و حال عمومی این افراد مناسب است.

وی افزود: به دلیل آسیب‌دیدگی روستای ایرر دو اکیپ از طرف دانشگاه نیز به این روستا اعزام شده است.

این در حالی است که شعاع محسوس زمین‌لرزه‌های صبح امروز که اغلب با مرکزیت گوهران بشاگرد واقع شده است، شهرستان‌های میناب و جاسک را نیز تا حدودی تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر مردم مناطق شرق هرمزگان به دلیل ترس از وقوع زلزله خارج از منازل مسکونی به سر می‌برند. گرمای هوا نیز در این منطقه بین ۲۵ تا ۳۰ درجه متغیر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3971

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.